Kirjoittaja Aihe: Formula 80-87 säännöistä?  (Luettu 49167 kertaa)

Huhtikuu 27, 2013, 17:55:06 ip
Vastaus #105

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tuollanen siitä nyt sitten tuli, kai sillä ajaa voi... selvinnee Jurvassa  ???




keke#409


Huhtikuu 27, 2013, 18:02:24 ip
Vastaus #106

Petri Ravi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74

Huhtikuu 27, 2013, 19:12:04 ip
Vastaus #107

Petri Ravi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Tämmönen tälle kaudelle, ensikaudelle jos saisi ne kaikki ratakateet aikaiseksi.

Petri

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 29, 2013, 19:42:50 ip
Vastaus #108

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
sekä fazeri ja gixxeri ovat hienoja.

Sit tälläinen heitto, et hd center konkurssipesäs on gsx-r 750 tai 1100 generation 1 yläkate. tuommoisen näin lauantai riihimäellä. Jos on tarvetta niin pikaisesti yhteyttä konkussipesän hoitajaan yhteystiedot löytyy huutokaupat.com sivustolta. Sieltä voi myös löytää muutakin mielenkiintoista..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2013, 06:57:45 ap kirjoittanut mika korhonen »
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Syyskuu 16, 2013, 22:09:45 ip
Vastaus #109

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Hello,

Kausi taputeltu päätökseen ja aika herätellä pientä jutunjuurta syysiltojen iloksi  ;)

Formula sääntöjen mutkikkaaseen ja ah' niin hämmentävään viidakkoon tuli taas uutta maustetta ajokauden päätöstapahtumassa.

Allekirjoittaneelle selvisi, että nämä suomalaisten toimesta kielletyt -87 tehdaskilpurireplikat Suzuki gsx-r 750:et olisi pitänyt kieltää jo tällä kaudella PM-kisoissa! Jurvassa näitä laitteita oli kuitenkin viivalla kaksi kappaletta ja varustettuna 1100 cc moottoreilla! ( ei muuten, mutta aika-ajoissa kumpakin oli mun edellä  :D ).

Ja sitten toinen kummajainen, nämä upo-uudetkaan säännöt eivät kelpaa suomalaisille toimijoille! Nyt pitää saada Honda RC30 hyväksytyksi, kun sellainen yhdestä "oikeasta"tallista löytyy.

Sääntölainaus:

VFR 750 model years 1986, 87 and 88 is allowed.
VFR 750 R (RC 30) is prohibited.

Sinänsä p****kaan väliä minulle, mutta alkaa v****ttaa tää pelleily näiden "sääntöjen" kanssa!

keke#409

Syyskuu 17, 2013, 06:41:34 ap
Vastaus #110

Ismo Hakamäki

  • Vieras
No Keijo, saathan tulkita Räyskälässä sanomaani kuten tahdot, mutta mua alkaa *****taan yks toinen asia, arvaa mikä?
Yleensä en keskeneräisiä asioita halua kommentoida, mutta nyt on kai pakko avautua.

Lainaus Danskien proposalista ens viikonlopun Norjan kokoukseen, koskien luokkaa Formula 1 ja 2:

 "To make a more equal competition, similar to the one that actually took place on the late 80-ties.
Would also be nice not to have all the “not allowed” back on the tracks. If a Honda RC 30 really
got to start in a Nordic grand Prix it would be a nice event.
Top keep the “fair play spirit” it would also be nice to have a clean cut – parts that was not on
the actual bike in 1987 should not be allowed. (this to keep modern front forks and other parts
from later bikes, away from the class)."

Tätä kannatan satasella

Viime syksynä tarjosin Teille Formula ajajille/kiinnostuneille kehitystehtävää, jolla saatais luokan asioihin ryhtiä ja ajattamisiin kisoissa myös.
Jos Teillä on jokin ehdotus tulossa, voitko kertoa mistä suunnasta se/ne minua lähestyvät, voin lähteä vaikka fillarilla vastaan. Varmaan on jo uupunut, kun on niin kauan ollut matkalla?

Syyskuu 17, 2013, 14:28:23 ip
Vastaus #111

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Ei taida semmoisia sääntöjä ollakaan mistä ei joku nokkela porsaanreikiä keksisi :-)
Tuntuu että että tuolla muissa pohjoismaissa nämä säännöt elävät vähän sen mukaan mitä pyöriä kavereilla sattuu olemaan ja kiinnostamaan.
Joka kylällä vähän omat säännöt. Mutta minkäs teet?
Tuo Hondan RC30 on kyllä vähän epäreilu laite, ainakin köyhille :-) Hienohan sekin tietysti olisi nähdä tositoimissa. Mutta sitten pitäisi päästää -88 Suzukit ja ZXR Kawatkin kapinoihin.
Mun miälestä takaiskarit saisi olla nykytuotantoa ja etuhaarukoihin maksimi liukuputkenhalkaisija ja normaalipäintoiminto, ei muuta väliä.
Kyllähän mutkissa ja jarruissa mies ratkaisee, suorilla puhuu sitten voima...

Syyskuu 17, 2013, 20:15:19 ip
Vastaus #112

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Hep,

Ismolle:

Jaa, mun mielestä taas on aika turhaa naputtaa jo päätetyistä asioista, keskeneräisten kommentointi sensijaan saattaa ( ainakin teoriassa ) vaikuttaa johonkin. Lupauduin tosiaan tarvittaessa antamaan mielipiteitäni formula juttuihin, muttei kukaan niitä koskaan kysellyt. Teamin vetäjään otin myöhemmin kyllä itse yhteyttä, mutta asian tiimoilta ei ollut mitään vireillä.

