Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 592885 kertaa)

Elokuu 07, 2017, 21:54:08 ip
Vastaus #45

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaverilla sähköpakettiauto ja agregaatilla saa ladata vain ollessaan pysähdyksiss. Ei auta vaikka diisseliä käyttäis.

Elokuu 08, 2017, 07:58:45 ap
Vastaus #46

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4389
Moro

Varmaan on laskettu mutten nyt alkanut haeskelemaan että jos ja kun Suomen maassa on joskus kaikki ainaskin henkilöatot sähköllä kulkevia niin montako ydinvoimalaa tarvitaan lisää että ne saadaan ladattua.Tuulivoimalat eivät tule kysymykseen kun niitä tarvittaisiin niin paljon etteivät ne mahtuisi pyörimään ja aurinkovoimalat täyttäisivät koko Suomen niin ettei niillä sähköautoilla mahtuisi ennään ajelemaan.Sähkön hinta em. vaiheessa taitaisi maksaa jo niin paljon ettei kukaan sitä enään pystyisi oatamaan eli oltaisiin kaiken alkupisteessä ja vain sähköauton rakentajilla ja tuulivoiman tuottajilla olisi rahaa.
Mitä silloin vanhoilla moottoripyörillä tehtäis kun ei enään saisi ostaa bensaa ja jos jollekulle sitä olisi jäänyt jemikseen niin se olisi heti murhan jälkeen suurin rikos.No silloin olisi sanonta silloin ennen vanhaan hyvään aikaan kun vielä Saroleallakin sai ajella vai onko em. tulevaisuuden uhkaan vielä niin pitkä aika että BMW:n S 1000 RR on jo museopyörä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Elokuu 08, 2017, 08:38:27 ap
Vastaus #47

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11364
Se on silloin liukkaalla pohjalla kun eliitti professorit
etunenässä alkavat miettiä,millä kansan on hyvä liikuskella muutaman
vuoden kuluttua-ja kas-eikös tuolla vilhtanut myös Ollilan hevosennaaama
mietiskelijöiden joukossa...siitä Annesta nyt edes puhumattakaan.

Nämä samalla yleensä myös varakkaat visualistit eivät nääs välitä hittojakaan mitä
touhu maksaa-koska heidän oman autoilunsa ja kulkemisen joka tapauksessa
maksaa joku muu-tai rahaa on niin,ettei se heitä hetkauta,mitä se touhu kohta maksaa.

Sitäpaitsi-siitä voi tulla näille elitisteille mukava pieni
bisneskin sattumalta-rahat pois köyhiltä kuleskelemasta omiin pohjattomiin
taskuihin-siinäpä liikenneuudistuksen moralinen puoli muutamalla sanalla
selkokielellä sanottuna.

Näin se on tosin ollut aina ennenkin-mutta kohta epäilemättä kirpaisee normiautoilijaa
normaalia reippaammin.

Yritän kuitenkin viimeiseen asti sinnitellä tällä perinnekalustolla-isolla haisevalla diesel-lava-autollani
ja hiukkasen sievemmällä pensapirssillä.Sähköauto...hyi saakeli.Se ei ole mulla edes vaihtoehtojen listalla
mukana.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2017, 09:03:14 ap kirjoittanut markkukovasin »

Elokuu 08, 2017, 09:36:28 ap
Vastaus #48

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2411
Nuo rohvessorit on laskeneet, että voimalaitosteho kyllä riittää, sähköautolle, tiedä sitten!
Laskevat, että autot ladataan kotona yön aikana.
Laturin teho jotain 2-3kW, latauksen kesto siis 10-12 tuntia (= 20-30 kWh energiamäärä).

Mutta minua ihmetyttää, miten autot ladataan, kun ajetasn pidempää matkaa?
Nyt tankataan polttoainetta huoltoasemalla parissa minuutissa tankki täyteen!
Nykyisten sähköautojen teholaturit on jotain 20-30kW tehoisia: latausaika 0,5-1 tuntia.
Näitä teholatureita pitäisi olla 10-20 kpl jokaisella huoltoksella, että "tankkaus" sujuisi jonottamatta.
Siis huoltamon liityntätehon pitäisi olla 200-600 kW!!!!
Vertailuksi: omakotitalon liityntäteho on jotain 20kW (25A pääsulakkeet).
Siis jokaiselle huoltoasemalle tulee asentaa oma muuntamo!

