Kirjoittaja Aihe: Mitä itsenäisyys sinulle merkitsee?  (Luettu 2241 kertaa)

Joulukuu 08, 2018, 16:16:55 ip
Luettu 2241 kertaa

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Muun muassa se selviää minun itsenäisyyspäivän kuva- ja tekstikoosteesta.  Joka löytyy tuolta:

https://flic.kr/s/aHsmoaG37W

Linkki heittää flickrin kuvapilvisäilöön, minun osastolle ja kyseessä olevaan albumiin.  Yläpalkin oikeassa reunassa on pieni television näkönen kuvake, siitä saa kuvat rullaamaan itekseen.  Tai klikkaamalla jotain kuvaa, saa sen isoksi, ja sitten pääsee nuolilla ommaan tahtiin ees sun taas.

Siis jos kiinnostaa.  En laittanu tänne ko linkin, ko luulen ettei kaikkia kiinnosta kuitenkaan.

Miulle itsenäisyys tullee mieleen siitä päiväyksestä; 6.12.  Taas 12.6. on päinvastoin; se kun on hääpäivä...

jaakkovaakko

Joulukuu 08, 2018, 16:26:35 ip
Vastaus #1

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 762
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Hienoja on kuvat ja Santeri on selkeesti Suomalainen

Joulukuu 08, 2018, 19:30:27 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mä pidän itsenäisyyttä hyvin arvokkaana asiana, jopa niin etten välitä kalaluvista jos kalastan omilla vesillä. Valtion kalakortin lunastan ja kesällä ei tule siikaa kuin valtion vesiltä. No mullahan lupa siihen, saispa luvan merimetsojen vähentämiseen. Ne on tulossa lähelle ja itsenäisyyttä kunnioittavan pitäis saada puolustaa itsenäisyyttään. Politiikasta en välitä yhtään ja voi olla vaikea saada mua äänestämään, EX missit, kehonrakentajat yms. ei saa meidän asioita kuntoon.

Joulukuu 08, 2018, 20:29:09 ip
Vastaus #3

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4235
Politiikasta en välitä yhtään ja voi olla vaikea saada mua äänestämään,

Ehdottomasti kannattaa käydä äänestämässä.
Jos ei eduskuntapuolueiden listalta löydy sopivaa vaaliohjelmaa tai ehdokasta, niin ei kannata luovuttaa.
On puolueita myös eduskunnan ulkopuolella, esim. Feministinen puolue, Itsenäisyyspuolue, Piraattipuolue ja vaikkapa Suomen Kommunistinen Puolue.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 09, 2018, 00:54:51 ap
Vastaus #4

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1781
Mulle se on perinteisesti Koti, uskonto ja Isänmaa. Uskonto pienellä siksi, etten sellaisista asioista pidä meteliä suuntaan, enkä toiseen.
EU ei minun itsenäisyyteeni kuulu.

Joulukuu 09, 2018, 08:42:04 ap
Vastaus #5

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11363
Itsenäisyys siinä mielessä kuin olen sen oppinut
tuntemaan alkaa olla muisto vaan.

Suurin virhe oli luopua itsemääräämisoikeudestamme ja
ulkoistaa tuonne EU:n pyrkyreille,joille Suomikin on vaan yksi
hillotolppaan herkkua tuottava rahastuskohde.

Itsenäisyyden käsitykseeni kuuluu myös oikeus kulkea ja
vaeltaa ilman silmäälläpitoa ja valvontaa-vaan vaikeaa on
jo sekin.Kameran silmät mollottaa joka taajamassa-eikä kukaan niistä otoksista
tiedä,että mihin niitä joutuu ja käytetään.

Kulkemisen vapauteen saataneen kohta lisää rajoitetta jos nuo autot
pakotetaan kattavaan satelliittivalvontaan-enkä usko,että kauaa kestää
edes kun jo näin ajellaan-kännykkäkin taskussa tuuppaa tietoa ulos kaiken aikaa.

Sananvapauskin on aina välillä ollut koetuksella-vai olenko sanonut jotain väärin?
Ka en tiiä...

Joo-ei ole itsenäisyys enää samaa kuin ennen-mutta sen verran sentään
vielä on,ettei tästä maasta lähteminen sentään ole mielessä edes käynyt.

Kaunishan tämä maa ja luonto on-ja täällä sitä on sentään vielä
jäljelläkin.Vaikka dieselautoillakin jotkut hyväkkäät tupruttelevat.

Voi olla,että maailmasta löytyisi parempiakin paikkoja elää-
vaan huonompiakin on...paljon.Joten elellään ja maksetaan ilolla veromme yhteiseen
kirstuun liikaa verosuunnittelematta-vaikka se on toki monille niin perin vaikeaa.

Ollaan sentään mekin hiukkasen velkaa tästä kohtuullisesta hyvinvoinnistamme täällä.

t. Markku

Joulukuu 10, 2018, 00:17:32 ap
Vastaus #6

Markku Nissilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 187
Kaima kertoi aika lailla samoin kuin itekki ajattelen.
Tuohon voisi lisätä Naton kanssa tehty isäntämaasopimus. En voi tuota ymmärtää, mutta tulossa samaa luokkaa, ellei hullumpikin sopimus, eli GCM-sopimus. Sen allekirjoittaneet maat hyväksyvät täysin vapaan "siirtolaisten" muuton omiin maihinsa, joissa he saavat tietenkin heti täydet sosiaalituet, jotka ovat tietenkin paremmat kuin meillä nykyasukkailla. Samalla sananvapautta hiukan kavennetaan ettei "siirtolaisista", eikä heidän vapaasta kulkemisestaan saa puhua mitään negatiivisesti. Tämä vihapuhekielto ei koske meitä, siis niin päin että meitä saadaan haukkua ja solvata miten pahoin vain. On tuo jo ollut käytäntönäkin, mutta nyt meidän "vihapuheistamme" tulee rikoksia.
Nyt täytyy perua vähän vanhoja sanomisiani. Tässä asiassa on Suomella ihan "itsenäisesti" mahdollisuus äänestää vapaasti. Voidaankin vapaasti ajatella allekirjoittaako sininen Soini paperin.
"Nelitahtimoottori: Yksi tahti tuottaa tehon, loput kolme kuluttaa moottoria."