Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 528173 kertaa)


Maaliskuu 30, 2021, 12:40:12 ip
Vastaus #1591

Sami A Niemistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
38mm männällä on 48,8cc ja 42mm männällä olevat on 59,6cc. Periaatteessa ei ole väliä kummasta teen, 38mm pytyistä enemmän valinnanvaraa ja hintaluokka pääosin alle satanen.


Tuonne Botniaring ajoon on sallittu 60cc, mutta mieluummin teen hyvästä 50 aihiosta kuin huonosta 60:stä.


Koko idea lähti tuosta Botniaring ilmalähdöstä, joten teen tässä kohtaa ilmapytyllä. Perään ajettavassa nestekoneisten 3h lähdössä tarkoitus ajaa endurance-Derbillä.



Voi sitten vaikka seuraavana talvena haaveilla vesipytyn valamista ja luistiohjausta  8) .


SM oma runko pikaisella mittauksella 25 asteen keulakulmalla.


DMS runko näyttää melko simppeliltä.

Maaliskuu 30, 2021, 16:46:37 ip
Vastaus #1592

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
Classic sarjassa on 18tuuman pyörät,edessä 2" ja takana 2,25" ,kai ajomies tuollakin keulakulmalla saa pyörän kääntymään               
Sielä on sitten kaksi lähtöä,ehkä turvallisempi ajella kun nopeus erot pienempiä,aika syheröinen se hidas osuuus,ite oon miettinyt että automaatti mopo vois olla käyttökelposin ei tarvis hoitaa kun kaasua ja jarrua.                                                                               
Millasella jaolla on sylinterin pinnapultit,en ilmapytyistä tiedä oikein mitää,minarelliin saa epäkeskeisiä kiertokangen alatappeja,vois lisätä iskua jos siitä mitää iloa niin pienestä kuutioden lisäyksestä   https://www.tomos-parts.nl/tomos-classic-onderdelen/motor-delen/cilinder
 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2021, 16:59:24 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 03, 2021, 18:11:20 ip
Vastaus #1593

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1024
  • Osapuilleen kasassa....
Ehkä RM-80 alakerta olisi se passelin pitempään harrasteseen tai sitten Puch M50/6.
Toki tuo M50 on suht kallis kone, kuitenkin oliko Pre 72 sarjaan tyypitetty.


Normi Puch koneissa niinkuin Tomoksessakin se kytkin killuu siinä kampuran päässä
on tehotettuna aika hento ratkaisu.


Säännöistä ei mulla mitään hajua onko niitä vaiko ei, jos eiole sitä Suomeen tyyppihyväksyttyä rajoitetta
niin noi Zundapin 284-moottorit saattaisivat olla varteen otettavia aihioita.

http://www.wildeman-zundapp.nl/Zundapp/Zundapp-Leeftijd/Zundapp-Leeftijd-518tm540.html







« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2021, 18:13:57 ip kirjoittanut seppo savolainen »

Huhtikuu 04, 2021, 20:14:58 ip
Vastaus #1594

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
RM tai Suzukin koneet on mielestäni jotenkin pois vaihto ehdoista,en tiedä miks,ruotsissa oli kyllä joku 5 vaihteinen suzuki malli en muista mikä joku TS???                                                                                                                                                           
Zyndap on käytössä kyllä,varmaan kytkin ongelma kampiakselin päässä mutta jotenkin se oli Kroatian Tomos kilpureissa ratkaistu       
Puch olis hyvä aihio 6 vaiteisena nekin käytössä                                                                                                                           
kyllä säännöt on olemassa ainakin SVKMK:ssa,testiajon säännöistä en tiedä,kilvan ajon säännöistä tuossa edellä selitin 

Huhtikuu 05, 2021, 09:04:34 ap
Vastaus #1595

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1448
Tuo PRT Testiradalla ajettava Luotettavuus- ja testiajo ei ole kilpailu, vaan leikkimielinen testaustilaisuus.
Kopsasin tuolta vasepookista 2020 säännöt, jotka ovat pikkuisen eläneet joka vuosi. Tuo eläminen tarkoittaa sitä, että jotakin muutosta saattaa edellisen vuoden raameihin tulla.
En kuulu järjestäjiin, mutta muutaman kerran olen ollut menossa mukana. Hieno tapahtuma ajajille ja katsojille. Toivottavasti tänäkin vuonna toteutuu.


