Kirjoittaja Aihe: Retro Superbike  (Luettu 42684 kertaa)

Joulukuu 19, 2016, 21:14:28 ip
Luettu 42684 kertaa

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tuollaisen luokan Norskit keksivät muutama vuosi sitten, pohjoismaisissa classic säännöissä luokka on ollut tämän vuoden. Ensimmäinen kisa Suomessa nähtiin keväällä Botniaringillä, jossa Svenssonit ja Norskit olivat paikalla yllättävän runsaslukuisina.

Luokan pyörille on mahdollista saada konekortti myös Suomesta. Kortti oikeuttaa tällä hetkellä osallistumaan Suomessa vain PM-kisaan, mutta muissa pohjoismaissa muihinkin classic kisoihin.

Tuossa luokan säännöt 2015: http://www.svkmk.com/tiedotteet/tiedotteet_15/Classic_Superbike_151010.pdf , jotain pientä viilausta ilmeisesti tulossa ensi vuodelle.

Itse hain konekortin pyörälle Suzuki GSX-R 750 -1999

Aika näyttää mitä sillä ajellaan, mutta mahdollista ainakin classic PM-kisat ja kotimaassa Star Service Cup.


Suzuki GSX-R 750 1996

keke#409 (#75)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2018, 11:31:14 ap kirjoittanut Keke Pietilä »

Joulukuu 27, 2016, 18:33:35 ip
Vastaus #1

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Englanissa ajelevat saman tapaista luokkaa joka kulkee nimellä Golden Era Superbike. Taitaa olla tuosta luokasta kopsattu raamit tähän pohjoismaiseen Classic Superbikeen. Vähän väljemmät säännöt ja lisäksi saa ajella GP250 ja 500 pyörillä.

Tossa saarivaltakunnan säännöt: http://www.thundersportgb.com/index.php/downloads/doc_download/1276-04-golden-era-superbike-technical-specs-2017

Tuossa hyvän näköistä pätkää, kateeksi käy....

https://www.youtube.com/watch?v=MGKgDaFne_c&feature=youtu.be

keke#409

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2016, 19:06:21 ip kirjoittanut Keke Pietilä »

Joulukuu 28, 2016, 20:34:52 ip
Vastaus #2

Harri Loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
hyvää meininkiä , kyllä on ryhmää.
eikä sinne niin hauhean pitkä matka ole.
pitää alkaa harjoittelemaan jos vaikka pääsin aika-ajosta starttiin mukaan..
onhan meillä kuitenkin samallaiset tussarit

Joulukuu 30, 2016, 17:32:36 ip
Vastaus #3

Pentti Elo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 39
Upeeta Hati .....  asenne kohdallaan .   Olen itse kierrellyt noita CRMC :n kisoja jo 16 vuotta , on viivat täynnä ja järjestelyt aivan huippuluokkaa.
Radat ovat oikeita kilparatoja ja erittäin hyväkuntoisia , yleisöä lehterit pullollaan ja tunnelma käsinkosketeltavan sähköinen.  Kisalähtöjä 4 kappaletta per luokka + treenit ja aika-ajot . Entry fee vähän paikasta riipuen (Donington kallein) 200 -230£. Lautalla Traveen ja 900km keskiviivaa ja ollaan saarella sit paikasta riippuen 200 - 300 mailia ja leirin tekoon. Pohjolan kuskeista pidetään siellä varsin hyvää huolta , homma hoituu hienosti , on ilmaset pitboxit ja kaikki.  SIIS IHAN OIKEETA KILVANAJOA .......
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Joulukuu 30, 2016, 21:37:21 ip
Vastaus #4

Timo Eronen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 768
Sanokaapa minulle kun minä en vaan ymmärrä. Kuuluuko "classic superbike ja vuosimalli 1999 samaan lauseeseen" ?

Tämä oli sitten ihan minun oma mietintä näin perjantai illalle.

Timo
Itämaankiitäjät, rautaa ja ruosteisia romuja vuodesta 1987.
Metanoli antaa paukkua.....

Joulukuu 30, 2016, 22:33:27 ip
Vastaus #5

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tuota kommenttia tässä vähän jo odoteltukkin  :D Uskoisin että vastaus kysymykseen riippuu siitä minkä ikäinen ihminen sitä arvioi, onko 20-vuotta vanha kilpapyörä classic vaiko ei. Helsingin 2016 NMC:n kokouksen pöytäkirjassa joka tapauksessa tämän luokan pyöristä eniten tarinaa: http://www.svkmk.com/kutsut2016/Classic_NMC_2016.pdf

Olisiko tuo Englantilaisten Golden Era Superbike ( kultainen aikakausi ) sitten kuvaavampi? En tiedä, ja onneksi nämä asiat eivät ole minun harteillani...

