Kirjoittaja Aihe: Aurinkosähkö  (Luettu 44744 kertaa)

Joulukuu 02, 2018, 13:41:31 ip
Vastaus #75

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4645
Moro

Samassa ovat.

Täällää mm. hyvät selvitykset aiheesta:  http://www.aurinkovirta.fi/aurinkosahko/kysymyksia/
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 02, 2018, 14:17:20 ip
Vastaus #76

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1377
Moro

Samassa ovat.

Täällää mm. hyvät selvitykset aiheesta:  http://www.aurinkovirta.fi/aurinkosahko/kysymyksia/


Olipas hyvät sivut,kannattaa lukea.

Joulukuu 03, 2018, 15:09:15 ip
Vastaus #77

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6218
  • MC Debit
Vaasassa se puhaltaminen on ulkoistettu kansalaisille.

Mutta ihan vakavissani tuosta lumen sulatuksesta
kysyin-ei kai se paneli siellä lumen alla juurikaan tuota mitään...

Samanlainen sulatus kuin on auton lasissa?


Miksipäs ei semmoinen sulatin onnistuisi, lasiahan se taitaa olla se pinta kuitenkin. Johdot tulee paikalle valmiiksi ja akku tai muuta sähköäkin on johtojen toisessa päässä. Pikkuhomma :)



Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 03, 2018, 16:05:14 ip
Vastaus #78

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4645
Moro

Joo pikku homma saada ei muutenkaan niin kannattava asia vielä ei kannattamattomammaksi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 03, 2018, 16:06:52 ip
Vastaus #79

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7431
Moro

Joo pikku homma saada ei muutenkaan niin kannattava asia vielä ei kannattamattomammaksi.

Hyvästä säästämisestä kannattaa aina maksaa...;)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 03, 2018, 16:20:38 ip
Vastaus #80

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Mitenkäs tuo homma siitä poikkeais, kun eläkeläiset ajjaa kaupungin toiselle puolelle sittimarkettiin hakemaan kolme pakettia huomiokahvia kympillä?
jv

Joulukuu 03, 2018, 16:43:12 ip
Vastaus #81

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6218
  • MC Debit
Taikka siitä että auton energiansäästöleditakavaloissa on lämmittimet kun muuten lumeentuvat umpeen ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 03, 2018, 16:43:34 ip
Vastaus #82

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3678
  • Mamu
Ei muuten aja.

Joulukuu 03, 2018, 18:41:13 ip
Vastaus #83

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6218
  • MC Debit
Tai takavalot ei pala että säästyy polttoainetta. Tosin ihmishenkiä saattaa mennä tai vammautua kun ei erota niitä edellä ajavia mutta eikös se liikakansoitus ollut ongelma?

Joo noita takavalot pimeinä perä edellä vastaan tulevia kohtaa tämän tästä. Ja oma lukunsa ne dorkat jotka kuvittelevat että ysärikinnerin etuparkkivalot ovat yhtäkkiä muuttuneet led-päiväajovaloiksi ja tullaan aurinko selän takana puiden ja pusikoiden varjosta ja mulkoillaan jos väläyttää pitkiä...

Edit. Olen kohtuullisen vakuuttunut siitä että takavalojen palamattomuus päiväsaikaan on lobattu autoteollisuuden toimesta takuukustannusten pienentämiseksi. Led-valopaketti on kallis uusittava, ja jos käyttötunnit saadaan alle kolmasosaan, todnäk takuukustannukset putoavat ainakin saman verran elleivät enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2018, 18:52:53 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 03, 2018, 19:59:21 ip
Vastaus #84

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7431
Noiden palamattomien takavalojen morkkaus on yhtä viisasta kuin väittäisi, että munan tökkääminen virralliseen paimenpojan lankaan ja siitä aiheutuva kipu olisi sen langan vika...

Kuski ajaa autoa ja vastaa siitä, että mennään pykälien mukaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 03, 2018, 20:03:39 ip
Vastaus #85

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7431
Autojen CO2-alttarille on uhrattu muutakin kuin takavalot, vai mitä olette mieltä nykymoottorien reilun kahden baarin maks. öljynpaineesta.
Vanhaan hyvään aikaan tyhjkäkäynnillä oli sama öljynpaine ja kierroksilla huideltiin jopa kuuden baarin paineissa.
Siihen kun lisätään 0W-20 öljy, niin ei mee paljoa energiaa öljyn vatkaamiseen ja taas maailma pelastuu.

