Kirjoittaja Aihe: Vaihteeks tankkilaukusta  (Luettu 10644 kertaa)

Lokakuu 13, 2016, 19:45:52 ip
Luettu 10644 kertaa

Harri Kauranen

  • Vieras
Posti toi nyt mulle uuden tankkilaukun.Ostin ebaystä ja makso jotain neljätoista euroo.Tää on kätevä,on magneettikiinnitteinen ja tuntuu meinaan tosi lujassa olevan kiinni.Minusta oiva ostos.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 13, 2016, 20:53:46 ip
Vastaus #1

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 670
Se on tuollaisella peltitankkisella helppoa, lätkäisee vaan laukun päälle ja good to go. .... ja halpakin vielä. Tänään juuri asensin muovitankkiseen bmw gs pd:Iin Giant Loopin tankkilaukun. Näppärän oloinen vehje,  lähtee vetskarilla irti alustasta esim. tankkausta varten tai käsilaukuksi . Hintaahan tuolla on reilusti, mutta mikäs hyvä se halpaa olisi  ;D

Lokakuu 24, 2016, 18:12:25 ip
Vastaus #2

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5298
  • Tulin nain ja voitin
Juu..... Pysyy jos pysyy ainakin niin kauan kuin irtoaa, mulla oli kans semmonen halpis Lidlin magneettitankkilaukku, jotain alle 20 € maksoi, ajelin elokuisena perjantai-iltapäivänä silloisella ( juuri ostamallani) Honda X4,llä Hampurista Lyypekkiä kohti A1 autobahnia, siellä oli aika tuulistakin ja vauhtia pidin semmoset 140-150 km/h,

Tarkotus oli käydä vielä Louisilla Lyypekissä (Iso mp-tarvikeliike) ostamassa uusi ajotakki tarjouksesta, siinä ajellessa joku kiireisempi kuhautti ohi,  ja sen auton ilmavirta nosti  tankkilaukun prkleen rintaa vasten ja silmien eteen, siis tietysti kokonaan irti tankista, sain sen onneksi lyötyä toisella kädellä takaisin alas, kun se oli ihan vähällä lentää tielle, mistä sen hakeminen olisi ollut sama kuin itsemurha, siellä kun niitä autoja menee perjantai-iltapäivänä aika tiuhaa tahtia ja lujaa,

Tankkilaukussa oli lompsa rahoineen ja kortteineen, sekä kännykkä ja navigaattori, sekä tietysti juuri ostetun pyörän paperit ja laivaliput...

Menin sitten sinne Louisille, ja ostin ajotakin sekä uuden Heldin tankkilaukun jossa on magneetit ja myös hihna, se entinen halpis lensi  liikkeen pihalla olevaan roskikseen, josta sen joku sakemanni meni välittömästi poimimaan pois.....  :laugh:
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2016, 18:16:55 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 24, 2016, 20:08:22 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

  • Vieras
En oo ite koskaan Norjaa ja Ruotsia kauempana ollu moottorpyörällä, mutta illanistujaisissa kuullu hyviä tarinoita saksan bahnalla auenneista sivulaukuista, siinä vaiheessa marras- tai joulukuista iltaa tietysti karvan päälle kakssattaa lasissa ja just kaikki arvotavara siinä laukussa... ja ilman eppäilystä tarinoitten pohjalla on ollu tositapahtuma.
jv

Lokakuu 24, 2016, 20:13:20 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

  • Vieras
Kaverillakin sivulaukku aukes ihan tossa kymppitiellä ja vauhtia karvan yli sata.Laukusta lenteli vähän t-paitaa sun muuta,ei sentään mitään niinkun tärkeetä.Kaveri vähän nolona kävellen ne keräili.