 SÄÄNTÖJÄ MOPOON!!!
- Moottorin, rungon, keulan, takahaarukan ja vanteiden tulee olla jonkun mopon, kevytmoottoripyörän,moottoripyörän tai crossipyörän alkuperää ja myös sähkömoottorit ovat sallittuja. Mutta runkoa, keulaa, takahaarukkaa, vanteita moottoria, pakoputkea/tehoputkea, sylinteriä, kantta, kaasaria, vautipyörää ja sähköjä saa muokata ja virittää vapaasti kuinka haluaa ja myös turboahtimet, remmiahtimet ovat sallittuja testimopossa.
KUUTIOTILAVUUS ENINTÄÄN 60cc
- sivuvunumopojen, sekasikiömopojen,
kolmipyörämopojen ja sähkömoottorimopojen rakentaminen myös sallittua.

Rata on kokonaan asvalttia
TYYPPIHYVÄKSYTTY LEUKASUOJALLINENKYPÄRÄ PAKOLLINEN RADALLE AJAMAAN MENTÄESSÄ!!!!
Mopon vuosimalli määräytyy moottorin mukaan.
LUOKKA1
1900-1980

LUOKKA2
1981-1999

LUOKKA3
2000-

LUOKKA4
vesijäähdytteiset

LUOKKA5
kolmipyörät, sivuvaunumopot

LUOKKA6
Sähkömoottorit

Lähtö tapahtuu le mans tyyliin
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2021, 09:08:58 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Huhtikuu 06, 2021, 09:45:42 ap
Vastaus #1596

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792


Huhtikuu 08, 2021, 09:32:46 ap
Vastaus #1598

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://www.classic50racingclub.co.uk/guazzoni-motorcycles.html    palataan brittien sivuille,jotain uutta?                                         
http://www.classic50racingclub.co.uk/Home.html   tuossa pääsivu                                                                                                 
http://www.classic50racingclub.co.uk/honda-rc115---rc116.html
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2021, 14:08:13 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 13, 2021, 16:15:17 ip
Vastaus #1599

Kalle Kohtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
Mopojen luotettavuustestiajo PRT-testiradalla botniaringillä jurvassa 11.9.2021.
 Kauhajoentie 688, 66300 Jurva (Kurikka).

Ennakkoilmoittautumiset!!!
 mopotesti@gmail.com
 Mennessä: 2.8.2021
 ilmoittautumisen yhteydessä
 mainittava tiimin nimi, mopon malli
 ja luokka mihin mopolla osallistutaan.
 Mukaan otetaan LÄHTÖ1 40tiimiä 
 LÄHTÖ2  40tiimiä.

ILMOITTAUTUMISSÄHKÖPOSTI KATSOTAAN AINA KERRAN VIIKOSSA JA PERILLE TULLEESTA ILMOITTAUTUMISESTA TULEE KUITTAUS SAMALLA!!!

LUOKAT, RAKENTELU/VIRITYS SÄÄNNÖT JA
 MUUTA TIETOA LÖYTYY TEKSTIN LOPUSTA!!!

Osallistumismaksu 100€/mopo. Maksu etukäteen tilille, eräpäivä ja tilinnumero toimitetaan infopaketin yhteydessä.

AJOVARUSTESÄÄNTÖJÄ!!!

KOKOKYPÄRÄ TAI ENDUROKYPÄRÄ.

AJOKENGÄT/AJOSAAPPAAT/CROSSISAAPPAAT.

AJOHANSKAT/CROSSIHANSKAT.

NÄMÄ OVAT PAKOLLISET RADALLE AJAMAAN MENTÄESSÄ!!!
 

Järjestäjä hoitaa kierrostenlaskun bondereilla. Ajoaika  lähtö:1  3tuntia  lähtö:2  3tuntia

Jokaisessa joukkueessa tulee olla vähintään 2-4 kuljettajaa/mopo.

Jokainen kuljettaja ajaa omalla vastuulla ja täyttää oman vastuuvapautus kaavakkeen ja kuljettajalla oltava vapaajan tapaturmavakuutus.

