Kirjoittaja Aihe: Kauppamopo -75 Sport  (Luettu 49301 kertaa)

Maaliskuu 11, 2015, 17:27:39 ip
Vastaus #90

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Herranjumala, miten olet saanut piikin aikaan? Olen ajanut 7 vuoden aikana jonkinverran mopoilla eikä kertaakaan ole tehnyt piikkiä, aikoinaan 80-luvun alussa se oli melkeinpä jokapäiväistä. Oma veikkaus on että kun lyijy jäi pois bensan seasta loppui piikkien tulokin.

Sulla on koneen sisuksista irronnut joku vanha kokkare, en muuta keksi.

Maaliskuu 11, 2015, 18:45:22 ip
Vastaus #91

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Laihuutta oon vähä epäilly, kun ei tuu sitä tirraus ilmiötä ollenkaan, vaan meno jatkuu ja jatkuu kunhan jaksaa mennä. Aavistuksen miettii kun laittaa kaasun pohjaan paikoillaan, ajossa ei.

Oon tähän päivään asti pitäny piikkiä jonain urbaanina legendana, mutta on se näköjään mahdollista. Aika hyvin sen kampikammion kyllä putsasin ja teräsharjalla kiillotin, mutta on kai sinne voinu jotain pölyä mennä kasatessa/pyttyä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2015, 19:12:39 ip kirjoittanut Juha Torala »

Maaliskuu 12, 2015, 19:01:23 ip
Vastaus #92

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
No nyt pääsi ekan yrityksen jälkeen koko lenkin sammuilematta ja sen päälle vielä kauppaankin ja takaisin. Mutta kuinkas ollakkaa vanha vaiva palasi, tankinkorkkia pitää raottaa aina puolen kilsan välein. Huomaa siitä kun sammahtaa ja katsoo bensaletkuihin niin bensa virtaa selvästi kaasarista takaisin tankkia päin, ja kun raottaa korkkia niin suunta vaihtuu.
Onko muilla ollu samaa ongelmaa?

Maaliskuu 12, 2015, 19:07:45 ip
Vastaus #93

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Eipä koskaan ole moista kohdalle osunut vaikka mopoja ollut kymmeniä. Ei kai auta muu kuin vaihtaa korkki tai ajaa korkki löysällä.

Maaliskuu 12, 2015, 20:20:30 ip
Vastaus #94

Janne Supperi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
Korkissa korvausilma röörit tukossa. Ei oo mulla ollu samaa vikkaa mutta mittää muuta syytäkään tohon ei oo.

Maaliskuu 12, 2015, 21:04:30 ip
Vastaus #95

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Finmoposta tilasin uuden kromisen "Laadukas" korkin, ja samalla ilmanputsarin haitarin, ja sen sokan.

Maaliskuu 17, 2015, 17:41:01 ip
Vastaus #96

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Nyt mulla on halpa ja hyvä korkki. Hyvän pidän kiinni mopossa ja halvalla saan heittää jotaki. Nyt toimii!
Ilmanputsarin sokasta en tiedä että mihin mopoon se oli tarkoitettu, mutta kyllä sen sitte paikoilleen sai ainakin näennäisesti menemään.
Nyt harmittaa ku piti nuukuuksissaan laittaa moottoriin kiinalainen kiertokanki, ja mäntä :( Koskahan ne hajoaa... Etuhaarukan laakerit on vielä pysyny timminä, mutta eipä kilometrejäkään paljoa vielä ole.

Muoks: Tämä olis varmaan hyvä laittaa sitten kun tuo nykyinen hajoaa? http://www.puchshop.de/catalog/rito-crankshaft-fillround-34-gear-p-2449.html
Jossain näin kuulalaakerit joilla sai korvattua L17 laakerit. Onko ne huonommat vai paremmat?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2015, 17:54:48 ip kirjoittanut Juha Torala »

Maaliskuu 17, 2015, 20:17:32 ip
Vastaus #97

Anssi Lindahl

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 246
Ei se kiinan veivi mikään huonoimmasta päästä ole näyttää kestävän tuossa 75cc versiossa ja sielä on kieroksia yli 10000,luulis suhteellisen vakiossa hoitavan asiansa ihan hyvin ;D

Maaliskuu 17, 2015, 20:32:32 ip
Vastaus #98

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
No hyvä. Tuo rauhoitti vähäsen :) Tulpanhattu ja korkki ei vain oikein vakuuttanu, ja etujarrupalatkin tuntuu kuluvan melko paljo joka painalluksella, kun joka kolmas päivä saa kiristää varppia.

Kävin heittämäs 8 kilsan lenkin ja hyvinhän se vieläkin toimii :D Eturattaan suojapeltiä saa kaupata jos nurkissa sattuu pyörimään.
https://youtu.be/HS5PTnOQpko

Maaliskuu 17, 2015, 20:35:54 ip
Vastaus #99

matti perätalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 396
Nyt mulla on halpa ja hyvä korkki. Hyvän pidän kiinni mopossa ja halvalla saan heittää jotaki. Nyt toimii!
Ilmanputsarin sokasta en tiedä että mihin mopoon se oli tarkoitettu, mutta kyllä sen sitte paikoilleen sai ainakin näennäisesti menemään.
Nyt harmittaa ku piti nuukuuksissaan laittaa moottoriin kiinalainen kiertokanki, ja mäntä :( Koskahan ne hajoaa... Etuhaarukan laakerit on vielä pysyny timminä, mutta eipä kilometrejäkään paljoa vielä ole.