Kun kiihdytetään, niin jopa nykytavisautoissa laturi lopettaa lataamisen, ettei kulu energiaa, koska ei sen laturin tarvii koko aikaa ladata.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 03, 2018, 20:16:13 ip
Vastaus #86

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6218
  • MC Debit
Noiden palamattomien takavalojen morkkaus on yhtä viisasta kuin väittäisi, että munan tökkääminen virralliseen paimenpojan lankaan ja siitä aiheutuva kipu olisi sen langan vika...

Kuski ajaa autoa ja vastaa siitä, että mennään pykälien mukaan.

Niinnojoo, kuskin vastuullahan se älyttömän teknisen laitteen ohjastus on. Vaan kun autoissa on kaiken maailman automatiikat olemassa, seis-stop, ojaan- ja peräänajoavustimet, automaatti-ilmastointi, hätäjarru ja mitä vielä niin miten ihmeessä ei saada tehtyä sellaista autoa jossa valot syttyy kun sen laittaa käyntiin, ja sammuu kun sen sammuttaa? Siis kaikki tarvittavat valot, ei vain jotkut. Saabissa tällainen toiminto oli jo 70-luvulla, jopa niin että etuvalot toimivat alennetulla jännitteellä. Eikä yhtäkään tietokonetta koko autossa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 03, 2018, 20:24:56 ip
Vastaus #87

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7431
Noiden palamattomien takavalojen morkkaus on yhtä viisasta kuin väittäisi, että munan tökkääminen virralliseen paimenpojan lankaan ja siitä aiheutuva kipu olisi sen langan vika...

Kuski ajaa autoa ja vastaa siitä, että mennään pykälien mukaan.

Niinnojoo, kuskin vastuullahan se älyttömän teknisen laitteen ohjastus on. Vaan kun autoissa on kaiken maailman automatiikat olemassa, seis-stop, ojaan- ja peräänajoavustimet, automaatti-ilmastointi, hätäjarru ja mitä vielä niin miten ihmeessä ei saada tehtyä sellaista autoa jossa valot syttyy kun sen laittaa käyntiin, ja sammuu kun sen sammuttaa? Siis kaikki tarvittavat valot, ei vain jotkut. Saabissa tällainen toiminto oli jo 70-luvulla, jopa niin että etuvalot toimivat alennetulla jännitteellä. Eikä yhtäkään tietokonetta koko autossa.

Kannattaa kysästä merkkihuollossa, että josko siellä korjaamon upeat ja taitavat mekaanikot ohjelmoisi autoon valot päälle.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 03, 2018, 20:46:53 ip
Vastaus #88

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2556
  • Kukkahattusetä
Autojen CO2-alttarille on uhrattu muutakin kuin takavalot, vai mitä olette mieltä nykymoottorien reilun kahden baarin maks. öljynpaineesta.
Vanhaan hyvään aikaan tyhjkäkäynnillä oli sama öljynpaine ja kierroksilla huideltiin jopa kuuden baarin paineissa.
Siihen kun lisätään 0W-20 öljy, niin ei mee paljoa energiaa öljyn vatkaamiseen ja taas maailma pelastuu.

Kun kiihdytetään, niin jopa nykytavisautoissa laturi lopettaa lataamisen, ettei kulu energiaa, koska ei sen laturin tarvii koko aikaa ladata.

Pintapaineella mahtaa olla huomattavasti suurempi merkitys, kuin öljynpaineella. Tiedätkö sanoa jonkin nykyaikaisen moottorin, jossa on ongelmia alakerran laakereiden kanssa?
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 03, 2018, 20:49:17 ip
Vastaus #89

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2556
  • Kukkahattusetä
Haa, eivät tiedä että mig-käsi ei vapise ja niin pitkään kuin joku tehdas sylkee ohutlevyä tuotantolinjoiltaan kansojen syvistä riveistä nousee taas uusia hitsareita kaatuneiden tilalle jotka väsymättä ruosteen raiskaamat korit taas elvyttää uuteen loistoon.

Jaa, eikös ne autot rakenneta nykyään alumiinista, muovista ja hiilikuidusta?
Kahden pytyn loukussa.