Kirjoittaja Aihe: Suzuki gsx500 pulssigeneraattori  (Luettu 2102 kertaa)

Kesäkuu 07, 2023, 20:13:54 ip
Vastaus #15

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 462
Keihinit vai Mikunit? Joskus ihmettelin Keihinien huonoa toimintaa, kunnes huomasin, että uimurikammioiden huohotusletkut olivat irrallaan. Kun liitin ne ilmanputsariin, oireet katosivat. En tänä päivänäänkään ymmärrä miksi.

Kesäkuu 07, 2023, 22:25:57 ip
Vastaus #16

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
Kaasuluistien nostamiseen tarvittava alipaine muodostetaan luistien liikettä rajoittamalla mm. jousien avulla , ei ilmansuodatinta kuristamalla . Jos pyörässä on alkuperäinen ilmansuodatinkotelo ja sen kuristaminen auttaa , niin se kertoo , että seos on jostain syystä liian laiha . Oikeampi tapa on nostaa neuloja yksi pykälä tai vaihtaa suuremmat pääsuuttimet , tilanteesta riippuen . Pelkästään bensan muuttuminen viimeisen 25 vuoden aikana voi aiheuttaa säätötarvetta , jos kaasutin on alunperin säädetty hieman laihalle saasteiden tai taloudellisuuden vuoksi .            EDIT   Mikunit siis kyseessä
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2023, 23:01:49 ip kirjoittanut Harri Valtari »

Kesäkuu 22, 2023, 09:12:45 ap
Vastaus #17

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3325
Saattaa vika ehkä olla staattorinkin puolella, mutta arvailuahan tämä etäparannus tunnetusti on.
Eristevikaisessa staattorissa sähköä ei tule riittävästi CDI-poksille isommilla kierroksilla, mutta hitaille kierroksille vielä riittää. Muutama vastaavanlainen oire on tullut vastaan kelkan ja moottoripyörän magneetoissa. Erittäin vaikeasti paikannettava vika, kun langat on ehyet ja vastusarvot tehtaan toleransseissa, mutta sähkö lyö läpi magneeton sisäisistä eristeistä. Vuoto alkaa vasta sitten, kun kone on käynnissä ja magneetto tekee oikeasti sähköä.
Parhaiten tuon vian saisi suljettua pois, jos olisi toinen staattori millä testata.