Kirjoittaja Aihe: honda cb 500-74  (Luettu 3960 kertaa)

Kesäkuu 22, 2021, 11:36:50 ap
Vastaus #30

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 816
Pyydän heti kärkeen anteeksi, että kysyn töksäyttäen ihan typerää asiaa...
Onhan tankissa oikeasti riittävästi bensaa?

Kun nyt kelaan koko keskustelun läpi:
Ensin kävi hyvin. Sitten öljyn lisäyksen jälkeen alkoi käydä huonosti.
Kävi kahdella ja viimeksi vain pamahti ei käy enää ollenkaan.

Tästä tulee väkisinkin sellainen ajatuskulku, että bensa joko kävi vähiin tai ei päädy kaasareille asti.

Kysyy nimimerkki, samaan ansaan langennut.

Kesäkuu 22, 2021, 14:19:14 ip
Vastaus #31

Tom Johansson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
no hätä, tankki melkein täynnä ja kun ei tullut kipinää!?..ja 1 ja 2 putki kylmät silloin kun suostuu käymään hetken...

Kesäkuu 22, 2021, 16:42:00 ip
Vastaus #32

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2337
Akku ja lataus?

Kesäkuu 22, 2021, 17:17:08 ip
Vastaus #33

Hannu Koponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
En oikein ymmärä tuota mineraaliöljyvouhotusta. Jos vähänkään herkkä syömään öljyä niin sitä sitten palaa.  Hyvä synteettinen öljy pysyy koneessa paremmin ja kestää koko vaihtovälin luirahtamatta. Niitä synteettisiä on saatavana ihan samoja viskositeettejä kuin mineraaleja. Synteettisten voitelevuus on paljon parempi kuin mineraaliöljyillä ja MP-öljyt löytyvät MA-luokituksella.
Kannattaa muuten huomata että monet öljy-yhtiöt myyvät mineraaliöljyjä synteetttisenä.

Kesäkuu 22, 2021, 17:24:34 ip
Vastaus #34

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 385
Niin, purkin kyljessä pitää lukea "Täyssynteettinen" tai "Fully synthetic"!
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Kesäkuu 22, 2021, 17:28:46 ip
Vastaus #35

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 816
no hätä, tankki melkein täynnä ja kun ei tullut kipinää!?..ja 1 ja 2 putki kylmät silloin kun suostuu käymään hetken...

Miten se kipinättömyys on todettu? Tulppa irrallaan startattu ja siitä katsottu?

Jankkaan tätä siksi, että ykkös ja kakkos pytyillä ei ole muuta yhteistä kuin se hanalta tuleva bensaletku.
Olisi aika kumallinen sattuma jos pyörän kumpaankin sytytyspiiriin olisi täsmälleen samalla hetkellä iskenyt samanlainen vika, joka pimentää piiristä vain toisen tulpan kipinän.

Kesäkuu 22, 2021, 18:43:18 ip
Vastaus #36

Tom Johansson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
näin joo ykkösen tulpan kanssa..2 kanssa todettiin vaan että senkin putki oli kylmä..mutta, kun pistin ykkösen tulpan neloseen ja nelosen ykköseen niin tuli vaan lievähkö"pamaus"..ja nyt ei lähde edes hetkeksi käymään..Huomenna vaihdan siihen taas uudet tulpat niin katsotaan miten reagoi..

Kesäkuu 22, 2021, 18:54:28 ip
Vastaus #37

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5905
  • MC Debit
Tuanoin, tässä mallissaan tosiaan on ykkös- ja nelospytyillä yhteinen puola, ja kakkosella ja kolmosella yhteinen. Kuinka käy jos vaihtuu ykkösen ja kakkosen tulpanhatut päikseen?

No, sitten on tietty se vanha (tosi)tarina, että pienikokoiset NGK-tulpat kastuessaan helposti lakkaavat toimimasta, eli uudet tulpat varmaan on hyvä vaihtaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 22, 2021, 19:21:32 ip
Vastaus #38

Tom Johansson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
okei, se siis , 1:en versus 2:en pitää vielä kokeilla..katsotaan huomenna mitä sanoo..tyhmä kysymys taas mutta kun oli ihan uudet tulpat niin mikä kaikki voi niitä pistää epäkuntoon?( saakeli että tässä oppii joka päivä)..onneksi on tämä foorumi!!👍

Kesäkuu 22, 2021, 19:36:30 ip
Vastaus #39

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 88
Uusikin Ngk saattaa mennä kertalaakista pimeeksi jos se kastuu.

Kesäkuu 22, 2021, 19:55:13 ip
Vastaus #40

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 652
Jos nyt uskaltaa ihan perusasiasta muistuttaa, niin sarjapuolien kipinää testatessa pitää molemmat tulpat olla rungossa maissa, eikä toinen roikkua johdon varassa. Eihän näin tietysti  kukaan tee, koska maadottamattomalla tulpalla tai tulpanhatulla testatessa helposti rikkoo sytkävehkeet kokonaan.

Kesäkuu 22, 2021, 20:02:03 ip
Vastaus #41

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5905
  • MC Debit
Kannattaa tosiaan tsekata että on kaikki mahdollisimman hyvin kunnossa ennenkuin lähtee testailemaan. Tulpat voi oikeasti mennä pimeiksi kastuessaan, saattavat elpyä jos vaikka kuumailmapuhaltimella kuivaa, mutta takeita ei ole. NGK:t ovat tästä kuuluisia.

Koita tuleeko ykkös- ja kakkoskaasariin bensaa, irroita vaikka bensaletku, tai avaa tyhjennysproppu, kumpaan nyt helpommin käsiksi pääsee. Toki jos ne kaksi tulppaa ovat nyt märät niin tuleehan sitä :) Sitten pitäisi tsekata ettei tulvi tai muusta syystä saa liikaa.

Sytytysjohtojen paikka kannattaa katsoa eikä kokeilla, eli se mainittu yhteinen puola ykköselle ja neloselle jne, ettei suotta jysäyttele putkeen tai kaasuttimeen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 22, 2021, 20:36:46 ip
Vastaus #42

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 816
Tyhjennyspropun kautta mieluummin. Letkun irroitus ei kerro sitä onko neulaventtiili kunnossa.

Mulle on omassa viissatasessa käynyt parikin kertaa niin, että letkuun tai hanaan on jäänyt ilmakupla eikä bensa lähde virtaamaan jompaan kumpaan linjaan vaikka tankissa on ainetta. Toisellepuolelle tuli mutta toiselle ei.
Luulin, että siellä on tukos mutta ei siellä mitään ollut.

Kesäkuu 22, 2021, 20:49:22 ip
Vastaus #43

Tom Johansson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
ok, tyhjennysproppua raotin ja sieltä rupes tippumaan..en tosin ruuvannut kokonaan auki..

Kesäkuu 22, 2021, 20:52:05 ip
Vastaus #44

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 816
Anna valua hetken aikaa ihan kunnolla. Näkee, että oliko vaan liru pohjalla vai virtaako tankista asti