Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: Bensan/ polttonesteiden hinnan kipuraja ?
« Uusin viesti kirjoittanut tuomo jylha tänään kello 14:06:47 »
Kuten jo monta kertaa todettu, asioita ei katsella vain yhdestä suunnasta.
Ja hyvä niin.

Heikki Hiilamon kolumni: Bensan hinnannousu on melkein parasta, mitä pitkään aikaan on tapahtunut!
https://yle.fi/uutiset/3-12510977

Joo sinällänsä hyvä, että katsellaan maailmaa eri tulokulmista. Mutta jonkinlainen reality check olisi paikallaan tulokulmasta riippumatta.

Hiilamollekin selviäisi nimittäin niin halutessaan varsin nopeasti sellainen asia, että liikennepolttoaineiden kysynnän hintajousto on hyvin pieni. Se merkitsee, että liikennepolttoainetta kulutetaan melkolailla sama määrä riippumatta siitä, mitä se maksaa. Tämä tietysti kertoo lähinnä siitä, että ylivoimaisesti suurin osa henkilöautojen suoritteesta syntyy välttämättömistä ajoista, huvikseen autoilla ajetaan vain vähän. Polttoaineiden ympäristöperusteinen verotus ei näin ollen yksinkertaisesti toimi: hinnannousu ei vähennä kulutusta.

No, tietenkin on olemassa jokin raja, jossa se hinnannousu todellakin vähentää kulutusta. En oikeastaan haluaisi edes ajatella, mitä tapahtuu, jos hinta raahataan väkipakolla tuon rajan yli.

Hiilamon ratkaisu asiaan on tietenkin kansalaistensa hyvinvoinnista erittäin kuuluisan Iranin malli: uusi tukihimmeli!
Tuo on täysin totta. Kulutus on mitä on, ja suurin osa siitä kulutuksesta on pakollista kulutusta. Ja en keksi mitään muuta syytä himmelin rakentamiseen kuin verotuksen tietoinen kiristäminen. Ilmeisesti on liian helppoa laskea polttonesteiden veroa suoraan siinä mittarilla?
 Ja suosittelen lämpimästi semmosia taloustieteilijöitä irtisanoutumaan jotka ovat sitä mieltä että kun kuluttavavien ihmisten nettotuloja leikataan rajusti kohonneiden elinustannusten myötä, ja samaan aikaan yrityksien kannattavuutta nakerretaan reilusti kohoavin kustannuksin, on parasta mitä taloudessa voi tapahtua.
 Kohta on edessä konkurssi aaltoja, jos ei tuota energian verotusta saada kuriin. Himmeleitä tekemällä se asia ei korjaannu. Kumma juttu kun muissa maissa se suora verohelpotus toimii heti mittarilla, mutta ei Suomessa? Vaan asia pitää tehdä mahdollisimman byrokraattisesti, eli sillä nolla netto hyödyllä.
2
Mopopalsta / Vs: Museossa..miksi?
« Uusin viesti kirjoittanut Peter Rumjantzeff tänään kello 13:11:44 »
Kyseessä muoviluoti eikä mopo, mutta laitetaan nyt tähän kun otsikko sopii.
Muuten ihan perushyvä, mutta satula on väärän värinen ja verhoiltu väärällä nahalla. Nuo poikittaisurat eivät kuulu asiaan, satulan kuuluu olla täysin sileä. Lisäksi takalokasuoja on sahattu poikki. Takalokasuojan kuuluu jatkua tässä rekisterikilven alapuolelle, ja siinä kuuluu olla suorakaiteen muotoinen kissansilmä. Sen korjaamiseksi täytyy vaihtaa koko takalokasuoja, mutta se on aika nopea homma ja niitä saa halvalla ehjiä.

https://huutokaupat.com/3565492/honda-cbr-1000-museorekisterissa-
3
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 13:11:22 »
Käväsin paikallisessa Prismassa.
Siellä oli parkkipaikan reunalla remppa menossa.
Taulussa luki 20kW ja 150kW.
Siellä oli osittain jo tolpat ja pöntöt valmiina ja suurin numero oli 14.
4
Mopopalsta / Vs: Crescent Tavaramopon perus kevytkunnostus
« Uusin viesti kirjoittanut Rasmus Toukola tänään kello 13:10:33 »
Tankkihan on tosiaan niin raakasti mutkalla ja lisäksi vielä vaikeista paikoista mutkalla, että ei ihan onnistunut. Peltihommia tullut itsekkin kuitenkin jonkun verran tehtyä, kun vanhoja autoja pääsääntöisesti rakentelen. Eli on myös tuota painelua ja vasarointia kokeiltu. Jyväskylässä tää on.


Tosiaan välityksenä tässä tulee olemaan 10-70, jos en mistään 9 piikkistä eturatasta löydä. Sillä pitäisi kulku tippua noin 50km/h, vaikka ottaisi kaikki kurit pois. Muutama mopo kuitenkin itsellä ollut kyseisellä koneella ja samoilla väleillä.


