Haeskelin tuon oman tarinani rakettimiehen rojektista muistini tueksi,siis juttu josta luonnollisesti kuvat poistettu eli pitkälti hyödytön stoori loppupeleissä enää mihinkään toisille harrastajille koska pohjautui ja nojasi pitkälti kuvamateriaaliin...
Siinähän vaikeuspähkinää kerrakseen tutkia ja kommentoida kuvia joita ei ole....
Tuo vähän kolmionmallinen metallikilätkä juurikin VoV lätkä eikä siinä mitään stanssattuja numeroita ollut ruotsimopossa vaan sensijaan ihan kilven vieressä runkoon oli kylläkin meistetty runkonumero joka erottuu kuvassakin,muita läpysköitä ei ollut paitsi vakuutustarra jonka myyjäliike liimaa myymäänsä mopoon ,oisko tuo muistaakseni vuoden ollut voimassa
myyntihetkestä mutta en muista tarkemmin enää,asiaa tuli kyllä selviteltyä uteliaisuudesta tuolloin.
Eli hommaamalla länsinaapurista uuden VoV läpyskän voi fiilistellä eikä se tarvi olla edes "oikeilla numeroilla"millä mopo tyypitetty,eihän sillä täällä mitään merkitystä eikä taatusti 95%
tiedä mikä numero siinä kuuluisi edes oleman ruotsin tyypitysnumerona jos se jotkakuta korpeaa vaan saattaapi löytyä ihan oikeanmoinenkin,ei ne mitään harvinaisuuksia ole löytää
joko hyvinsäilyneinä orkkiksina tai uustuotantoisena eikä mikään estä nuijimasta tuohon runkonumeroaankin ,sopiihan tuohon sekin.
Mikäli löytyy lisää reikäkohtia jotka tyhjinä niin länsipuolella hyvin yleinen juttu oli tuommoinen omistajakilpi,niitäkin saa uusina blancona turmeltuneen tai puuttuvan tilalle.
Kuvassa näkyy juurikin kohta jossa talttapäiset ruuvit odottaa vielä tuota omistajaläpyskää ja siinä näkyy myös meistetty runkonumero joka jää just ja just näkyviin moisen ägareläpyskänkin kera.
Kauhean vaativiin entisöinteihin ruosteisten osien kanssa tai kovin huonojen kanssa puuhastelemaan en kannusta,uusia tai jopa huippukuntoisia käytettyjäkin osia nimittäin löytyy nätisti ruotsinmaalta ja uudet kromit tarvittaessa paikkaan kuin paikkaan ja oikeanmoiset tarrat tietty lopuksi kruunaa kokonaisuuden mopo kuin mopo
Markku voi ottaa rauhassa,hyvä siitä tulee jos minäkin selviydyin niin taatusti pikkasen kätevämmätkin ja osapuutteisiin tai ylipääsemättömään työmäärään ei homma kaadu jos niin haluaa eikä kustannuksiinkaan.
Osat eivät olleet hinnoilla pilattuja mun mielestäni saati lähetyskulut.
Kun nyt kuvat kerta puhuu enempi kuin tuhat sanaa ja kuvat hävitetty jutusta niin kaivoin koneelta mallikuvan tuosta ex Crescentistä jonka lähtökohta hyvin kulunut pitkään seisonut ruotsintuonti ja lisänä noiden läpyskien kuvaa ja kaikki osat löytyi länsinaapurista mitä tarvittiin ihan netistä klikkaillen.
Ainoastaan maali,ulkorenkaat ja nuo moottorinsuojapellit kotimaasta mutta tokihan nekin olisi naapurista löytynyt,ei senpuoleen.