Nuo rohvessorit on laskeneet, että voimalaitosteho kyllä riittää, sähköautolle, tiedä sitten!
Laskevat, että autot ladataan kotona yön aikana.
Laturin teho jotain 2-3kW, latauksen kesto siis 10-12 tuntia (= 20-30 kWh energiamäärä).
Mutta minua ihmetyttää, miten autot ladataan, kun ajetasn pidempää matkaa?
Nyt tankataan polttoainetta huoltoasemalla parissa minuutissa tankki täyteen!
Nykyisten sähköautojen teholaturit on jotain 20-30kW tehoisia: latausaika 0,5-1 tuntia.
Näitä teholatureita pitäisi olla 10-20 kpl jokaisella huoltoksella, että "tankkaus" sujuisi jonottamatta.
Siis huoltamon liityntätehon pitäisi olla 200-600 kW!!!!
Vertailuksi: omakotitalon liityntäteho on jotain 20kW (25A pääsulakkeet).
Siis jokaiselle huoltoasemalle tulee asentaa oma muuntamo!
Toyota kuulemma kehittää,akkua, joka voidaan ladata 2-10 minuutissa.
Hienoa!
Mutta tämän akun latauslaitteen tulee sitten olla jo 200kW.
Ja näitä laturieta 10-20 kpl jokaisella huoltoasemalla....... 
Tuota minäkin ihmetellyt. Ja mitenkähän noi kanta- ja muut sähköverkot mahtaa kestää? Tuosta sähköhypetyksestä on tainnut unohtua muutama matemaattinen fakta. Tai sitten siellä huoltamolla ladataan niitä akkuja pitemmän kaavan kautta. Mihinkäs sitä niin kiirettä? 
Nyt sähkön jakeluyhtiötkin ovat huomanneet nuo tehon kulutuspiikit.
https://yle.fi/uutiset/3-9794329TM:n mukaan lauslaitteet jakaantuvat seuraavsati:
-hidas kotilataus , max 3,7 kW: latausaika10-12 tuntia
-Keskinopea kotilataus, max 7,4 kW: latausaika 5-6 tuntia
-nopea kotilataus, max 11kW: latausaika 3-4 tuntia tyhjästä täyteen
-erikoisnopea kotilataus, max 22kW: latausaika 1-2 tuntia
Tuo hidas kotilataus menee vielä tavallisen omakotitalon liityntätehon puitteissa, mutta 7,4 kW vaatii jo kolmivaiheisen liitynnän.
Tuo 7,4 kW:n teho on jo kiukaan luokkaa, joten saunomisen aikana ei saisi akkua ladatuksi.
Loput kaksi vaihtoehtoa vaativat jo muutokisa monen huushollin liittymään.
Kokonaisuutena nuokin jo merkitsevät monen talon huipputehon nousua.
Puhumattakaan taloyhtiöistä, joissa noita tulisi olla joka autopaikalla.
Tässäpä oivallinen rahastuksen paikka, eli maksut huipputehon mukana.