Tästähän on tarkoitus katsastaa kolme paikkainen, jotta pari saisi tuossa lavalla istuskella. Katotaan miten homma edistyy/onko mahdollista. Siihen sitä voimaa hieman tarvitsisi. Nopeutta ei niinkään tarvitse olla.
5
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 12:57:01 »



Toukokuun numeroita.
Järjestys pysyi samana.
Henkilöautoja rekisteröitiin 1509 enemmän kuin Huhtikuussa.

Bensahybridi 2 485
Bensa 2 127
Bensa lataushybridi 1 565
Sähkö 992
Diesel 581
Dieselhybridi 134
Diesel lataushybridi 37
Kaasu 17
Etanoli 2



Kesäkuu.
Järjestys ei muuttunut.
Autoja rekisteröitiin 544 vähemmän kuin Toukokuussa.

Bensahybridi 2 034
Bensa 1 965
Bensa lataushybridi 1 431
Sähkö 1 141
Diesel 580
Dieselhybridi 166
Diesel lataushybridi 45
Kaasu 32
Etanoli 2
6
Yleistä keskustelua / Vs: Bensan/ polttonesteiden hinnan kipuraja ?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 12:36:24 »
Ei kipurajaa ole vielä saavutettu. Kun katsoo liikennettä en ole sen huomannut vähentyneen.

Ei niin.

Kalakaverin naapuri kävi mökiltä veneellä (n. kulutus 35l/h) Savonlinnan torilla muikuilla, vaikka mökin pihassa on sähköauto (kulutus n. 20kWh/100km)
Autolla matkan kulutus 36kWh (7,20€) ja veneellä 40l (110€)
7
Mopopalsta / Vs: Crescent Tavaramopon perus kevytkunnostus
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Juusela tänään kello 12:26:05 »
Moro

Kysyppä jostain automaalaamosta jos tietävät jonkun "keppimiehen" eli pläkkärin joka oikoo auton pellejä niin ettei tarvitse maalata uudelleen,käyttää yleensä sellasia keppejä joilla painelee takapuolelta ja toisella kädellä naputtelee pienellä vasaralla,tätä menetelmää käytetään mm. raevaurioiden korjaukseen.
Ko. tavalla oikaistiin mun NSU:n tankki niin ei tarvinnu suunnitella uudelleen kromausta.

Missäpäin tavaramopo asustaa,voisin neuvoa sulle paikan mistä kannattaisi kysyä.
8
Motorismi / Vs: Entisöidyn mopon/mp:n myyjän/ostajan vastuu, onko sitä?
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 12:14:24 »
Liittyy tuohon viinan väkisin juottamiseen

On kokemusta- juhannusjuhlilla Kullasvuorella kauan sitten.

Mentiin parin kaverin kanssa siellä leirintäalueella-ja kylkeen kiilasi
neljä järkäleen kokoista nahkatakkikarjua. "Meillä on ongelma-te lähetten
nyt mukaan"...

Ei auttanut piipitys,että oikeastaan teidän ongelma ja kulkusuunta ei oikein tunnu
meidän huoleltamme- mutta karjut sanoivat,että kohta syntyy muutakin ongelmia,jos
kävely ei maistu.

No kohta oltiin julmankokoisen ameriikanraudan takakontin luona- yksi sälleistä löi takakontin
auki-sanoi-tuossa on se ongelma. Lootassa oli ainakin 20 pulloa helteenkuumaa Karhuviinapulloa.

"Nuo juodaan tänä yönä- ja te autatte siinä". Ei auttanut piipitys,että ei olla yhtään kallellaan tuohon
juomamerkkiin. No pakko oli alkaa. Joskus yön mittaan joku aina koitti luistaa- mutta jykevä koura
nappasi nilkasta tai niskasta kiinni..."Juodaanpa hiukkasen lisää".

Aamuyöstä pääsin livistämään-tosin heikossa kunnossa kun karjut nukahti kaikki. Mutta ne toiset
eivät-joku oli taas herännyt. Varmuudeksi vaihdoin ihan erilaisen vaatetuksen,jos vaikka lähtevät
etsimään...

Jotta pakkorakonen se oli.

t. Markku
9
Ostetaan / Vs: SMITHS Cronometriin jousi
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 12:05:12 »
Tarkoitatko tuota pikkuista kierrejousta?

Jos purat rasvanipan-niissä on pieniä kierrejousia sisässä.
vaan käykö tuohon...No se selvinnee kokeilemalla.

Laseja saa maaailmalta valmiina- mutta lasiliike pyöräyttää hetkessä moisen.

t. Markku
10
Mopopalsta / Vs: Crescent Tavaramopon perus kevytkunnostus
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 11:45:47 »
Am6 kuristetussa koneessa vakiona on noin 3,5hp. Minun vajaa 90kg ukon alla menee sillä koneella enduromopo gps nopeutta 73km/h. Jotain lienee kuristuksia jääny sille tielleen edellisillä mutta mitään osia ei ole vaihdettu paitti suutin.

Vastaavan rabasan 6-vaihteisen koneen saisin tai oikeestaan koko mopon puretun halavalla jos olis milloin aikaa käydä vilasemassa. Siitolis hyvä kone kevyeen vanhempaan mopoon. Nuo uudemmat endurot kun painaa satakuntakiloa. 
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10