Lokakuu 24, 2016, 20:24:21 ip
Vastaus #5

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 670
Nuorena poikana olin juuri saanut hankittua käytetyt Krauserin laukut GS450 suzukiin lähes sopivilla raudoilla kun oli jo kiire päästä Hailuotoajoihin. Joku omatekemä rauta siinä vähän kanitti jo laukkuja asentaessa mutta meni paikalleen....ja sitten Kuopiosta kohti Oulua...mentiin melko haipakkaa usean pyörän porukalla ja jo Siilinjärvellä piti himokkaimpien päästä alkossa käymään ettei tartte enää matkalla miettiä. Alkon pihassa huomattiin että toinen laukku puuttuu... mulla ei ollut niin kiire etten olisi ehtinyt käydä ajamassa uudestaan ajoreitin mutta ei laukkua löytynyt. Oltiin sitten vähän vajavaisilla varusteilla kinkereissä. Löytyi laukku seuraavalla viikolla poliislaitoksen löytötavaroista... ja oli vielä ehjä ja kiinni. Kumma kun ei Sorsasalon kohdalla ollut osunut kaiteen tolppiin vaan oli löytynyt ehjänä ojasta. Luulivat kameralaukuksi löytötavaratoimistossa... olivat sen siellä kyllä auki saaneet kun kyselivät mitä siellä on sisällä....kun kerroin lopuksi että kyllä siellä ainakin lähtiessä oli pari viinipulloakin kalsareiden ja muun retkeilyvarusteen mukana niin uskoivat että minun se on... :laugh:

Lokakuu 24, 2016, 20:36:59 ip
Vastaus #6

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Voi olla että katteettomassa pyörässä ei meinaa kaikki tankkilaukut kestää. Ainakin Ninjassa kesti tankissa vielä yli 200km/h vauhdissa.
En ole kyllä tankkilaukku fani. Tankatessa on otettava pois. Sateella kun ajeli oli tankki aina enemmän tai vähemmän pölyinen,likainen,hiekkanen. Alkoi äkkiä näkymään mustassa tankissa naarmut,vaikka tankin pintaa koitti pyyhkiä hanskalla tai kädellä...
On noita varmaan puolitusinaa tuolla varastossa.

Harrikassa oli nahkaiset sivulaukut. Oli ihan hyvät.
Muuten olen ostanut kovat laukut niin ei aukee ominajoin.
Lopulta ajopyöräksi tuli oikea matkapyörä alkuperäisin kovin 3kpl. laukuin. Ajan paljon kesässä.
Ovat aina mukana. Mahtuu kauppa ostokset ynm.. mukaan hyvin. Reissussa sitten matkakamat.
Saa myös lukkojen taakse kypärät ja vaikka nahkatakin kesällä kylillä pyöriessä.
En ole katunut.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 24, 2016, 21:14:08 ip
Vastaus #7

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 460
Kerran heittänyt hihnojen varassa olleet sivulaukut Saksan autobaanalle. Irtoamisnopeus mittarin mukaan n. 220kmh.

Lokakuu 24, 2016, 22:38:56 ip
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Vielä yks kertomisen arvonen(?) tarina sivulaukuista, entisen asuinpaikkani kauppamiehen kertomana:. Euroopassa olivat useamman motoristin voimin, olikohan se Assen mihin olivat yösydännä saapuneet. Oli kuulemma jääny portit auki, ja ei kun porukalla rataa kiertämään. Yhdellä joukosta oli tuollaiset nahkaiset, vain yläreunasta kiinnitetyt sivulaukut. Olivat radan doseeratussa kaarteessa menneet vaakasuoraan asentoon kallistaen, ja kaverin sivulaukku roikkui suoraan alaspäin sivulla...