Toyota kuulemma kehittää,akkua, joka voidaan ladata 2-10 minuutissa.
Hienoa!
Mutta tämän akun latauslaitteen tulee sitten olla jo 200kW.
Ja näitä laturieta 10-20 kpl jokaisella huoltoasemalla.......  :D


Elokuu 08, 2017, 09:37:50 ap
Vastaus #49

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1781
Ne on etelän vihreät kovia säätämään maalaisten kulkemisia.
Helppoahan se niiden on sporineen, dösineen ja junineen.
Ääni vihreälle, niin maailma (helsinki) pelastuu....

Elokuu 08, 2017, 10:01:10 ap
Vastaus #50

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1101
Ne on etelän vihreät kovia säätämään maalaisten kulkemisia.
Helppoahan se niiden on sporineen, dösineen ja junineen.
Ääni vihreälle, niin maailma (helsinki) pelastuu....

Sama meininki se on täällä Mansessa.
Nyt uhrataan kaikki mahdollinen ratikan alttarilla ja koko, siis ihan liioittelamtta, koko kaupungin liikenne ja pysäköinti on tehty mahdollisimman hankalaksi yksityisautoille.
Sikäli vaan surkuhupaisaa, että tämä sataa esimerkiksi ideaparkin laariin, jonne voi hurauttaa näppärästi moottoritietä pitkin suoraan ovelle ja pysäköidä ilmaiseksi..
No onhan se toki aika paljon kauempana ja bensaa palaa enemmän mutta Tampere kuitenkin pelastuu.  ;D

Elokuu 08, 2017, 10:04:24 ap
Vastaus #51

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3423
  • Mamu
Kuuluuko se vihreään aatteeseen,maaseudun autioittaminen ja kaikkien pakottaminen kerroshelvettiin?

Elokuu 08, 2017, 10:57:13 ap
Vastaus #52

Ari Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1005
Nuo rohvessorit on laskeneet, että voimalaitosteho kyllä riittää, sähköautolle, tiedä sitten!
Laskevat, että autot ladataan kotona yön aikana.
Laturin teho jotain 2-3kW, latauksen kesto siis 10-12 tuntia (= 20-30 kWh energiamäärä).

Mutta minua ihmetyttää, miten autot ladataan, kun ajetasn pidempää matkaa?
Nyt tankataan polttoainetta huoltoasemalla parissa minuutissa tankki täyteen!
Nykyisten sähköautojen teholaturit on jotain 20-30kW tehoisia: latausaika 0,5-1 tuntia.
Näitä teholatureita pitäisi olla 10-20 kpl jokaisella huoltoksella, että "tankkaus" sujuisi jonottamatta.
Siis huoltamon liityntätehon pitäisi olla 200-600 kW!!!!
Vertailuksi: omakotitalon liityntäteho on jotain 20kW (25A pääsulakkeet).
Siis jokaiselle huoltoasemalle tulee asentaa oma muuntamo!

Toyota kuulemma kehittää,akkua, joka voidaan ladata 2-10 minuutissa.
Hienoa!
Mutta tämän akun latauslaitteen tulee sitten olla jo 200kW.
Ja näitä laturieta 10-20 kpl jokaisella huoltoasemalla.......  :D


Jos on niin että saa ladata ilmaiseksi , mitä en kyllä usko, niin kuka maksaa uudet muuntajat ja kaapeleiden vedot

Elokuu 08, 2017, 11:45:52 ap
Vastaus #53

Niilo Nikkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 96
Veteraanikulkimia varten täytyy perustaa oma biopolttoainetehdas kuusen juurelle ja IC-miehet joutuvat sekoittamaan siihen kotimaista rypsiöljyä. Diisselissä tuo rypsi taitaa palaa semmosenaan, ainakin muuan sinapinviljelijä käytti Valametissaan sinappiöljyä. Voihan se tietysti sinapissa olla korkiampi oktaaniluku - ainaki se isäntä irvisti maistaissa.   ::)

