Kirjoittaja Aihe: Vastaan tulevien motoristien tervehtiminen  (Luettu 26724 kertaa)

Syyskuu 01, 2015, 20:49:31 ip
Vastaus #15

ismo mielonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 110
 
 Itse kun aloittelin ajamista IC`llä, niin aluksi tuntui oudolta vastaantulijoiden kädenheilautus. Hondaa, Jammua, Suzukii, Bemarii. Ajoasut huippuluokkaa, siitä huolimatta tervehdys aina vastaantullessa. Itse tervehdin myös, aluksi hieman arkaillen, et mitä tää on? Eli lopputulos. on erittäin hieno tapa, ehdottomasti. Ei ole väliä onko mopedi, tai tervehtiikö vastaantulija. Käsi nousee jokaiselle. Onkohan rekkakuskeilla enää tapana  vilkuilla tervehtiä vastaantulijoita? Sekin on minusta hieno ele kolleegoille. Eeron kirjoituksia olen aina lukenut mielenkiinnolla., Kundillla on
teräviä analyysejä asioista maustettuna hyvällä huumorilla. olen "kateellisena" seurannut mistä toisilla toi äly pulppuaa. No, nythän hän itse sen selviitti edellisessä viestissä. Hyvää syksyn jatkoa  :P

Syyskuu 01, 2015, 21:38:08 ip
Vastaus #16

Markku Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 442

 Harrikkakuskeja en tervehdi, ellei kaveri tee sitä ensin, enkä aina silloinkaan.
 .

Kyllä minä tervehdin kaikkia motskarilla ajavia etenkin viime kesän tapahtuman jälkeen. Oltiin kolmen kaverin kanssa pysähdytty pysäkille ja minulla oli takapoksi auki kun kaivelin sadeasua sieltä. Paikalle pysähty 4 motskaria, en muista kuin että isoja pyöriä ja kavereita ( oli liiviä, partaa ym. "harrikkaan" viittaavaa). Porukan johtaja kysyi, että onko ongelmia, voidaanko auttaa? Selitettiin, että ei ongelmia, pysähdyttiin muuten vain. Kiitettiin huomaavaisuudesta ja porukka jatkoi matkaansa. Tuli muuten kummallisen hyvän olon (toverellisuuden) tunne kun joku viitsii oikein pysähtyä ja kysyä; voinko auttaa.

Syyskuu 01, 2015, 22:44:23 ip
Vastaus #17

Antti Jokinen

  • Vieras
Moikatkaa kaikkia, jotka ajelee kahdella pyörällä ja jos vaikka kolmipyöräkin tulee vastaan, niin terkkuja vaan. Se ei ole mistään pois.
Huomioikaa etenkin nuorisoa. Meidän käyttäytyminen vaikuttaa mahdollisiin tuleviin veteraanimotoristeihin. Leveä smailis vielä päälle  :)

Taisin jäädä yksin ehdotukseni kanssa. Jatketaan sitten morjenstamista vaikka vastaantulevien mopoilijoiden kaa. Toivottavasti siitä ei synny mitään ikävää väärinkäsitystä.


Syyskuu 02, 2015, 11:29:29 ap
Vastaus #18

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5297
  • Tulin nain ja voitin
Lapa nousee aina kun tulee konevoimalla liikkuva kaksipyöräinen vastaan, tehnyt niin kohta 50 vuotta, ei siitä enää eroon pääse tässä elämässä, eikä tarvitsekaan päästä...
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 02, 2015, 15:30:55 ip
Vastaus #19

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
 Kyllä minä vilkuttelen jos en oo ihan ajatuksissani. Joskus tahtovat tulla vastaan vähän niinkuin huomaamatta?
 Vilkuttelut kaikille moottoripyörille merkkiin ja malliin katsomatta, pappatuntureille, näteille skootteritytöille, niin ja yleensäkin näteille neitokaisille ihan muutenkin, olipa ne liikkeellä millä pelillä hyvänsä.   :-*

Syyskuu 02, 2015, 17:32:55 ip
Vastaus #20

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1497
Tervehdin ainoastaan moottoripyöräileviä sotaveteraaneja. He ovat tehneet niin paljon tämän maan hyväksi että pakko vetää kättä lippaan joka kerta.

Syyskuu 02, 2015, 21:49:16 ip
Vastaus #21

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1540
Tuli kai kommenttia puolesta tai vastaan.
Aina nousee lapanen,oli sitten isompi tai pienenpi pyörä.
Ei ole kysymys valmistusmaasta,hinnasta,kuutioista,tai merkistä.
Aina on annettu apua tien päällä,oli sitten uudempi tai vanhempi pyörä.