Mitä tuohon hondaan ja esitykseen muutenkin tulee, niin onhan siinä sellainen köyhät kyykkyyn fiilis.
Uudemmilla osilla saa tehtyä ajettavan ja suht turvallisen laitteen kohtuu hintaan. Esim. vanhasta -85 suzukin keulasta saa tehtyä paremman mikä mulla on pyörässä kiinni. Se vaan maksaa kun kaiken kuluvan joutuu uusimaan ja vaihtamaan sisäkälut esim. Race Techin tuotteisiin, niin ja ehkä vielä teettämään sen työn jollakin...( vaikka aloitteen puuhamiehellä ? ;) ? )
Mitähän tuosta RC30 jutusta sitten poikii, ensimmäisenä ainakin takavanne vaiihtuu 17-tuumaiseen. Sitten varmaan joku keksii rakentaa RC36:ta replican, koska replikathan ovat sallittuja ... jne
Sinänsä tietysti laitteet joilla on oikeasti silloin ajettu pitäisi olla sallittuja, mutta ei noita sääntöjä minusta voi kokoajan veivata. Tuleeko seuraavalle vuodelle sitten listalle +/-1000 kuutioisten poisto, kun RC30:en kyyti ei niille riitä ;)

keke#409
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2013, 21:23:20 ip kirjoittanut Keke Pietilä »

Syyskuu 18, 2013, 10:07:32 ap
Vastaus #113

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Esim. vanhasta -85 suzukin keulasta saa tehtyä paremman mikä mulla on pyörässä kiinni. Se vaan maksaa kun kaiken kuluvan joutuu uusimaan ja vaihtamaan sisäkälut esim. Race Techin tuotteisiin, niin ja ehkä vielä teettämään sen työn jollakin...( vaikka aloitteen puuhamiehellä ? ;) ? )

keke#409

Jos tästä Formula aloitteesta on kyse, tässä tiedossa oleva yhteystieto:

"...wed” back on the tracks. If a Honda RC 30 really
got to start in a Nordic grand Prix it would be a nice event.
Top keep the “fair play spirit” it would also be nice to have a clean cut – parts that was not on
the actual bike in 1987 should not be allowed. (this to keep modern front forks and other parts
from later bikes, away from the class).

05.09.2013 Søren Holm"
-------------------------------------------------------------

Syyskuu 18, 2013, 16:36:54 ip
Vastaus #114

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Juu, ymmärsinpä sitten väärin tuon esityksen jättäjän. Tuossa siis vaan kompataan  tätä suomalaisten RC30 juttua ja myötäillään täältäpäin taannoin lähtenyttä esitystä, ehkä... en tiedä mutta arvailen sujuvasti  ;)

Edelleen sitä mieltä että köyhiä kyykytetään, mutta niinhän se menee joka paikassa !

Ei muuta kun ebaysta RC30:set hakuun, ja Jaappanista racepalikkaa tilaukseen...

keke#409

Syyskuu 20, 2013, 10:23:29 ap
Vastaus #115

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Pakko vielä kommentoida että onhan se kurjaa jos joka kevät säännöt muuttuu. Toki huviajelijaa ei haittaa mutta jos haluaa voitosta ajaa niin laihemmalla kukkarolla varustetulla voi tehdä tiukkaa hommata aina uusi kilpailukykyinen pyörä joka kaudelle  ;D
Laittakaa vuoden 1987 fim formula tai superbike säännöt ja dads it! Pienemmät pyörät sallien mukaan periodilta...ja...ja...ja...ja...

Syyskuu 21, 2013, 12:55:41 ip
Vastaus #116

Petri Ravi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Terve.
Säännöt voisivat samat mitkä ovat aikaisemminkin olleet.
Aikakauden mukaiset osat kävisivät:
Jarrujen parantaminen
onnistuisi kunhan eivät ole radiaalit.
Keula muuten vapaa kunhan ei ole upsidedown.
Vanteet voisi vaihtaa niin saisi parempia renkaita.
Takaiskarin voisi vaihtaa uudempaan.
Suurin osa näistä luultavasti parantaisi turvallisuutta
sekä mitä selvemmät säännöt sen helpompi olisi uusien
kuljettajien tulla mukaan.
F1 ja F2 on ehkä edullisin luokka aloittaa kilpaileminen.
Mitä enemmän väkeä viivalla sen paremmat väännöt sekä tulevaisuudessa
ehkä jopa enemmän ajoaikaa/kisa.
Jos halutaan pitää kalusto rungoiltaan/moottoriltaan sääntöjen
mukaisina niin olisiko katsastuksessa mahdollista tarkastaa
rungon/moottorin numerot ?
Miksi ei perusteta Superbike luokkaa jossa voisi ajaa 88-93 pyörillä
niin ei tarvitsisi sekoittaa Rc30:stä F1:een ?
Varikolla ainakin kuulee että ko. luokkaan olisi jonkinverran ajajia tulossa.
Näistä sääntöasioista olen jokusen kuskin kanssa
keskustellut ja tämä pääpiirteittäin on kysellyn porukan mielipide.


Petri #433
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2013, 13:00:30 ip kirjoittanut Petri Ravi »

Syyskuu 21, 2013, 17:52:48 ip
Vastaus #117

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Nykyiset säännöt minustakin ihan hyvät, kunhan niitä ei vain hämmennettäisi :-) Tuo superbike 88-93 luokka olisi hieno kanssa mutta eikös näillä voi ajaa tuossa "jokamies" luokassa, vai mikä se on? Niinkuin moni ajaa näillä formula-pyörilläkin siellä.  Ei tuo enää ainakaan classic-nimen alle kuulu eikä SVKMK:n alaisuuteen...