Lopussa kiitos seisoo vaikka muut seisokit olisi jo hävinneet aikapäiviä mutta kyllä kuulkaa tämän kanssa tunteja ihmeteltiin miten saada pyöräytettyä tuota hahloa niin ettei kytkinilevyt pyörisi tuossa kehikon sisällä
Meinasin lyödä jo hanskat tiskiin ja pitää paussia koko touhusta mutta p...le ,eihän tämä nyt NIIN vaikea juttu voi olla,venäläinen moponmoottori.
Kehittelin kaikenmoisia härveleitä tuon Juhan esikuvan mukaisesti ja sen vierestäkin mutta aina,vaikka miten ulosvetäjää kiristi,tuo sisus pyöri mukana kun yritti kääntää noista hahloista levyä.
Hienonnäköisiä vekottimia vaikka muille esitellä,ainut huono puoli joka miinusti vähän lopputulosta, oli että ne kehitelmät ei toimineet.
Ei auttanut vastaanpito toiselta puolen tai lykkäämällä kapuloita rattaaseen etteikö kytkinlevyt pyörineet kopassaan.
Nyt tuli taas vastaan teknologiaa joka ylittää yksinkertaisen maalaisen järjenjuoksun...
Miksi tuo Juhalla aukeni nätisti tai monissa videoissa mitä löysin joissa yhdessäkin vaan itsetehdyllä avaimella pari nuorukaista pyöräytti sen irti 5 sekunnissa toisella kädellä pikkasen vastaan tuosta kytkikopasta pidellen senkummemmin numeroa asiasta pitämättä
Noh,viimeisin viritys peliin ja aivot narikasta mikä olisi yksinkertaisuuden huipentuma millä tämmöiset suurella todennäköisyydellä siperian perukoilla avataan Mosse ja Ladatyyliin ilman tuntien värkkäämistä työkaluihin sekä päätellen miltä nuo avatut kytkinkopat päätypelteineen näyttivät ulkoisesti videoissa eli niitä oli selvästi hakattu varmaan ruuvarilla tms mutta ei nyt kummiskaan hajoteta tätä ihan tohjoksi etäopetuksena nuorisolle.
Kohtuukiristys tuolla tee-se-itse taidonnäytteellä jossa romukopasta löytyneeseen ympyränmuotoiseen alumiinpalaan mitattu n40mm reikäväli,tehty reiät-kierteytetty ja passelit ruuvit jotka tulee vähän pitkälle sopiakseen noihin koloihin ,keskireikä alumiinlevyyn jossa jostain nykyautosta tommoinen kierrepala joka tasalla alapäästä alumiinlevyyn ja jossa kuusiokolokanta toisessa päässä johon ulosvetäjän piikki uppoaa kivasti eikä lipsahda ja hei,kun nopeasti kopauttaa kiintoavaimeen niin hahlossa tapahtuu likettä sivusuunnassa kunnes ei enää suurentunut jolloin puretaan ulosvetohärveli irti ja vähän ruuvarilla peltiä suorassa avittaen(jousi takana painoi vinoon) sekä hylsysarjan jatkolla ruhjomatta reikää kopautin sen irti ja todellakin se suorastaan lensi,melkoinen jousi takana.
Muutama kuva ja tästä jatketaan.
Pitääköhän tuo keskimutteri olla kireällä joka jousen alla,meinaan kun se oli ihan sormikireydessä ja oisko se syynä ettei vetäminen ym temput auttanut vaan kytkinlevyt silti pyöri vai kuuluuko sen ollakkin löysällä ja jos niin miten löysällä oikeaoppisesti koska saahan sillä säädettyä tuota sivuttaisliikettä akselilla...hmm..Juha tietänee tämänkin.
[ylläpito on poistanut liitteen]