Monien alan miesten vieläkin muistama matkamotoristi, Matti Viro, joskus matkatarinoiden lomassa totesi, että jos tarina on riittävän hyvä, ei sen tarvitse aivan totta olla...

jv

Lokakuu 25, 2016, 11:48:35 ap
Vastaus #9

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5298
  • Tulin nain ja voitin
Monien alan miesten vieläkin muistama matkamotoristi, Matti Viro, joskus matkatarinoiden lomassa totesi, että jos tarina on riittävän hyvä, ei sen tarvitse aivan totta olla...
jv

No tuo minkä kerroin sattuu nyt olemaan totta, se tapahtui Elokuussa 2007, hain sen Honda X4-pyöräni Kölnistä, uusia ja  käytettyjä pyöriä kauppaavasta liikkeestä, tankkilaukun ostin varta vasten tuolle reissulle lähtiessä Oulusta, Hiirosen Lidl-myymälästä, se laukku kun oli kevyt ja mahtui hyvin matkatavaroihin kypärän ja ajopuvun sekä saappaiden kanssa.

Menin lentämällä Oulusta Kölniin, ostin sen hondan ja ajelin Kölnistä Puttgardeniin laivalle, ja sieltä tanskan ja ruotsin kautta pois, oli muuten pohjoisen pojalle erikoiset ajokelit ruotsin puolella, kun yöllä ajelin kaverin luokse Helsingborgista Gislavediin, pilvetön taivas, säkkipimeää ja lämmintä 22 astetta, semmoseen keliin ei suomessa usein törmää, ei ainakaan täällä pohjoisessa.

 ( mainitsemasi Viron Matti oli kyllä tuttu minullekin, vierailin Pihtiputaalla hänen kodissaankin 70-luvulla, sekä tietysti "tallilla" taisi olla joku vanha navetta tai sikala se Matin kerhotila..)

Mutta niinhän se on, että jos haluaa halvan ja hyvän niin joutuu tekemään kaksi kauppaa...  :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 25, 2016, 14:27:06 ip
Vastaus #10

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1492
Voi olla että katteettomassa pyörässä ei meinaa kaikki tankkilaukut kestää. Ainakin Ninjassa kesti tankissa vielä yli 200km/h vauhdissa.
En ole kyllä tankkilaukku fani. Tankatessa on otettava pois. Sateella kun ajeli oli tankki aina enemmän tai vähemmän pölyinen,likainen,hiekkanen. Alkoi äkkiä näkymään mustassa tankissa naarmut,vaikka tankin pintaa koitti pyyhkiä hanskalla tai kädellä...

Moro!
Bensatankin pinnan voi reissun ajaksi suojata maalarinteipillä. Näin on toimittu "maailman sivu"...
Kannattaa kuitenkin käyttää laadukasta ja mielellään uunituksen kestävää teippiä, ainakin jos reissu ajoittuu tavallista kesäsäätä kuumempaan aikaan. Tai paikkaan.
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Lokakuu 25, 2016, 14:34:36 ip
Vastaus #11

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Suojasin tankin tsiisusteipillä kun Lappiin ja siittä Norjaan menin. On siitä jo aikaa varmaan 10-11 vuotta.
Silloin oli vain kova takalaukku ja se tankklaukku. Kyllä kesti magneetit kiinni aivan hyvin. Sitten kotona loppukesästä olikin tekemistä saada se teippi pois! Oli meinaan Jeesuksen tiukassa.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 25, 2016, 15:58:27 ip
Vastaus #12

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Reijo tuossa lainasi tuota minun Matti Virolta lainaamaani mielipidettä tarinasta ja sen todenmukaisuudesta.

En viitannut mitenkään Reijon (enkä kenenkään muunkaan) tarinan todenmukaisuuteen, ainoastaan tuohon itse kuulemaani ja tässä toistamaani tarinaan.  Ja siinä nimenomaan siihen, että moottoripyörä meni kaarteessa huimassa kallistuksessa, ja sivulaukku roikkui suoraan alaspäin.

