Jos oikeasti haluttaisiin moottoripyörän kyytiläiselle kiinnipitokahvat, ne olisi laitettava siihen pensatankin kylkiin tai yläreunaan, niin että kyytiläisen kädet kiertäisivät kuskin vartalon, ja kädet pitäisivät kiinni melko ylhäältä, kyytiläisen vyötärön yläpuoliselta tasolta, ja sellaisen matkan päästä, että kyynärpäät olisivat vain lievästi koukussa. Silloin kyytiläisellä olisi voimaa vastata kiihdytyksen tai jarrutuksen hänen ylävartaloonsa aiheuttamia voimia. Niihin kahdenistuttaviin asfalttikilpureihin, joita jossain vaiheessa liikkui kisatapahtumissa antamassa elämyksiä joillekin, oli laitettu juuri tuollaiset kahvat, taisi kyllä olla vielä joku vyövarmistus kuskin ympärillä?
Kun kokematon surinasussu kysyi pärinäpojalta, että mistä hän pitää kiinni, niin tämä neuvoi, että älä ainakaan SIITÄ ota, sillon mennään mettään...
jv