Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 14:25:32 »
Pienikierteisillä ngk tulpilla ajatin 100tkm vai oliko 120tkm ilman murheita ennen vaihtoa äiteen pösöllä. Huolto-ohjelma suositti kyllä aiemmin mutta menin minin huolto-ohjelman mukaan kun siinä on sama kone ja tulpat.
2
Myydään: Osat ja tarvikkeet / Vs: Ariel / BSA / Amal
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Esama tänään kello 13:52:14 »
Ariel singlen limput akseleineen.


A7/550


H.220 €


040-5889297
tapio.esama@gmail.com



3
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 13:13:45 »
Eniten olen joutunut manaamaan Championeja. Ne eivät
70-luvun alussa Pappiksessa oikein pelanneet.Aina oli sittatappi.

Parhaat olivat Bosch-merkkisiä. Nykyään tuntuu,että kaikki pelaavat.

t. Markku
4
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Sillanpää tänään kello 13:02:20 »
Voipi olla että ongelma koskee lähinnä noita pienikierteisiä, joita vaikkapa CB-Hondissa on. Kyllä mullakin Soliferissa toimi tulppa aina, ei edes piikkiä tehnyt, ja NGK:ta oli, sitä "autokokoa". Ja ne mun Saabin tulpatkin elpyivät kunnon kuumennuksella.
 
 
5
Yleistä keskustelua / Vs: Ukraina
« Uusin viesti kirjoittanut Jaakko Latvanen tänään kello 12:29:09 »
Ainakaan virallisesti tuolla kyseisellä Petraeuksella ei ole enää mitään asemaa USA:n hallinnossa, eläkeläinen niiko Eero ja mie.  Että siinä mielessä hänen puheensa tai kirjotuksensa on mielipiteitä, niiko meijänkii raapustukset täällä.

Kun tammikuussa puttepossu kokos joukkonsa Ukrainan rajoille, tekikö joku lännessä jotain suunnitelmia sen varalle, että hyökkäävät?  No saatto ammattisotilaat sotkussa istuissaan jottain puhella.  Kun puttepossu nyt puhhuu ydinaseista, onko lännessä sama usko, että ei se kuitenkaan, vai onko oikein mietitty, mihin kohteeseen ohjukset suunnataan?  Ja kumpi on parempi, että on mietitty, vai se, että ei oo tarkotus ees miettiä?

Vastaan omalta osaltani rehellisesti:  Mie en tiijä.

jaakkovaakko
7
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 11:28:43 »
Jaa, ei ole ollu ongelmia ngk tulppien kanssa. Oon käyttäny niitä pääsääntöisesti eli aina kun on ollu saatavana sitä tarjolla sopivassa lämpöarvossa ja kierteessä vuodesta 1979 kun sain ekan mopon. Niiton ollu oma virittämissäni mopoissa ja autoissa, jolloin ovat joutuneet sietämään säätövaiheen ei niin ehkä optimaalisia seoksia. Eli en ymmärrä mistä puhutte. Just säädin pojan mopon seoksia kesemmällä. Välillä oli liian iso ja välillä liian pieni pääsuutin ja tulppana mikäs muu kuin ngk kun vedettiin vuoroin ylämäkeä ja suoraa. Joka muuten ylämäki onkin verraton viritetyssä mopossa suuttimen koon etsintään. Fiatin 850 koneella vedin back in early nineties kutostietä peltisarja yössä punaisena hehkuen kun etin säätöjä. Tulppina ngk:t.
8
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut Jaakko Latvanen tänään kello 11:24:13 »
Elämänkumppanissakin tuo ropustisuus ois joskus suotava ominaisuus...
9
Mopopalsta / Vs: kymcosta katosi kipinä 5:den vuoden seisonnan jälkeen ?
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Valtari tänään kello 11:04:44 »
Tulppa pitää tietenkin olla kunnolla maadoitettuna , kun kipinää kokeillaan . Jossain skoottereissa tämä vaatii hyppylangan käyttöä . Jos tuo kirjoittamani teksti on liian vaikea , niin voisi irroittaa tulpanhatun ja mitata sen vastuksen . Ensin mittari 20 kilo-ohmin (  kΩ ) alueelle  . Kun oikea alue on löytynyt , voit laittaa mittarin mittauskärjet yhteen , näyttöön pitäisi tulla lukema nolla . Kun irrotat johdot toisistaan , tulee näyttöön iso I . Jos mittari ei käyttäydy näin , niin jokin on väärin . Sitten toinen kärki tulpanhatun keskelle syvennykseen ja toinen hatun toiseen päähän , jossa näkyy kierteellinen metalliosa . Lukeman pitäisi olla alle 10 . Jos saat mitattua tämän , niin sitten kyllä onnistuu puolankin mittaus , mutta siitä myöhemmin . Puola on hyvin mahdollinen vikakohde , kuten Tapio jo epäilikin .
Yksi asia on käynyt mielessä , onko Kai ostanut mopon epäkuntoisena ?    EDIT   Tuo edellä oleva Tapion ohje on tietenkin asiaa , kokemattomalla voi vain loppua kädet kesken  :)
10
Yleistä keskustelua / Vs: Sytytystulppa
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Sillanpää tänään kello 10:24:03 »
Olen ennekinn ihmetellyt, miten NGK tulppia valmistava yritys on edeleenkin toiminnassa? Kun kaikki asiantuntijat kertovat tulppien oleva epäkuranttia tavaraa. Ilmeisti menestys perustuu siihen, että huonon tulpan valmistuskustannus on pieni, ja taas myyntimäärät on suuria, koska ei-asiantuntijat ostavat niitä aina hajonneiden tilalle, kun eivät ymmärrä vaihtaa merkkiä.,

Kestää ne ihan hyvin jos kaikki on kunnossa. Veteraanilaitteessa aina joskus ei ole. Voi tulla pulaa sähköstä, tai polttoaineesta tilapäistä ylitarjontaa. Tekninen vika tai käyttäjän virhe. Silloin on kiva jos tulppa ei olekaan laakista vainaa. Itse ostin aikoja sitten laatikollisen Hitachi-tulppia CB350:iin. Hyvin toimivat, ja ovat saattaneet kastuakin joskus, kun olen väkisin käynnistänyt koneen vaikka akku oli heikossa kunnossa. Ei mitään syytä käyttää herkästi tärvääntyvää NGK:ta jos muitakin saa.

Ruiskukoneista sen verran, että kerran kun pimeni Saabista sytytyskasetti, onneksi kotipihassa, niin sain tulpat kasteltua siitäkin. Vaihtoehto käynnistymättömyyden syylle oli joko kasetti tai kampuran asentoanturi. Jälkimmäisen sai "ohitettua" starttaamalla kaasu pohjassa. No, ei lähtenyt, mutta tulpat kastui. Ostin uuden kasetin, asensin, ja huonostihan tuo kävi, missaili ainakin yhdellä pytyllä, ehkä useammallakin. Tuli mieleen että onkohan nuo tulpat NGK:t? No olihan ne. Kuivatus ulkoilmassa ei auttanut. Hätävarakonsti oli päästellä ne kuumailmapuhaltimella tulikuumiksi, alkoivat toimia, mutta arvaas luotinko enää? No en, vaan hommasin uudet. Tais ne olla NGK:t, kun ei muuta paikallisessa ollut, mutta pärjäsi niillä kun taas kaikki toimi.

Robustisuudeksikin hienosti kutsutaan tuotteen sellaista ominaisuutta, että se sietää poikkeavia tilanteita. Arvostan sellaista, vallankin kulkuvälineissä ja niiden komponenteissa. 
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10