Kirjoittaja Aihe: Runkonumeron pelastus  (Luettu 1960 kertaa)

Helmikuu 01, 2023, 22:37:42 ip
Vastaus #15

esa kakkuri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 148
Ei kukaan maininnut soodapuhallusta. Ei syö metallia... Hyvällä paineella lähtee kaikki muu moska.

Helmikuu 02, 2023, 07:18:01 ap
Vastaus #16

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5005
Moro

Konsteja on todella useita,jos niitä nyt aletaan miettimään vielä lisää niin vaikkapa kuivajääpuhallus on mainitsematta.
Juuri eilen kun puhalsin noita osia ja kun ei mun puhalluskaappiin sovi pyörän runko jotta olsin saanut lasikuulalla puhaltaa niin puhalsin sannalla.0,1-0,6 mm santa ja painetta n. 6-7 bar niin lähtee hyvin maalit eikä pinnasta tule "röpyliäinen" eli ei välttämättä tarvitse hioa ennen pohjamaalia.
Niin ja se runkonumero,alkoi taas näkymään hyvin kun ei ole maalin tasoittama,taidan sen numero kohdan teipata pohjamaalin ajaksi niin etti siihen alueelle tule kuin pintamaali niin jää paremmin näkyviin.
Ihan turhaan sitä pelätään että hiekka syö numerot pois,ei sitä kohtaa tai yleensäkkän kun puhalletaan tarvitse ja kannata päästää siihen yhteen kohtaan kuin sen että maalit läks.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Honda C92 Benly

Helmikuu 02, 2023, 22:47:49 ip
Vastaus #17

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Ei kukaan maininnut soodapuhallusta. Ei syö metallia... Hyvällä paineella lähtee kaikki muu moska.
Sooda ei pure ruosteeseen.