Kirjoittaja Aihe: Taksilla ajelua  (Luettu 4564 kertaa)

Joulukuu 12, 2018, 05:55:42 ap
Luettu 4564 kertaa

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1368
Lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila ajeli taksilla syys-marraskuussa 5000 eurolla,kertoi radiouutiset.
Syyksi Kurttila kertoi ajansäästön,työhyvinvoinnin sekä mielenkiintoiset keskustelut kuljettajien kanssa.
Ajattelinpa siirtää ajeluni myös taksilla suoritettavaksi ja laittaa laskut veronmaksajien maksettavaksi.
Syyksi ilmoitan seuraavat,säästän rahaa kun ei tarvitse maksaa polttoaineita,vakuutuksia,eikä käyttömaksuja.
Ajansäästö,ei tarvitse odotella bussia eikä ratikkaa,ai niin perhana ei täällä Punkalaitumella kulje ratikat kun ei ole kiskoja,mutta säästän kumminkin jotain.Työhyvinvointi,ei se itse ajaminen niin hauskaa aina ole.
Sitäpaitsi taksikuskien kanssa on mukava keskustella,niillä on aina hyvät jutut.

Onnellista veronmaksua vaan kansalaiset,kehoitan kaikkia muitakin käyttämään taksia,se on kivaa,kysykää vaikka kansanedustajilta tai lapsiasiavaltuutetulta.

Joulukuu 12, 2018, 07:55:04 ap
Vastaus #1

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4389
Moro

Joo sen kaverilla on taksi joka ei muuten oikein kannata niin Tuomas vähän avittaa,se on niin reilu kundi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Joulukuu 12, 2018, 16:56:21 ip
Vastaus #2

jussi koskinen

  • Vieras

Elokuu 11, 2019, 12:26:37 ip
Vastaus #3

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4235
FB:ssä, mutta ilman allergiaoireita

Tapahtui taksissa
https://www.facebook.com/Lindamari87/videos/1331001747065712/
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 11, 2019, 12:37:14 ip
Vastaus #4

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11363
Rupesin oikein miettimään,milloin olen
viimeksi taksin kyydissä ollut-en ainakaan kymmeneen
vuoteen tuli päätelmäksi.

t. Markku

Elokuu 11, 2019, 16:02:27 ip
Vastaus #5

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2411
En ole minäkään pariin kolmeen vuoteen taksia käyttänyt, Suomessa.
Enkä kyllä aio käyttääkkään, kuin pahan pakon edessä!

Elokuu 11, 2019, 17:38:30 ip
Vastaus #6

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2411
Minä tilasin kerran vuosia sitten aamusella Kuubassa taksin hotellista keskustaan, matkaa olin jotain 5 km.
Taksa oli ehkä 1-2 usdollaria, joka maksettiin toki paikallisessa valuutassa ja hotellin tiskillä olevalle valtion virkailijalle.
Petillä annoin 1 dollarin juomarahaa, johon kuski sanoi, että hän on meidän käytössä kokon päivän.
Se oli hyvä järjestelmä, saa nähdä onko vielä kun menemme sinne muutaman kuukauden kuluttua. Vai onkohan pernerin opit jo sielläkin?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2019, 21:08:36 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Elokuu 11, 2019, 17:45:52 ip
Vastaus #7

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11363
Kyllä siellä taitaa olla Trumpin opit jo...

t. Markku

Elokuu 11, 2019, 17:47:18 ip
Vastaus #8

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4235
Minä tilasin kerran vuosia sitten aamusella Kuubassa taksin hotellista keskustaan, matkaa olin jotain 5 km.
Taksa oli ehkä 1-2 usdollaria, joka maksettiin toki paikallisessa valuutassa ja hotellin tiskillä olevalle valtion virkailijalle.
Petillä annoin 1 dollarin juomarahaa, johon kuski sanoi, että hän on meidän käytössä kokon päivän.
Se oli hyvä järjestelmä, saa nähdä onko vielä kun menemme sinne muutaman kuukauden kukuttua. Vai onkohan pernerin opit jo sielläkin?

neuvostoliitossa sai myös taksin pidemmäksi aikaa, kun pari kymppiä tai parit sukkahousut sujautti kuskille...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 11, 2019, 18:26:10 ip
Vastaus #9

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Minä tilasin kerran vuosia sitten aamusella Kuubassa taksin hotellista keskustaan, matkaa olin jotain 5 km.
Taksa oli ehkä 1-2 usdollaria, joka maksettiin toki paikallisessa valuutassa ja hotellin tiskillä olevalle valtion virkailijalle.
Petillä annoin 1 dollarin juomarahaa, johon kuski sanoi, että hän on meidän käytössä kokon päivän.
Se oli hyvä järjestelmä, saa nähdä onko vielä kun menemme sinne muutaman kuukauden kukuttua. Vai onkohan pernerin opit jo sielläkin?
Jos siellä Kuubassa Espanjaa osaamattomat taksikuskit nujakoi keskenään ja taksijonolaiset katselee nujakointia vieretä, niin silloin ne Bernerin opit on saatu Kuubaan saakka.

