Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 180572 kertaa)

Marraskuu 26, 2017, 13:37:46 ip
Vastaus #255

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
No sehän  selittää jo kaiken . Tuon  Vesta merkinhän minä muistan 60 luvulta kun  Crescent 2000 mallia myytiin Suomessa  nimellä Vesta. Tämä Apollokin  on Crescentin tekemällä  rungolla.  Nämä Ruotsalaismopot  ovat sieltä -58 ja eteenpäin tehty usein samoista rungoista pikku muutoksilla ,eri moottoreilla ja tusinoilla eri nimillä !!

Tammikuu 12, 2018, 11:33:49 ap
Vastaus #256

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 724
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Onko kellään tietoa muuten miten lie vielä saa Nsu Quicklyyn moottoria ja takavannetta?
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Tammikuu 13, 2018, 16:48:24 ip
Vastaus #257

ari kotka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 129

Kyllä Nsu Quicklyyn löytyy heikosti osia täältä suomesta, sen huomasin kun pari vuotta sitten entisöin Nsu Quickly TTK:n.
Ostin osia näiltä kauppiailta saksasta, Nsu Quickly.de sekä Nsu Motzke.de.
Heiltä löytyy uusia sekä käytettyjä osia mutta ovat kyllä osanneet laittaa hinnat "kohdilleen".

Mulla olisi purettuna TTK:n moottori (kickstart)


  AK

Maaliskuu 12, 2018, 13:38:03 ip
Vastaus #258

Janne Ukonaho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Miten harvinainen on tuo Cyclovap mopo? Itsellä ei ole ainakaan vielä tullut vastaan semmoisia. Yksi Cyclovap projekti toki löytyy.
Mopot: Cyclovap, Suzuki PV,

Maaliskuu 12, 2018, 17:41:39 ip
Vastaus #259

pete viitala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 209
Löytyykö suomesta näitä ?
Motograziela !!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 12, 2018, 21:34:42 ip
Vastaus #260

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Minulla tulee kuukauden sisällä valmiiksi Peugeot 104 -76, koetan pistää kuvan jos osaan ,myöhemmin. En Usko löytyvän Suomesta,Ruotsistaja Norjasta yhtään yksilöä,tutkailuni perusteella  !!

Maaliskuu 12, 2018, 22:57:55 ip
Vastaus #261

Juho Karko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 310
mullla oli 90 luvulla ennen kuin aloin ajamaan Britti pyörillä mopoja tässä harvinaisemmat
Miele 1959 oli mun eka myin vikat osat tästä viime vuona
Helkama Mini GT 1967 3 vaihteinen Demm. runko repesi koneen takaa kaasulla hitsasin myin tän ja toisen rungon.
Mosquito vikan koneen osat myin pari vuotta sitten jollekin
joku putkirunko tunturi
nelitahti demmin raato
Aina ajannu vähän erikoisemmilla laitteilla 13 vuotiaasta asti eka oli Miele
Harley-Davidson 1200 U ´37
DKW SB 500 `37
NSU OSL 351 `38
NSU OSL 501 '39
NSU OSL 351 '39
DKW NZ 350 `42
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 ' 49
Ariel Square Four MK 2 1000 `54
Ariel Square Four MK 2 1000 '56
Royal Enfield Scrabler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 '69

Maaliskuu 12, 2018, 23:05:48 ip
Vastaus #262

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2054

Maaliskuu 13, 2018, 08:25:34 ap
Vastaus #263

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4394
Moro

Mulla oli Ruotsissa ko. pösö ,muistaakseni juurikin -76.     http://www.wikiwand.com/fi/Peugeot_104
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Maaliskuu 13, 2018, 08:56:58 ap
Vastaus #264

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2054
jos oikein katsoin tuon Martin popon videoo,niin siinäkin tuo kone vemppaa tuon nopeuden mukaan eli se isompi hihnapyörä on kiinteä 

Maaliskuu 13, 2018, 10:33:46 ap
Vastaus #265

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Oliskohan tuo sama Markun 104 joka  sinulla oli ,,ostin tämän Karlstadin  läheltä    eteläisemmästa osasta Ruotsia noin vuosi sitten.    Mopo näyttää olevan oikea Ranskanmalli, ei Ruotsin VOV numerolla, istuin siitä  puuttui ja olen laittanut siihen saman istuimen kuin 103 mallissa. Mopon olen entisöinyt täysin näyttelykuntoon ja vaihdoin värin metalli vihreäksi.   Omistan myös sata kolmosen (entisöity).    Näissä kummassakin on variaattori ja se on toteutettu yksinkertaisella tavalla ettei tarvittaisi kuin yksi muuntuva remmipyörä    Kun  remmi rupeaa kiristämään pituudessa niin vieteröity moottorin kiinnitys antaa perään ja pitää samalla remmin aina  oikealla kireydellä.   Ajelin tässä 2 viimeistä kesää Motobecane 51 variaattorimallilla (melkein sama kapistus) ja täytyy sanoa että 13 millisellä kaasarilla se oli minusta oiva  menopeli, aina optimaali välitys eikä laatikkoremontteja tule  ,korkeintaan remmin vaihto,harvoin sekin. :D    Vain kaasua ja jarrua !!!

Maaliskuu 13, 2018, 10:43:56 ap
Vastaus #266

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Oikeastaanhan nämä  Peugeot mallit ovat Mobyletten peruja,, muunnettu vähän Peugeotin resptille ettei osat passaa Mobysta. Kaikkia näitä  sai aikanaan variaattorilla ja ilman. Takimmainen remmipyörä on kiinteä kuten Juha sanoi. Se näissä on parasta että näihin saa osia ja hinnat vielä sopivan alhaisia Ranskassa !!

Maaliskuu 17, 2018, 20:35:26 ip
Vastaus #267

Jarmo Latva-Käyrä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 639
Mahtaako tuo päästä "harvinaisten mopojen" kategoriaan vaikka ei taida mopo ollakkaan!

[ylläpito on poistanut liitteen]
Solifer M 107 (M 55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Ase-55 (M 55) jne... Kauan kaivattu -60 Exportkin kotiutui keväällä -22.
Toki Exportteja kuumapää ja Thermomat moottoreillakin katon alta löytyy.

Sysy apumoottorin kun vielä löytäisi.

Maaliskuu 17, 2018, 20:44:49 ip
Vastaus #268

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Jos tuo on se ACE joka on tehty Suomessa  niin kyllä kai sen tänään saa mopoksi.  Ei kai niitä enää varmaan ole suuria määriä jäljellä !!

Maaliskuu 17, 2018, 21:00:27 ip
Vastaus #269

Jarmo Latva-Käyrä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 639
Suomessa tehty, eipä niitä paljon....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Solifer M 107 (M 55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Ase-55 (M 55) jne... Kauan kaivattu -60 Exportkin kotiutui keväällä -22.
Toki Exportteja kuumapää ja Thermomat moottoreillakin katon alta löytyy.

Sysy apumoottorin kun vielä löytäisi.