Aikani kuluksi tutkailin Kymcon systeemejä . Jos Kai kykenee uutta mittariaan käyttämään , niin tässä jotain tietoa , jonka avulla pääsee vähän eteenpäin . Kipinän puuttumisen kannalta vain 4 johtoa CDI- boksissa on merkitseviä . Silloin , kun virta on päällä , musta / siniseen johtoon on tultava virta ja näinhän onkin . Seuraavat vastusmittaukset edellyttävät , ettet vahingossakaan koske mittauskärjillä noihin kahteen jännitteiseen ( + ) johtoon , kun mittari on ohmi- eli vastusalueella , nuo johdot on merkittävä tai eristettävä liittimen päässä . Seuraavaksi mittari 2000 ohmin alueelle ja toinen mittausjohto moottorin runkoon toistaiseksi. Toinen johto vihreään johtoon , lukeman tulisi olla alle ohmin . Tämä kertoo että boksi saa maadoituksen . Seuraavaksi sininen/keltainen johdon kimppuun . Silloin kun virta on pois päältä , lukeman tulee olla alle ohmin . Tämä kertoo , että sammutin toimii . Seuraavaksi virta päälle , tällöin vastuksen tulee olla sanotaanko 100-150 ohmia . Tällöin ns. pulssikäämi on luultavasti kunnossa . Seuraavaksi musta / keltainen johto . Mittari 20 000 ohmin alueelle . Toinen mittarin johdoista tulpanhatun keskelle ja toinen musta/keltaiseen johtoon . Lukeman tulisi olla 7000-14000 ohmia . Jos lukema mahtuu tuohon haarukkaan , niin ollaan ainakin oikealla hehtaarilla . Tämä siis kertoo puolan ja tulpanhatun kunnosta jotain .
On pakko kysyä , onko kokeiltu se ensimmäinen eli uusi tulppa ? Jos mitatut lukemat ovat jokseenkin linjassa antamieni kanssa , niin CDI - boksi vialta se alkaa kuulostaa . Katsotaan myöhemmin lisää .