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 02, 2015, 22:04:59 ip
Vastaus #22

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1497
Tuo on ihan hieno tapa maantiellä, mutta kaupungissa menee pikkasen jo järjettömän puolelle. Ilmeisesti moni muukin on samaa mieltä, kun ei läheskään kaikki edes harkitse räpylänsä nostamista taajamassa.

Jos harrastuksena on moottoripyöräily ja matkailuautoilu, ja työkseen ajaa vielä rekkaa, niin aika paljon saa kättä heiluttaa elämänsä aikana. Siinä jää kuninkaallisetkin kohta jo toiseksi suoritettujen vilkutusten määrässä.

Syyskuu 02, 2015, 22:38:15 ip
Vastaus #23

Jaakko Latvanen

  • Vieras


Jos harrastuksena on moottoripyöräily ja matkailuautoilu, ja työkseen ajaa vielä rekkaa, niin aika paljon saa kättä heiluttaa elämänsä aikana. Siinä jää kuninkaallisetkin kohta jo toiseksi suoritettujen vilkutusten määrässä.

Noita kaikkia kolmea olen harrastanut tai tehnyt työkseni, mutta vain kahta samoihin aikoihin. Kahdenkin kanssa oli joskus keskittymisongelmia, että minkäslaisia vastaantulijoita pitikään tänään morjestaa!

Vaikka ajelenkin täällä maaseudulla, on minulla kalpea aavistus siitä, että jokaisen vastaantulevan motoristin tervehtiminen ei ole sama asia minun Anttolasta alkavalla metsä-autotie ajelulla ja helsingin kehäykkösen työmatkalla...

jv

Syyskuu 03, 2015, 10:51:48 ap
Vastaus #24

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1435
Jos harrastuksena on moottoripyöräily ja matkailuautoilu, ja työkseen ajaa vielä rekkaa, niin aika paljon saa kättä heiluttaa elämänsä aikana. Siinä jää kuninkaallisetkin kohta jo toiseksi suoritettujen vilkutusten määrässä.

jeah, vaunulomalta kun tulee ja lykkää menemään pelkällä vetoautolla ja rennosti morjenstaa vastaan tulevia vaunuja vähänkö ne kattoo kummissaan

Syyskuu 03, 2015, 13:22:54 ip
Vastaus #25

Harri Kauranen

  • Vieras
Minä tossa aamusella skootterilla päristin reilun kilsaN sinne ja takaisin.Tuli kolme motoristia vastaan,piruuttaan moikkasin ja kaikilta tuli tervehdys takasin.Siis en ollu moposkootterilla,vaan ajoin kaistan keskellä.

Syyskuu 03, 2015, 20:42:15 ip
Vastaus #26

Antti Jokinen

  • Vieras
Minä taas ajoin oikealla motskarilla, eikä kukaan kolmesta vastaan tulleesta vastannut. Yksi Harlikka-kuski ajoi ohi moottoritiellä, eikä vilkaissutkaan minuun päin.

Syyskuu 03, 2015, 22:26:04 ip
Vastaus #27

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Tuo on ihan hieno tapa maantiellä, mutta kaupungissa menee pikkasen jo järjettömän puolelle. Ilmeisesti moni muukin on samaa mieltä, kun ei läheskään kaikki edes harkitse räpylänsä nostamista taajamassa.

Jos harrastuksena on moottoripyöräily ja matkailuautoilu, ja työkseen ajaa vielä rekkaa, niin aika paljon saa kättä heiluttaa elämänsä aikana. Siinä jää kuninkaallisetkin kohta jo toiseksi suoritettujen vilkutusten määrässä.

Eikä pidä unohtaa veneilyä,sinne se myös kuuluu ehdottomasti !
Ja eiköhän niitä tässä lueteltujen lisäksi ole muutamia muitakin pienempiä omia ryhmiä.Esim harrasteautot.
Eli kyllä tuota on "joutunut" tässä elämänsä aikana hyvin runsaasti harrastamaan,kättä lippaan meinaan.

Jo kokonaan oma lukunsa on täällä maalla autoilevat.Hyvin yleinen tapa tervehtiä täysin tuntemattomia vastaantulijoita-raktorimiehet etenkin aina pitää morjestaa muistakaa tämä  :)

Syyskuu 04, 2015, 08:37:15 ap
Vastaus #28

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3423
  • Mamu

Syyskuu 04, 2015, 10:10:36 ap
Vastaus #29

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1497
Jos vielä sattuu olemaan kapiainen, joka harrastaa kaikkia edellä mainittuja, niin koville joutuu poloinen.  ???