Kirjoittaja Aihe: Helkama Raisu MM projekti valmis.  (Luettu 45990 kertaa)

Helmikuu 10, 2012, 14:52:36 ip
Luettu 45990 kertaa

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Rekisteröintikatsastusta vaille olis nyt Raisu projektini.
Aikaa sen kanssa on mennyt ja rahasta puhumattakaan.
Omaa silmää lopputulos miellyttää ja kommentteja kuuntelen hyvin mielellään.
Saa haukkuakin vapaasti jos sille tuntuu.
Laitan muutamia kuvia lähtökohdastakin niin tietää mistä homma sai kipinän entisöinnille.




















Helmikuu 10, 2012, 16:01:39 ip
Vastaus #1

Mikko Kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 287

Helmikuu 10, 2012, 16:47:44 ip
Vastaus #2

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Siisti on! Oli hiton hyvä lähtökohta, harvoin noin siistiä Raisua nykyään näkeekään.

Helmikuu 10, 2012, 17:12:47 ip
Vastaus #3

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Alkuperäinen lähtö kohta ois kelvannu jo mulle nuin ajo vehkeeksi  ;D mut eipä tuo loppu tulos uuelle häpee, kiiltää niin et häikäsee  8)

Helmikuu 10, 2012, 17:18:57 ip
Vastaus #4

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417

Siisti on! Oli hiton hyvä lähtökohta, harvoin noin siistiä Raisua nykyään näkeekään.
Alkuperäinen lähtö kohta ois kelvannu jo mulle nuin ajo vehkeeksi  ;D mut eipä tuo loppu tulos uuelle häpee, kiiltää niin et häikäsee  8)

Kiitosta vaan. Lähtökohta oli niin hyvä että siitä kipinä lähtikin.
Tuli heti mieleen että tästä saa entisöityä pikkuvaivalla hyväkuntoisen.
Ajomopona se varmaan olis mennyt noinkin, mutta jotensakkin innostuin vaan entisöintiin.  :)

Helmikuu 10, 2012, 19:58:47 ip
Vastaus #5

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Moro. Tosi Siisti on!!! Mikähän on vuosimalli, sitä en ilmoituksesta huomannut? Ajattelin vaan, kun tarrat olivat muuttuneet.
Break 87 L ja Tiger 84

Helmikuu 10, 2012, 20:43:17 ip
Vastaus #6

Jussi (Otus) Lipponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 433
Ai saakeli, että on hieno! Kyllä nyt kelpaa ajella letkan keulilla  8)  Pakkari tuo vielä sopivan lisän mopon persoonaan, eikä ole mikään fillarintarakka kuten Exporteissa  ;D

Eikös näihin ole ihan orkkispakkareitakin, muistaakseni jossain Rapapappojen jäsenen (?) Raisussa ainakin olen nähnyt, vieläpä laukkuraudoilla!

Varmasti kiipeää mäen kuin mäen ylös noilla ratastuksilla!

Kesän ajoja odotellessa  ;)
Ei se vauhti, vaan se tyyli.

Helmikuu 10, 2012, 20:59:30 ip
Vastaus #7

Henri Salminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 101
Jäi mietityttämään nuo vaihtuneet sivukolmioiden tarrat. Eivätkö nuo punaiset ole oikeita?

Helmikuu 10, 2012, 21:20:29 ip
Vastaus #8

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1065
  • Osapuilleen kasassa....
Helkaman MM, CR ja AX- mallit toivat mukanaan italialaisen moottorin uudelleen
kotomaisille mopomarkkinoille, eikä ollenkaan turhaan.
Silläpä siitä hatun nosto perinteitä vaalien.

Lakisääteiset turhanpäiväiset painorajoitteet kuitenki karsi tuosta mallista rungon kestävyyttä.
Jarrut ja Paiolinkeula olivatkin omaa luokkaansa verrattuna MM- mallin aikaisiin muihin kotomaisiin mopomerkkeihin.

Hieno homma kuin myös Timon laittama mopokin.

Helmikuu 10, 2012, 21:30:33 ip
Vastaus #9

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Moro. Tosi Siisti on!!! Mikähän on vuosimalli, sitä en ilmoituksesta huomannut? Ajattelin vaan, kun tarrat olivat muuttuneet.
Vuosimalli on -86 ja pitäis olla uudemmilla tarroilla, mut en pidä noista sateenkaaren väreistä.
Nämä tarrat passaa paremmin ja ei tuo museointiin kuitenkaan mene.

Helmikuu 10, 2012, 21:33:17 ip
Vastaus #10

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Ai saakeli, että on hieno! Kyllä nyt kelpaa ajella letkan keulilla  8)  Pakkari tuo vielä sopivan lisän mopon persoonaan, eikä ole mikään fillarintarakka kuten Exporteissa  ;D

Eikös näihin ole ihan orkkispakkareitakin, muistaakseni jossain Rapapappojen jäsenen (?) Raisussa ainakin olen nähnyt, vieläpä laukkuraudoilla!

