Keula purkaantuu näppärästi kun on irroittanut Jarru vaijerin ja nopeus mittarin vaijerin etupyörän sekä etulokkarin. Pyörä keski tuella , mieluusti joku korotuslankku keskituen alla (etupyörällä on enemmän tilaa tulla pois..).
-Alaputkien alapäässä on isohkot kuusiokoloruuvit , nämä kun kiertää pois tyhjenee putket öljystä.
-Alaputket lähtee alaspäin vetämällä pois.
-Alaputkesta irroitetaan pölysuoja , sen alla on lukkorengas , jonka allla on kaksi STEFA tiivistettä päällekkäin.
-Lukkorengas irroitetaan (Vaikka sopivan kokoinen ruuvitaltta)
-Stefat saa vivuttua alaputkesta supivan taivutetun raudan tms avulla (OLE VAROVAINEN .ETTEI ALAPUTKEN REUNA MURRU VÄÄNTÄESSÄ!)
.Mieluusti vääntöraudan alle joku ohuehkö levyn pala , joka jakaa vääntöraudan kuormaa leveämmälle alaputken reunaan.
(Sain itse loven aikaiseksi ,mutta onneksi vaan pienen...).
STEFAT ON KOKOA Reikä 35mm ulkohalkaisija 47mm , leveys 7mm. (Alkuperäiset on yksihuuliset , ilman likahuulta , mutta jos löytää vastaavilla mitoilla kaksihuuliset , niin on tietysti paremmat.)
Sitten vaan stefat naputellaan paikalleen vaikka sopivaa hylsysarjan hylsyä apuna käyttäen ja lukkorenkaat paikalleen sekä pölysuojat.
Alaputket öljytään ja työnnetään paikoilleen ja kuusiokoloruuvit alta paikalleen. ÖLJYTILAVUUS 220cm3 SAE 10 /putki (ylätulpan kautta)
Loppukasaus päinvastoin.... Terv: Juha Siikarla , Pertteli