Tarinan kertojan rehellisyyteenkään en ota kantaa.  Merkonomin kertomana, ja kuulemana, tarina on hyvinkin todenmukainen.  Kun kaikki eivät ole insinöörejä, tai eivät omaa tuollaista luonnontieteitä itsestään oivaltavaa ajatusmaailmaa, niin minäpä selvitän:

Jos se moottoripyörä liikkuu kaarteessa, ja sitä kallistetaan, jotta se yksiraiteisena ajoneuvona pysyisi pystyssä, sillä kallistuksella kompensoidaan suunnan muutoksen aiheuttamat sivuvoimat.  Siihen sivulaukkuun vaikuttavat täsmälleen samat voimat kuin siihen moottoripyöräänkin.  Se vapaasti roikkuva sivulaukku ei kyseisessä tilanteessa roikkuisi suoraan alaspäin, vaan olisi samassa kulmassa, missä koko ajoneuvon ja kuljettajan yhteinen painopiste on maahan koskettavaan pisteeseen tai viivaan nähden.  Siis suunnilleen samassa kallistuksessa kuin se pyöräkin.

Siis epäilyni sinällään hyvän tarinan todenperäisyyteen kohdistuu vain luonnontieteiden ymmärtämiseen, ei kenenkään henkilön ominaisuuksiin.

jv

Lokakuu 26, 2016, 09:23:39 ap
Vastaus #13

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 708
  • Ihan itse :-)
Suojasin tankin tsiisusteipillä kun Lappiin ja siittä Norjaan menin.
.
.
. Sitten kotona loppukesästä olikin tekemistä saada se teippi pois! Oli meinaan Jeesuksen tiukassa.

Ei tankin suojaukaeen kannata jeesus- eikä maalarinteippiä käyttää edellä olevista syistä.
Parempi on kirja- ja paterikaupoista saatava kirkas tarrakalvo. sitä ei oikein edes huomaa, irtoo helposti
ja suojaa hyvin.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Lokakuu 30, 2016, 18:24:05 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
Reijo tuossa lainasi tuota minun Matti Virolta lainaamaani mielipidettä tarinasta ja sen todenmukaisuudesta.

En viitannut mitenkään Reijon (enkä kenenkään muunkaan) tarinan todenmukaisuuteen, ainoastaan tuohon itse kuulemaani ja tässä toistamaani tarinaan.  Ja siinä nimenomaan siihen, että moottoripyörä meni kaarteessa huimassa kallistuksessa, ja sivulaukku roikkui suoraan alaspäin.

Tarinan kertojan rehellisyyteenkään en ota kantaa.  Merkonomin kertomana, ja kuulemana, tarina on hyvinkin todenmukainen.  Kun kaikki eivät ole insinöörejä, tai eivät omaa tuollaista luonnontieteitä itsestään oivaltavaa ajatusmaailmaa, niin minäpä selvitän:

Jos se moottoripyörä liikkuu kaarteessa, ja sitä kallistetaan, jotta se yksiraiteisena ajoneuvona pysyisi pystyssä, sillä kallistuksella kompensoidaan suunnan muutoksen aiheuttamat sivuvoimat.  Siihen sivulaukkuun vaikuttavat täsmälleen samat voimat kuin siihen moottoripyöräänkin.  Se vapaasti roikkuva sivulaukku ei kyseisessä tilanteessa roikkuisi suoraan alaspäin, vaan olisi samassa kulmassa, missä koko ajoneuvon ja kuljettajan yhteinen painopiste on maahan koskettavaan pisteeseen tai viivaan nähden.  Siis suunnilleen samassa kallistuksessa kuin se pyöräkin.

Siis epäilyni sinällään hyvän tarinan todenperäisyyteen kohdistuu vain luonnontieteiden ymmärtämiseen, ei kenenkään henkilön ominaisuuksiin.

jv
Samanlaisiin havaintoihin perustuu omakin näkemys ja kokemus. Semmoinen omakohtainen kokemus on tankkilaukun irtoamisesta, että jos sen nostaa takaboksin päälle tankkauksen ajaksi, ja unohtaa sen sinne kun lähtee jatkamaan matkaansa, niin tankkilaukku putoaa saadun kokemuksen perusteella kyydistä. No, sieltä huoltoaseman lähtörampin ojasta se löytyi vielä 10 min. kuluttuakin. Hyvässä tallessa?  :-X