Varmasti kiipeää mäen kuin mäen ylös noilla ratastuksilla!

Kesän ajoja odotellessa  ;)
Kiitos kiitos... keulilla tai perässä..  ;D sama se..
Kyllähän Raisuun on ihan oma pakkarikin tehty mutta se on minusta sellainen kauhistuksen kanahäkki ja ei istu yhtään Raisun imagoon.
Tuo sopii kuin nenä päähän minun silmissäni. 
Ratastuksiin tulee varmaan jotain muutosta rekisteröinti katsastuksen jälkeen...  ::)

Helmikuu 10, 2012, 21:35:00 ip
Vastaus #11

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Jäi mietityttämään nuo vaihtuneet sivukolmioiden tarrat. Eivätkö nuo punaiset ole oikeita?
Kyllä tuohon vuosimalliin on oikeat ne punaiset, mutta kuten sanoin... ei näytä nätille minun silmään.
Vanha tarra on komiampi!  ;)

Helmikuu 10, 2012, 21:40:11 ip
Vastaus #12

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Moro. Tosi Siisti on!!! Mikähän on vuosimalli, sitä en ilmoituksesta huomannut? Ajattelin vaan, kun tarrat olivat muuttuneet.
Vuosimalli on -86 ja pitäis olla uudemmilla tarroilla, mut en pidä noista sateenkaaren väreistä.
Nämä tarrat passaa paremmin ja ei tuo museointiin kuitenkaan mene.
Kuten jo aiemmin sanoin, tosi hienoa työtä. Siksi kyselin, koska itellä oli 87-malli joskus penskana ja oli jo muovisuojilla.
Break 87 L ja Tiger 84

Helmikuu 10, 2012, 21:43:44 ip
Vastaus #13

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Moro. Tosi Siisti on!!! Mikähän on vuosimalli, sitä en ilmoituksesta huomannut? Ajattelin vaan, kun tarrat olivat muuttuneet.
Vuosimalli on -86 ja pitäis olla uudemmilla tarroilla, mut en pidä noista sateenkaaren väreistä.
Nämä tarrat passaa paremmin ja ei tuo museointiin kuitenkaan mene.
Kuten jo aiemmin sanoin, tosi hienoa työtä. Siksi kyselin, koska itellä oli 87-malli joskus penskana ja oli jo muovisuojilla.
En muista minävuonna nuo tarrat muuttui.. mulla oli aikoinaan -82 noilla tarroilla ja tietääkseni sama tarra oli vielä -84.. en voi vannoa.
Nuo sateenkaaren värit ei miellytä mun silmää ja muovilokareista en tykkää... kromia pitää lokarit olla  ;)
Raisun ulkonäkö muuttui minusta huonompaan muovilokareilla, tarrojen uusimisella ja etulampun vaihduttua neliskanttiseen..
No.. makuasioitahan ne on!  ::)

Helmikuu 10, 2012, 22:02:41 ip
Vastaus #14

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Moro. Tosi Siisti on!!! Mikähän on vuosimalli, sitä en ilmoituksesta huomannut? Ajattelin vaan, kun tarrat olivat muuttuneet.
Vuosimalli on -86 ja pitäis olla uudemmilla tarroilla, mut en pidä noista sateenkaaren väreistä.
Nämä tarrat passaa paremmin ja ei tuo museointiin kuitenkaan mene.
Kuten jo aiemmin sanoin, tosi hienoa työtä. Siksi kyselin, koska itellä oli 87-malli joskus penskana ja oli jo muovisuojilla.
En muista minävuonna nuo tarrat muuttui.. mulla oli aikoinaan -82 noilla tarroilla ja tietääkseni sama tarra oli vielä -84.. en voi vannoa.
Nuo sateenkaaren värit ei miellytä mun silmää ja muovilokareista en tykkää... kromia pitää lokarit olla  ;)
Raisun ulkonäkö muuttui minusta huonompaan muovilokareilla, tarrojen uusimisella ja etulampun vaihduttua neliskanttiseen..
No.. makuasioitahan ne on!  ::)

Aika hyvin sanottu, mitäpä tuohon lisää. Mutta jos vielä omani 87-mallin joskus saan omakseni, varmaan harvinaista tänäpäivänä, että näin kävisi, ja vieläpä sen, jolla penskana ajelin, itellä se voi olla mahdollista. Eli tekisin siitä 87-mallin nuoruuden muovisuojilla. Ei varmaan monellakaan ole edes mahdollisuutta koskaan löytää nuoruusajan mopoa tai edes runkoa.
Break 87 L ja Tiger 84