Itse olen joskus vuosituhannen vaihteessa ajellut noilla ja aloitellut RR-harrastusta, minulle ne ainakin ovat nostalgisia laitteita ja siksi sellaisen hankin.

Laitetaans tuohon pari fotoa menneen kesän classic tapahtumasta johon nuo olivat enemmän kuin tervetulleita:


Suzuki GSX-R 750 1990


Kawasaki ZX 7 RR 1996


Kawasaki ZX 7 RR 1996


Kawasaki ZXR 750 R 1993

keke

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 12:41:11 ip kirjoittanut Keke Pietilä »

Joulukuu 31, 2016, 08:44:15 ap
Vastaus #6

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Vaikkei noi oo mun juttuni, niin kun ensimmäisiä classic-kilvanajoja järjestettiin Britanniassa 70- luvun puolivälissä, siellä esiintyneet G50, Manxit, 7R, Aermacchit, Linto jne. olivat noita supereita nuorempia... ja kolme ensimmäistä ovat nykyäänkin ;)

Joulukuu 31, 2016, 20:23:04 ip
Vastaus #7

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
EI missään tapauksessa ole CLASSIC kilpailuihin kuuluva luokka,vielä pitkään aikaan.

Joulukuu 31, 2016, 23:58:55 ip
Vastaus #8

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2055
http://50iniepoca.forumfree.it/?t=73411068
2-tahtista esitteillä,vähän vanhempi superbike

Tammikuu 02, 2017, 21:25:31 ip
Vastaus #9

Jarno Sihvonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Tää kans rakenteilla superbike Aprilia Rsv Mille
Kovaa ja korkialta

Tammikuu 02, 2017, 22:27:51 ip
Vastaus #10

Harri Asumaniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 45
Tuotahan vois kompensoida niin,että kilpapyörällä ja kuskilla olisi joku yhteisikä,niin se tasoittais noita nopeuseroja...nuoriso joutus vetään noilla vanhoilla peleillä ja opetteleen ajaan ja papat vetäis suoralla ohi,vai kuinka se meni?
Kyllä minäkin oon vähän sitä mieltä,että -99 mallilla voi mennä ajaan B-superbike kisoihinkin,siellä on kai vähän pulaa osanottajistakin.
Tietty kaikki jotka täältä lähtee ulkomaille ajaan,on äijiä,luokka kun luokka,ei siinä mitään.No pääasia,että harrastetaan,mutta ei kai ny noin totista
touhua oo tää classic,tai en mä tiiä,mä vaan ajelen...

Tammikuu 03, 2017, 07:33:36 ap
Vastaus #11

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Ei noi enää mahdu nykysääntöjen kuutiorajoihin, ja jos pyörä tehty -90 luvun speksien mukaan niin tulee vastaan muutkin tekniset määräykset.
Mutta Star Service Cuppiahan voi ajaa vaikka ruohonleikkurilla...
Noissa Classic Superbiken säännöissähän pyörän ikä on rajattu 1988-1998. Suzuki GSX-R 750 -99 on sama pyörä kuin -98, siksi sitä voi käyttää.
Toi SRAD Suzuki esiteltiin 1996 ja käytännössä sama pyörä 1999 asti. Vastaava tilanne on mm. Kawasaki ZX-7 R kanssa, esitelty 1996 ja valmistettu 2003 asti.

keke
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2017, 18:42:32 ip kirjoittanut Keke Pietilä »

Tammikuu 03, 2017, 09:36:08 ap
Vastaus #12

kari lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1398
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Kysymys kekelle .Mulla tuo lontoo vähän heikko tossa teknilessä .Mulla Bimota SB 7 jossa kone 750 gxs-rsp tehtaan jäljiltä  käytöön otto -96 malli taitaa olla 94. Mistä listastalta löytyy että meneekö suoraan .On valmistettu 200 kpl superbike sääntöä varten aikanaan.

Tammikuu 03, 2017, 12:18:48 ip
Vastaus #13

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Toi lista säännöissä on vaan esimerkki yleisimmistä malleista. Kyllä noilla spekseillä luulis kelpaavan. Kysy asiaa vielä Elon Penalta ja laita konekorttihakemusta vetämään.

keke

Tammikuu 06, 2017, 12:26:28 ip
Vastaus #14

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan tällaisen "uuden karhean" pyörän rakentelu, niin tonne tulee joskus laiteltua jotain tarinaa:
http://www.eastcoastriders.fi/phpBB/viewtopic.php?f=7&t=483

keke