Muoks: Tämä olis varmaan hyvä laittaa sitten kun tuo nykyinen hajoaa? http://www.puchshop.de/catalog/rito-crankshaft-fillround-34-gear-p-2449.html
Jossain näin kuulalaakerit joilla sai korvattua L17 laakerit. Onko ne huonommat vai paremmat?
oliko se ilmanputsarin sokka tämmönen  http://www.finmopo.fi/ilmansuodattiminen-sidejousi-p-215.html ainakin kuvassa näyttäs aika samalta kun oli entisessa pappa tunturissa alkuperäinen. itellä on finmoposta tilattu kiertokanki ja spare wheelistä ostettu steptwo:n taiwanilainen mäntä ja tasannolta ostetut hyvät nsk:n L17 laakerit ja huhtikuussa 2013 tein remontin. Porautin moottorikoneistamossa männän kanssa sylinterin ja kiertokangen vaihdatin euro motor centerissä. noin 1000km on tullut ajettua ja ei ainakaan vielä mikään äännä tai mitään.

Maaliskuu 17, 2015, 21:04:57 ip
Vastaus #100

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
oliko se ilmanputsarin sokka tämmönen  http://www.finmopo.fi/ilmansuodattiminen-sidejousi-p-215.html ainakin kuvassa näyttäs aika samalta kun oli entisessa pappa tunturissa alkuperäinen. itellä on finmoposta tilattu kiertokanki ja spare wheelistä ostettu steptwo:n taiwanilainen mäntä ja tasannolta ostetut hyvät nsk:n L17 laakerit ja huhtikuussa 2013 tein remontin. Porautin moottorikoneistamossa männän kanssa sylinterin ja kiertokangen vaihdatin euro motor centerissä. noin 1000km on tullut ajettua ja ei ainakaan vielä mikään äännä tai mitään.
Se on juuri tuo. Piti levittää yli, että meni paikoilleen. Siinä on nyt noin sentti tyhjää välissä.

Porasin, ja vaihdoin kiertokangen itte, eli ne on töiden puolesta hyvät 8)

Maaliskuu 18, 2015, 19:35:21 ip
Vastaus #101

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Tulipa taas vaihteeksi tehtyä kävelylenkki mopon kanssa. Tällä kertaa 5 kilsan pituinen. Pääsin kotia ja avasin tulpan niin piikkihän sielä taas oli. Tulppa oli nyt tumman ruskea. Purin pytyn pois, ja kattelin kampikammioon, mutta ei sielä mitään näkyny. Pesin sen kuitenkin bräkleenillä ja paineilmalla, tiputtelin vähän 2tbensaa laakereille ja kasaan. Taas toimii.

Tässähän on kovakromipytty, mihin on tehty putki jonkun toisen mopon pytystä. Putkessa on pakoaukko sivulle päin leveämpi, ja imuaukko ylöspäin isompi, kuin pytyn reiät. Mietin että voisko niihin rakoihin kertyä näin sisäänajossa jotain sittaa, ja kun sitä kertyy tarpeeksi niin se lähtee irti ja palaa kiinni tulppaan, kun sinne asti pääsee... En muuta enää keksi.

Pitää nyt jostakin ettiä sellainen tulpanavaaja mikä mahtuu työkalulokeroon!

Maaliskuu 18, 2015, 20:23:17 ip
Vastaus #102

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Lamppu pysyy nyt ainakin paikoillaan. En tiedä minkä näköinen tuo sokka pitäisi oikeasti olla, mutta eiköhän tuo aja asiansa.


Maaliskuu 20, 2015, 18:00:30 ip
Vastaus #103

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Hain motonetistä työkalulokeroon sopivan tulpan avaimen, ja mirkelöin sen varresta talttapäisen mensselin suutimelle. Availin tulpan ja suuttimen, ja vedin ne uudella avaimella kiinni, että ne saa sillä myös auki. Sitten ajoin 16km lenkin, eikä tullu mitään vikaa :o Jos ei etujarrun loppumista lasketa.
Kylmä vaan tuli, mutta siihempä vaivaan voi ottaa ehtoommalla nyt hyvin mielin vähä lämmikettä :)

Maaliskuu 24, 2015, 18:16:13 ip
Vastaus #104

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 200
Kuinkahan paljon pitäis vaihtaa osia että kehtais näyttää tätä museotarkastajalle? Mitään huippupisteitä ei siis olisi hakusessa.
Pyörät tässä on supersportin leleut, räikkä on mikä lie, valokatkaisija CEV, rapakaaret on hitsattu, eturappiksen alarauta on supersportin 14 reikäinen, pakoputki itsekorjattu, pytyn rivoista pari poikki, ja etulampun kromissa kolhuja, kuten myös tarakassa, rungossa, ja moottorissa. Jalka on kelpatassivoitu, jarrupolin ja tanko ovat mustat, "puchpelti" puuttuu, ja varpit on mustat. Niin ja koneen sarjanumero ei täsmää AMAN todistukseen.