Toki siis jokaisen itse päätettävissä vakuuttaako vai ei kuin myös riskit tai riskittömyys "mitä jos" tapahtuu sitä tai tätä vaihtoehtoihin.
SZ polkumopon kanssa kävin katsastuskonttorilla nykäisemässä hihasta inssiä ja koska emme kumpikaan tienneet 100% varmuudella pitääkö kilvittää vai ei niin otti videopuhelun pääkallopaikalle Trafiin jossa lopputuloksena oli että ei tarvi mitään kunhan kypärää käytät...vakuutuksestakaan ei puhuttu halkaistua sanaa ja koskee siis ainakin velosolexeja myös eli molemmathan kumminkin tehdastekoisia ajopelejä,itsetehdyt polkupyörän ja vaikkapa näiden suosittujen kiinanmoottoreiden yhdistelyt tai muut "rakennussarjat" onkin vielä enempi tulkinnanvarainen juttu,onko ne edes liikennekelpoisiakaan loppupeleissä kaikki ja millä edellytyksin mutta toisaalta mikäli joka asiaa kovin rupeaa tuumimaan,kyselemään ja ihmettelemään,varsinkin maassa nimeltään Suomi, niin vaikeaksi menee ja kannattanee unohtaa alkuunsa tai ajaa vaan ihan oikella mopolla tai perusfillarilla ilman sähkö tai polttomoottoriavustusta.
Ja tämähän vaan minun henk koht mielipiteeni tämmöiseen yhä kovin tulkinnanvartaiseen asiaan koska nämä pienitehoiset mopot tms on veteen piirretty viiva kuten valvontakin.
Siihen kun sotketaan kiinanmoottoreidenkin isolohkoversio 80cc(oikeasti 66cc) joka päällepäin lähes 1-1 samanmoinen kuin se 49cc tai muut kulkua parantavat viritysjutut joko rattaisiin tai apumoottoriin(jotka siis kuin moponmoottoreita käytännössä arkikielellä ) niin..niin mitä..tai jos sitä käyttääkin pelkkänä polkupyöränä ilman käynnissä olevaa moottoriavustusta?