Leiriytyminen myös mahdollista radan läheisyydessä.
 Leirintäalueelta botniaringingin
 PRT-testiradalle
 matkaa 5km

Camping Jurva

Kauhajoentie 247, 66300 Jurva

Tiedustelut, varaukset, hinta kyselyt
 gsm. 0400 690379

 

OHJELMA

Saapuminen radalle/kirjautuminen/
 Tiimin mopon huolto ja säätö aikaa.
 KELLO: 8:30

Ohjaajakokous/radan esittely.
 KELLO: 9:30

Lähtö: 1
 Puhallinjäädytteiset.
 Ilmajäähdytteiset.
 Kolmipyörät.
 Sivuvaunut.
 Sähkömoottorit.
 KELLO: 10:00

testiajo päättyy
 KELLO: 13:00

TAUKO

Lähtö: 2
 Vesijäähdytteiset
 KELLO: 13:30

testiajo päättyy
 KELLO: 16:30

 

SÄÄNNÖT !!!
 
 - sylinteri saaolla jonkun 50cc - 60cc mopon/ kilpamopon tai jonkin muun 10cc - 60cc kulkupelin sylinteri  ja myös sähkömoottorit ovat sallittuja.
 Runko, keula, takahaarukka, mootorinalakerta/lohkot ja vanteet saavat olla jonkun mopon, kevytmoottoripyörän,moottoripyörän, crossipyörän tai jonkin muun 10cc-60cc moottorisen alkuperää.

Mutta runkoa, keulaa, takahaarukkaa, vanteita moottoria, ketjuja ja rattaita, pakoputkea/tehoputkea, sylinteriä, kantta, kaasaria, vautipyörää ja sähköjä saa muokata ja virittää vapaasti kuinka haluaa ja myös turboahtimet, remmiahtimet ovat sallittuja.

KUUTIOTILAVUUS ENINTÄÄN 60cc

- sivuvunujen, sekasikiöiden,   
    kolmipyörien ja sähkömoottorien rakentaminen myös sallittua.

Rata on kokonaan asvalttia.

PAKOLLINEN
 JOKA ON LÖYDYTTÄVÄ JOKAISEN
 TIIMIN VARIKKOPITTUUSTA!!!
 Varikkopilttuussa mopon alla olta imetysmatto ( vanha räsymattokin käy)

VAPAA EHTOINEN!!! sammutin/sammutuspeite.
 

vuosimalli määräytyy moottorin mukaan.

LÄHTÖ:1

LUOKKA1
 1900-1980

LUOKKA2
 1981-2021

LUOKKA3
 Kolmipyörät, sivuvaunut

LUOKKA4
 Sähkömoottorit

LÄHTÖ:2

LUOKKA5
 vesijäähdytteiset
 

Lähtö tapahtuu lentävänä lähtönä

Myynnissä makkaraa, kahvia, pyttipannua....
 Anniskeluoikeudet.

YLEISÖLLE VAPAAPÄÄSY TAPAHTUMAAN TERVETULOA!!!

Tapahtumaa saa jakaa ja kavereita kutsua.

Tämän linkin kautta päsee testiajon tapahtumasivulle.

https://fb.me/e/4RcdSJuyT

Huhtikuu 24, 2021, 14:47:17 ip
Vastaus #1600

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Huhtikuu 24, 2021, 19:24:56 ip
Vastaus #1601

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792

Huhtikuu 24, 2021, 22:29:24 ip
Vastaus #1602

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 985
Lähinnä viitataan sillä tavalla kadonneisiin merkkeihin joilla ei ole enää valmistusta, lopettaneita valmistajia. Melkoinen kokoelma kuitenkin.

Huhtikuu 27, 2021, 17:15:02 ip
Vastaus #1603

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
jep,näköjään aivot hirttää    https://www.youtube.com/watch?v=e4WKOA2jqPg  ei kestä norjan ihme moottorissa männänrengas, onneksi on järkevämpi 2 luistinen suunnitteilla                                                                                                                             
https://www.youtube.com/watch?v=Q_48YIOSedc   uutta ideaa,ei taida löytyä sellasta luistia joka kestää pakokaasuja
 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2021, 11:23:55 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 28, 2021, 22:09:19 ip
Vastaus #1604

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1792
http://bucketracing.blogspot.com/2017/01/want-to-build-custom-expansion-chamber.html?m=1                                                     
Sami vinkkas tuon linkin,laskin omaani tuolla putken se on tosi lähellä sitä minkä sain mitata Kroatian reissussa,pikkasen pidempi alusta ja muutama milli paksumpi paisarista                                                                                                                                 
en ole koskaan laskenut tai laskettanut putkea,elsbergin putkella oon viimemmäks ajellut