Kirjoittaja Aihe: Kasariunelmia  (Luettu 15401 kertaa)

Joulukuu 18, 2022, 20:29:46 ip
Vastaus #45

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93



RG 1992  nro. 2





Tämä ollut koko vuoden Vehoniemessä vmpk:n tehopiikit näyttelyssä yhdessä tzr, freccian ja apikan af1 replican kanssa. Haetaan alkuvuodesta kotiin  ja aletaan puuhaaman museointia varten. Renkaat vaihdetaan (takakumi alkuperäistä leveämpi ja etunen on todella vanha!) ja vilkujjen linsseistä  poisteaan tummennukset.  Perusteellinen huolto kuten kaikki nesteet, öljyt ja kaasuttimen puhdistus/säätö kuuluu kevättalven suunnitelmiin 


Tämä on säilymäihme jonka ostin 2018 Loviisasta ja pyörä uutena ostettu Oulusta. Nyt 57 tkm. ja toivottavasti vielä paljon edessä!

Joulukuu 18, 2022, 20:59:08 ip
Vastaus #46

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
RG 92  nro.3





Tämän hankin  3 vuotta sitten  ja se on purkamisen jälkeen odotellut kunnostusvuoroaan. Pyörän kunnon voi luokitella surkeaksi mutta on sillä piikiksi melko hyvät kilometritkin elikkäs tuommoinen 83 tkm. mittarissä.  Pyörä on jäänyt seisomaan kipinän katoamisen vuoksi aikoinaan ja avaimetkin on kadonnut. Katteet olivat kahta lukuunottamatta surkeassa kunnossa,naarmuja ja halkeamia täynnä jalkatapit sojotti minne sattui jne.   Hankin keväällä 21 varaosapyörän jossa oli paljon hyvää osaa tähän kuten paremmat vanteet, cdi-boxi jne.  Olen myös hankkinut parempia katteita, alkuperäistä paremmat pakoaukonsäätimet  ja teettänyt tarrasarjan. Pyörän todella rujo ulkokuori vähän arvelutti hommaan ryhtymistä mutta noita paskoja ollut ennenkin.  Ehkä liikenteeseen 202¤?


Olen onnistunut hommaamaan alkuperäisissä värissä olevia katteita siletä sun täältä joita ehostamalla niistä saa lähes uudenveroisia. Halusin säilyttää mahdollisimman paljon allkuperäistä maalipintaa.  Ainoat osat jotka lähtevät maalarille ovat bensatankki joka saa kaverikseen etulokarin.
Tässä joitakin kuvatuksia edellleen keskeneräisestä katteiden ehostusprojektista.
























Joulukuu 19, 2022, 16:45:24 ip
Vastaus #47

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
 :) ja peukutus täältä. On se hyvä, et muitakin piikeistä kiinnostuneita on...
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Joulukuu 25, 2022, 18:24:17 ip
Vastaus #48

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
:) ja peukutus täältä. On se hyvä, et muitakin piikeistä kiinnostuneita on...

Kyllä Mika näille löytyy aina paikka tallissa!

Helmikuu 05, 2023, 16:36:20 ip
Vastaus #49

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93

Rgf saanut huoltoa ja muuta pientä ehostusta osakseen. Uudet, renkaat, laakerit, takajarrulevy, nesteet yms olivat  ostolistalla. Takavanteen maalipinnan päätin uusia kun oli kiveniskuja, pikkukolhuja jne.  Kulahtanut tankin varoitustarra  myös vaihtui uuteen sekä pyörään sipaistiin vaha päälle.











Huhtikuu 23, 2023, 09:44:11 ap
Vastaus #50

Saku Rajalin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Hienoa että näitä 80-luvun kevytmoottoripyöriä harrastetaan. Olivat kyllä hurjia vehkeitä moposta siirryttäessä. Itse siirryin vakiomoposta tuollaiseen RG:seen ja oli kyllä menoa. Jos näitä 80-luvun kevytmoottoripyörien harrastajia löytyy enemmänkin, niin laittaisitteko viestiä. Olisi tulossa tapahtuma johon toivottaisiin näitä esille.

Huhtikuu 28, 2023, 16:53:00 ip
Vastaus #51

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
löytyy....missä päin tapahtuma on?
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Elokuu 27, 2023, 21:38:43 ip
Vastaus #52

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93



Herätelty henkiin pitkästä unesta tommonen Cagiva.   Ei ihan niin helppo projekti ollut mitä myyjä antoi ymmärtää noh ei todellakaan ylläri kun pyörä seissyt ehkä 25 vuotta.  Vaihtoon meni mm.  kaasuvaijeri, maadoitus/kaasukahva, jarrupalat, nopeusmittari, mittarin vaijeri, kaasuttimen tiivisteet, kumikurkku, pytyn tiivisteet, katteiden vaihtoa ja maalausta.... Listassa vielä tehtävää mutta ajetaan nyt vähän kun nämä siihen tarkoitettu.







Elokuu 28, 2023, 08:18:48 ap
Vastaus #53

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4395
Moro

On hieno  :)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Elokuu 28, 2023, 23:35:42 ip
Vastaus #54

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
Antin Cagiva sai minut kaivamaan esiin Bike 6/1990 - lehden , jossa oli vertailussa tehokkaat katukevarit . Mitatut huippunopeudet 156 - 165 km/h , rivakkaa menoa . Apriliia voitti testin , tosin täystehoisella mallilla , jota ei tuotu Suomeen ja Gilera SP 01 oli peränpitäjänä ollen liian raaserimainen . Muut kolme pyörää olivat hyvin tasaveroisia . Kyllä kelpasi 16-kesäisen hypätä näiden pyörien sarviin .