Elokuu 08, 2017, 12:49:35 ip
Vastaus #54

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Oli sen rohvessoriporukan mietteissä yks varsin kannatettava visio:  yhteiskäyttöautoilta vero pois!  Kevvään korvassa ostettiin vaimon ja miun yhteiseen käyttöön (ja omistukseen) köyhien ihmisten auto.  Veroitta ois samalla rahalla saatu merssu, ja voitu ostaa vielä manssikoitakin päälle!  Kait noin hyvä lakiehotus tullee takautuvasti voimaan?
jv

Elokuu 08, 2017, 15:50:00 ip
Vastaus #55

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tottahan Sipilä ja Berner pyytämättä palauttaa sulle veron.

Elokuu 08, 2017, 18:05:08 ip
Vastaus #56

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5298
  • Tulin nain ja voitin
Osmo Soininvaara ( jota olen pitänyt järkimiehenä näihin saakka ) kertoi heinäkuulla,  jossain tulevaisuuspaneelissa tms,  pitämässään puheessa että Helsingin liikenneongelmien ratkaisu on sähköskootteri, jolla korvataan kaikki yksityisautot  :P

Tammikuulla ehkä ei kannattaisi mainita asiasta, ainakaan julkisesti ....... :police:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2017, 18:09:28 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 08, 2017, 18:41:51 ip
Vastaus #57

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pitänee itse porata reikä maahan, tarpeeksi syvälle kallellaan itään tai läntee niin öljyä on pakko loytyä. Sitten vaan tislaamaan, niinhän ne venäjälläkin tekee itse pensaa kun varastavat öljyputkestä raakaöljyä.

Elokuu 08, 2017, 18:53:26 ip
Vastaus #58

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2285
  • Kukkahattusetä
Osmo Soininvaara ( jota olen pitänyt järkimiehenä näihin saakka ) kertoi heinäkuulla,  jossain tulevaisuuspaneelissa tms,  pitämässään puheessa että Helsingin liikenneongelmien ratkaisu on sähköskootteri, jolla korvataan kaikki yksityisautot  :P

Soininvaarahan se tuumas, että miks yhteiskunnan pitäis tukia sähköautojen lattauspisteiden rakentamista. Hänen mielestään olis parempi, että käyttäjät maksaa lattauspisteitten rakentamisen. Eipä tuo oo sammaa ihimetelly tuulivoiman pystytystuen ja tuotantotuen kohalla, johon on menny yhteiskunnan rahhaa varmaan satakertanen määrä ja mennee edelleen, ku sähkö on halapaa. Iliman yhteiskunnan tukia ois tuskin tullu yhtään tuulivoimalaa.
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 09, 2017, 11:04:39 ap
Vastaus #59

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1101
Ihan vaan oftopic-anekdoottina tamperelaisesta autoilijoihin kohdistuvasta vi***uilukulttuurista:
Ihmettelin eilen Mustalahden motskarimiitissa, että mitä varten sataman pysäköintialueen keskelle olevissa parkkiruuduissa oli autoissa sakkolaput ikkunoissa vaikka parkkikiekot oli näkyvissä ja oikeassa ajassa.

Uteliaisuuttani katsoin lappuja. "Pysäköintikieltoalue-merkin noudattamatta jättäminen."
Hetkinen. Autothan ovat asiallisesti asfalttiin maalatuissa ruuduissa.
Alueen portin pielessä, huomaamattomasti pensaan keskellä tosiaan nököttää pysäköintikieltoalue-merkki.
Alueen reunoilla on ruudut ja ruuturivistöjen päässä P-liikennemerkki 2h lisäkyltillä.

Mutta tässä keskellä aluetta olevan ruuturivin päässä ei olekaan P-merkkiä.
Tämä sitten sataman kapakassa asioivan turistin pitää ihan itse keksiä.

Eikö ole silkkaa kettuilua piirtää ne parkkiruudut asfalttiin jos siihen ei kerran saa pysäköidä.  >:(

Tervetuloa vaan Tampereelle!!!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 11:06:24 ap kirjoittanut Juha Pohjamo »