Elokuu 11, 2019, 20:23:45 ip
Vastaus #10

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 739
  • Allegro con moto
Minä tilasin kerran vuosia sitten aamusella Kuubassa taksin hotellista keskustaan, matkaa olin jotain 5 km.
Taksa oli ehkä 1-2 usdollaria, joka maksettiin toki paikallisessa valuutassa ja hotellin tiskillä olevalle valtion virkailijalle.
Petillä annoin 1 dollarin juomarahaa, johon kuski sanoi, että hän on meidän käytössä kokon päivän.
Se oli hyvä järjestelmä, saa nähdä onko vielä kun menemme sinne muutaman kuukauden kukuttua. Vai onkohan pernerin opit jo sielläkin?
Jos siellä Kuubassa Espanjaa osaamattomat taksikuskit nujakoi keskenään ja taksijonolaiset katselee nujakointia vieretä, niin silloin ne Bernerin opit on saatu Kuubaan saakka.
Tuomolta hyvä huomio. Uutisoitujen parturi- ym. halpahommien seurauksena saadaan tällaisen toiminnan tuloksena Suomessakin kohta nauttia verotulojen tuomasta hyvinvoinnista. Tämän käsityksen olen saanut, kun päättäjät työvoimavajeen korjaamiseksi haluavat lisää "tuloksentekijöitä"....
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Elokuu 11, 2019, 20:39:09 ip
Vastaus #11

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Minä tilasin kerran vuosia sitten aamusella Kuubassa taksin hotellista keskustaan, matkaa olin jotain 5 km.
Taksa oli ehkä 1-2 usdollaria, joka maksettiin toki paikallisessa valuutassa ja hotellin tiskillä olevalle valtion virkailijalle.
Petillä annoin 1 dollarin juomarahaa, johon kuski sanoi, että hän on meidän käytössä kokon päivän.
Se oli hyvä järjestelmä, saa nähdä onko vielä kun menemme sinne muutaman kuukauden kukuttua. Vai onkohan pernerin opit jo sielläkin?
Jos siellä Kuubassa Espanjaa osaamattomat taksikuskit nujakoi keskenään ja taksijonolaiset katselee nujakointia vieretä, niin silloin ne Bernerin opit on saatu Kuubaan saakka.
Tuomolta hyvä huomio. Uutisoitujen parturi- ym. halpahommien seurauksena saadaan tällaisen toiminnan tuloksena Suomessakin kohta nauttia verotulojen tuomasta hyvinvoinnista. Tämän käsityksen olen saanut, kun päättäjät työvoimavajeen korjaamiseksi haluavat lisää "tuloksentekijöitä"....
Tähän voidaan varmaankin lisätä tuttu mantra että tarvitsemme ulkomaista työvoimaa, sillä muuten emme pärjää kansainvälisessä kilpailussa vientiyrityksiemme kanssa. Nämä työntekijät kartuttavat eläkerahastojamme ja maksavat seuraavien sukupolvien eläkkeet ja rahoittavat sosiaaliturvamme. Aamen, eikä lisättävää.

Elokuu 11, 2019, 21:13:33 ip
Vastaus #12

Rauno Härkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
  • Honda CB 750 F2 Seven Fifty
FB:ssä, mutta ilman allergiaoireita

Tapahtui taksissa
https://www.facebook.com/Lindamari87/videos/1331001747065712/
Onko PK-seudulla yhtään taksiyhtiötä missä ei ole noita kamelin/aasinkuskeja ajamassa taksiautoa....?  :-\
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
-Myytävänä; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Elokuu 30, 2019, 09:59:28 ap
Vastaus #13

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4235
Eduskunnasta pudonnut Markku Pakkanen (kesk) siirtyi heti vaalien jälkeen takaisin taksin rattiin Inkeroisiin, Kouvolan taajamaan.

Taksiala on kokenut melkoisen myllerryksen vuoden aikana. Keskusta ja Pakkanen itse oli hallituksessa päättämässä taksilain uudistamisesta.

Nyt taksiyrittäjä Pakkanen joutuu kokemaan henkilökohtaisesti uudistuksen kurjat puolet.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3e39734b-fcab-4ec7-adf6-36315a5ba96f
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 30, 2019, 10:50:54 ap
Vastaus #14

Rauno Perämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 295
No ei paha ! Viime etelän reissuun lähdettiin Abdalahin kyydillä keskellä öytä.

 Tilattiin etukäteen aamukolmeksi portille ja tivattiin 20 km matka hikivantaan asemalle neljään kymppään.

 Kaikki meni muuten hyvin, mutta piti hakea Abdalah naapurin pihasta torvea soittamasta lähemmäs omaa.

 Perille päästiin ja matka maksoi 42e, josta ei alettu kiukuttelemaan.

Maksamalla taksarille enemmän kuin on sovittu, olet osaltasi ajamassa myös Suomessa läpi lahjonnan ja voitelun kulttuuria. Jos hinta on 40 euroa, niin se on 40 euroa ja ilman mitää hyvän miehen lisiä. Jos haluat antaa hyvän miehen lisää, voit sitten vaikka joskus baaritiskillä nokakkain sattuessa tarjota paukun.