Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Ostetaan / Honda CB 450:n tavarateline
« Uusin viesti kirjoittanut Kainulainen Matti tänään kello 20:58:29 »
Ostetaan alkuperäistyylinen, hyväkuntoinen Honda CB 450 K5:n tavarateline. Lähetä tarjousviesti tai soita: 0504647586
-Masa
2
IFA BK 350     
- vaihteisto 200,-
- lohko sis. kampiakselin ja kytkimen 200,-
- kaasutinpari 100,-
MOTO GUZZI 850 T
- sylinteripari 30,-
- pakokäyrät 30,-
- Dellorto VHB 30 C pari 100,-
- lampunkorvat 20,-
LAMBRETTA TV 175
- kampiakseli 50,-
- sylinteri 30,-
- kaasutin 30,-
- virtalukko 10,-
- sähköboksi 20,-
ROYAL ENFIELD Bullet /50-luvun alku)
- lohko x2 á 50,-
- kampiakseli 50,-
- etupyörä 50,-
- ensiövetokotelo x2 30,- - 50,-
- ensiövetokotelo (Intia) 30,-

Pari IFAn kuvaa tori.fi
Osat Korppoossa
terv. Jukka
puh. 0400 798 301
3
Ostetaan / Vs: Uimurikammio Keihin CL 18
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Juusela tänään kello 14:26:39 »
Moro

Pistin YV:n.
4
Ostetaan / Vs: Uimurikammio Keihin CL 18
« Uusin viesti kirjoittanut Patrik t Rönnberg tänään kello 14:06:21 »
Moilöytyy melkein täydelline kaasutinvastaa sähköpostiin niin saat kuvatt Patrik
5
Myydään: Osat ja tarvikkeet / BMW R100GS pohjapanssari
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Lankinen tänään kello 13:38:12 »

Hinta € 15,00 Hämeenlinnassa.
Tuolla kuva samanlaisesta, mutta huonompikuntoisesta:
https://www.ebay.com/itm/304280754662


Puh o4o 5840933, satulapummi(ät)pp.inet.fi
6
Myydään: Osat ja tarvikkeet / Triump Tiger 90 venttiilijouset
« Uusin viesti kirjoittanut Niko Rötkö tänään kello 12:53:42 »
Erikoisvahvistetut Triumph tiger 90 venajouset.Ilmeisesti käyttämättömät.

0407661653

https://www.tori.fi/etela-karjala/Triump_Tiger_90_venttiilijouset_108561874.htm?ma=1
7
Myydään: Osat ja tarvikkeet / 3 Rengasta
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Juusela tänään kello 11:29:58 »
Moro

Muutama rengas olisi kaupan,kaksi täysin uutta DURO HF-308  3-16 43P  45 € / kpl sekä yksi Nokia 3.25-16 käytännöllisesti katsottuna uuden veroinen eikä kovettunut rengas  30 € , kaikki kolme yhteensä 100 €  + toimituskulut.

https://www.1001renkaat.com/renkaat-moottoripyora/duro/hf-308/3-16-43p-889274?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=tyre&gclid=CjwKCAiAioifBhAXEiwApzCztkzImri1B4TeN3c6ecxR85pXmrFD0hPUodIXM1q4HwdXHLnV_T01rRoCbKIQAvD_BwE

 

8
Sivuvaunut / Vs: Sivuvaunun jarrun kytkentä
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Halmeenmäki tänään kello 10:45:36 »
Eiköhän tuo IC ole sitä aikaa, että määräykset oli kvin laveta. Ja yleensähän kantavuus rajoittaa paikkaluvun jo muutenkin.
Tuossa on sitten Dneprin varaosakirjan sivu jossa tasain ja muu systeemi selviää malliksi.
https://easthighway.com/fin/tooted.c/jarrun-vivusto-mt11
9
Entisöinti / Vs: Konservointi
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Salmén tänään kello 10:31:39 »
Ensiksi kiitos Huimapyörän päätoimittajalle virheellisen asian tyylikkäästä oikaisemisesta. Kiitos.

"Ikävä sanoa mutta konservointi kuulostaa enempi höpöhöpöltä ja epämääräisiltä hienoilta termeiltä mun korvissani miten kuluneen ja jopa muutellun ajopelin voisin museoida kertalaakista joillain yksiselitteisillä ohjeilla"

Sitten tämä kommentti... Olen seurannut yhden vanhan auton konservointia. Se ei todellakaan ole mitään kertalaakista museointia yksinkertaisilla ohjeilla. Eikä tämä auto ollut mikään julkkiksen entinen ajokki. Perheessä uudesta asti ollut auto, joka on ollut käytössä koko lähes 70-vuotisen ikänsä, viimeiset 50 vuotta vain kesäisin.

Vuosien mittaan tehdyt korjaukset, sen ajankohdan mahdollisuuksen mukaan tehdyt, niistä pitää pystyä osoittamaan milloin tehty, miksi alkuperäisestä poikkeavin osin ym. Todennettavaa on paljon ja se pitää pystyä tekemään ymmärrettävästi ja luotettavasti. Ei todellakaan helppoa, mutta täysin mahdollista tehdä.

Konservoitu auto on tässäkin tapauksessa arvokas historiallinen dokumentti suomalaisesta autohistoriasta. Historiallisessa ja nykyisin jo taloudellisessakin mielessä paljon arvokkaampi kuin vastaava malli,  joka on muutettu amerikan vientimallista euromalliksi, maalattu maaleilla jota ei aikanaan ollut, varustettu vietnamilaisilla rosteripuskureilla ja taiwanilaisilla uustuotanto pikkuosilla.

Olisi oikein mukavaa, jos Huimapyörässä olisi kattava juttu jostakin konservoidusta moottoripyörästä. Koko tarina kaikkine yksityiskohtineen ja runsaiden kuvien kera. Se helpottaisi konservointi-käsitteen ymmärtämistä  erittäin paljon.
10
Sivuvaunut / Vs: Sivuvaunun jarrun kytkentä
« Uusin viesti kirjoittanut Pertti Rintamaki tänään kello 10:19:34 »
Onkos sen jarrun kanssa edelleen niin, että ilman jarrua yhdistelmän paikkaluku on sama kuin ko. mottoripyörän.
Siis jos vaunussa on matkustaja, niin pyörän päällä vain kuski.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10