Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: sähkösopimus
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 13:47:33 »
Sähkön pörssihinta on tuplaantunut viime kesästä – suomalaiset maksavat nyt sähkölaskussaan myös muun Euroopan päästöistä
Edellä mainitut syyt selittävät kuitenkin vain osan hinnannoususta Suomessa. Yksi merkittävä tekijä on fossiilisten polttoaineiden kallistuminen – siitäkin huolimatta, että Pohjoismaissa fossiilisia polttoaineita ei juurikaan käytetä lauhdevoimaloissa eli pelkästään sähkön tuotantoon.

Sen sijaan Keski-Euroopassa ja Baltiassa sähköä tuotetaan paljon muun muassa maakaasulla. Päästöoikeuksien kallistuminen vaikuttaa juuri fossiilisten polttoaineiden hintaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12030286

Kun puolan poika polttaa voimalassa kivihiiltä, niin se nostaa pörssisähkön hintaa, eli suomessa sähkönhinta nousee...
2
Vanhat moottoripyörät / Vs: Talli löytö
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko tänään kello 12:57:39 »
Tai Ulkoministeriö vapaasti nykylyhennettynä...tai vaikka Unto Monosen fanittajalle ;D
3
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Korpela tänään kello 12:46:01 »
Meni pappatunamiitti pikkusen pipariksi kun petti kytkin kahva moposta. No laitoin kuntoon ja lähdettiin muuten vaan ajelemaan. Tämmöinen kiertoajelu tällä kertaa
4
Ostetaan / Vs: Exportin jarrutanko ja vivun mutikka
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 12:24:38 »
No- jarrutankoasia on kunnossa-
mutta se takakilven vipu-tai sen vivun mutikka-
sitä puuttuu vielä.

Tuommoinen kuin kuvassa.

t. Markku
5
https://www.alfamer.fi/moottoripyorat-ja-monkijat/12278-suzuki-gsx1400-2001-.html?search_query=suzuki+gsx+1400&results=1

 Vastaava kuin linkissä. Ei nyt uuden veroinen, mutta lähes.
 Posteineen 25e, nouto -5e.

 Käyttämätön rengassarja 200e.   190-17 ja 120-17.
 Perälaukku, pieni ja siihen teline. 100e.
 Naarmuiset orkkisputket. 100e.
 Maalattu, sininen, "virheetön" etulokasuoja. 100e
 Kaatumarauta vasemmalle ja vain vasemmalle puolelle. Uusi. 30e.

 Lisäks löytyy jammun DT 125 -06 käyttöohjekirja, hyvinkin siistinä. Hinta 10 / 15e.

 Kuvia pyydettäessä sähköpostiin.
 Osat Tuusulassa ja yhteys kotimaisen tavarantoimittajan vastakohtaisesti -vain tämän palstan kautta   eehe he   ;D
6
Mopopalsta / Vs: Tunturi Maxi 1974 entisöintiprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 10:29:26 »
Ei ole ollut työkalua männäntapin irroitukseen ikinä. Kevyesti naputtelemalla ja painamalla on lähteneet irti. Oli kyse sitten mopon, isojen dieselien tahikka isojen bensamoottorien tapeista. Paitsi ne mitkä on puristusliitoksella ilman lukkoja. Ne on koneistamossa vaihdatettu kun prässiä ei ole. Ikina ei ole tullut naputustekniikalla vahinkoa, ainakaan vielä. Nii ja jos haluaa puristaa ne niin kone kainaloon, ruuvipenkkiin väliin sopiva tappi sekä hylsy ja puristaa siinä. Ruuvipenkissä puristelin nivelristikotkin viime syksynä eli 7 kappaletta dodgeen. Vaikka olis pitäny olla erikoistyökalu kuulemma.

Irrottelen autoista ja aikoinaan työkoneistakin rautakangella ja pajavasarallla palloniveletkin. Renkaatkin (pienehkö vannekoko) lähtee vanteiltaan halkojen halkaisukoneella. Looginen ongelmanratkaisukyky auttaa kun ”puuttuu” joku työkalu. Monet asiat voi tehdä toisinkin yleensä. Ilman että rikkoo mitään. Ja on niitä erikoistyökalujakin joskus modattu kun on niin huonosti suunniteltu tai tehty tehtaalla.
7
Yleistä keskustelua / Vs: Jarruputkeen jatkoliitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 10:13:14 »
Juu, tuntu työkalu varsin toimivalta. Tilasin samalla rockautosta 3/16 putkea kaksi kieppiä ja nippoja kaksi pussia. Eli dodgeen meni pelkästään taakse 25ft kiepistä niin että noin 1,6m jäi jäljelle. Niissä pusseissa on erilaisia nippoja jotka selvittelin omastani ennen tilausta koot. Jenkeissä lienee samoja kokoja saman aikakauden hyvinkin pitkälti. Toinen pussi taitaa olla liikaa mutta reilusti halvempia ne nipat on kuin Suomesta hankittuna. Eikä niitä ole kuin joissain harvoissa liikkeissä. Samalla tilasin jarruputkiavain sarjan tuumaisen. Vaan ne taitaa olla paskoja. Irrottaessa putki poikki ja 6-kulma tuumaisella hylsyllä irti. Uudet nipat taas kiinni tuumaisella kiintosilmukkaavaimella. Toimi paremmin kuin halpa jarruavain. Sitä 1/4 putkea tarttis vielä jos ne etuset tekee. Sitä kokoa on vaan vähän ja suurin osa edessäkin samaa 3/16. Sen pikkupätkän voi hankkia mistä vaan.
8
Yleistä keskustelua / Vs: Jarruputkeen jatkoliitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Ari Helminen tänään kello 09:40:43 »
Toi Mikan vinkkaama työkalu menee kyllä tilaukseen. Chevyn pick-uppiin tein putket pilteeman "kartiotyökalulla" , sain kyllä tehtyä mutta lelu on toi keksintö
Arska
9
Mopopalsta / Vs: Tunturi Maxi 1974 entisöintiprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 08:49:13 »
Melko helppoa on tehdä tapin asennuskalukin,jos ei halua ostaa-
tarvitaan pultti,peltisoiro,mutteri,puukalikka + muuta
ruuvisälää-ja kohta on tappikalu valmiina.

Mutta ihan se onnistuu noilla kierretangon pätkällä,parilla mutterilla ja jos on vielä
tappia ohuempi holkkikin.

t. Markku
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10