Äänestys

Lisää liksaa vai ei

Lisää liksaa
8 (42.1%)
Korotus linjassa muiden alojen kanssa
11 (57.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 22, 2020, 11:11:46 ap

Kirjoittaja Aihe: Hoitajille korkeampi palkankorotus 2.0  (Luettu 17094 kertaa)

Lokakuu 28, 2020, 16:24:14 ip
Vastaus #60

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ratkaisu ei todellakaan ole rakettitiedettä tai ydinfysiikkaa. Aula Researchin kyselyssä lähes 3 000 vastaajaa kertoi, mikä saisi heidät pysymään alalla. Ykkösenä oli parempi palkka, jonka mainitsi 89 % vastaajista. Toisena tekijänä oli vähäisempi kiire ja psyykkinen kuormitus, jonka mainitsi 69 %. Mahdollisuutta ammatilliseen kehittymiseen arvosti 40 % ja lisäksi 39 % kertoi, että sopivammat työajat lisäisivät halukkuutta pysyä alalla. Siinä vapaaseen käyttöön valmis resepti vetovoiman parantamiseksi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/millariikka-rytkosen-kolumni-hatahuuto-hallitukselle-pelastakaa-hoitajat/7962036?fbclid=IwAR0wsD2DQghsV38ETesLVyEQr66VZ_YZVj99G4TzmWvdnkcISC8KgZP4BMc#gs.jvl3ng

Lisää liksaa ja enemmän työkavereita tekemään ne ikävät työvuorot...
Kertokaa minulle sairaanhoitopiiri, joka ei tällä hetkellä kipuile kroonisessa rahapulassa.

Rahaa on, mutta tahtotila puuttuu ohjata sitä terveydenhuoltoalalle.
Niin että leikataanko lisää opetustoimesta, teiden aurauksesta vai kulttuurista.
Vai sanotaanko valtiolle, että 666 000 000€ lisää kunnille terveydenhuoltokuluihin jatkossa joka vuosi.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 29, 2020, 08:44:14 ap
Vastaus #61

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Onko kukaan muuten tietoinen siitä, paljon oma sairaanhoitopiiri maksaa.
Meillä se maksaa n. 17 000€/h.

Kovasti auttaa kyläkoulujen lakkautukset (a' 150 000€/v) tai tuen leikkaaminen kaupunginteatterilta (18 000€/v)

Joulukuu 16, 2020, 14:14:52 ip
Vastaus #62

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestön Tehyn koronan aikana  tekemä selvitys, jonka mukaan jopa liki 90 prosenttia sairaanhoitajista  harkitsee alanvaihtoa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007685651.html

Minulle on jäänyt epäselväksi se, että mille alalle sairaanhoitajat vaihtaa?
Palkka pitäs olla mielellään vähintään sama, mutta työ mukavampaa, turvallisempaa ja vähemmän kuormittavaa.

Joulukuu 16, 2020, 17:56:01 ip
Vastaus #63

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
 Voi, voi Petri, siirtyvät varmaan samoihin hommiin, joihin monet muut hoitoalan ihmiset ovat siirtyneet jo monien vuosien (vuosikymmenten) ajan.  ::)
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958

Joulukuu 16, 2020, 19:04:48 ip
Vastaus #64

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Voi, voi Petri, siirtyvät varmaan samoihin hommiin, joihin monet muut hoitoalan ihmiset ovat siirtyneet jo monien vuosien (vuosikymmenten) ajan.  ::)

Ai niin, niihin hommiin.
Eihän tuo ois ilman muistutusta tullut mieleen.

Joulukuu 16, 2020, 22:50:51 ip
Vastaus #65

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestön Tehyn koronan aikana  tekemä selvitys, jonka mukaan jopa liki 90 prosenttia sairaanhoitajista  harkitsee alanvaihtoa.

Palkka pitäs olla mielellään vähintään sama, mutta työ mukavampaa, turvallisempaa ja vähemmän kuormittavaa.

Elä nyt hyvä mies täältä kysele, varmaankin jostain ylen, tai muulta lehtien sivuilta läytynyt vastaus,  ettei meidän muiden tarvitse sitä etsiä!

Joulukuu 16, 2020, 22:53:34 ip
Vastaus #66

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

Elä nyt hyvä mies täältä kysele, varmaankin jostain ylen, tai muulta lehtien sivuilta läytynyt vastaus,  ettei meidän muiden tarvitse sitä etsiä!

Jos täältä ei saa kysyä, niin mistä sitten kysyä?
Onko VMPK:n foorumilla joku pykälä, että mitä saa kysyä ja mitä ei?
jos on, niin minulle yksi sellainen opus, niin en jatkossa kysele vääriä asioita.

Joulukuu 16, 2020, 22:59:08 ip
Vastaus #67

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No aattelin vaan, että kun kaikki muutkin uutisten vinkit laitat tänne, mitkä, suurin piirtein kaikki on jo lukeneet, niin eipähän tarvitsisi muiden etsiä.

Joulukuu 16, 2020, 23:01:24 ip
Vastaus #68

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No aattelin vaan, että kun kaikki muutkin uutisten vinkit laitat tänne, mitkä, suurin piirtein kaikki on jo lukeneet, niin eipähän tarvitsisi muiden etsiä.

Jaa, vai niin.
Laitan siis vanhoja ja luettuja uutisia.

No, pitää jatkossa laittaa tuoreempia uutisia.

Joulukuu 16, 2020, 23:10:25 ip
Vastaus #69

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotka kaikki on jo lukeneet kertaalleen muutenkin!

Joulukuu 16, 2020, 23:22:49 ip
Vastaus #70

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Jotka kaikki on jo lukeneet kertaalleen muutenkin!

Loistavaa.
Postataan jatkossa vain semmoisia uutisia ja aiheita, mitä kukaan ei ole lukenut.

Kaikille kyselijöille tiedoksi, että jos joku jo tietää, niin sitä ei kannata täältä kysyä.

Joulukuu 16, 2020, 23:24:53 ip
Vastaus #71

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No iha vaan enempää nokittelematta, sairaanhoitajat saavat esim. yksityiseltä puolelta töitä tänä aikana ja saavat suurin  piirtein sanella millä,ehdolla tulevat hommiin.
Tietoa lähi piiristä alalta eikä,tarvitse mistään uutistoimistoista tehdä linkkejä.
Ja savolaisena sanoisin tähän keskusteluun , että,täs it,

Joulukuu 16, 2020, 23:36:30 ip
Vastaus #72

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No iha vaan enempää nokittelematta, sairaanhoitajat saavat esim. yksityiseltä puolelta töitä tänä aikana ja saavat suurin  piirtein sanella millä,ehdolla tulevat hommiin.
Tietoa lähi piiristä alalta eikä,tarvitse mistään uutistoimistoista tehdä linkkejä.

Koska teillä on tietoa, niin mihin ne loput, jotka ei mahdu yksityiselle puolelle, työllistyy?

Lupaan edelleen tuupata linkkejä sivustolle niin paljon kuin ehdin.
Jos se harmittaa, niin modeen yhteys ja antaa heidän päättää, mikä on oikein ja mikä ei.

Joulukuu 17, 2020, 07:04:33 ap
Vastaus #73

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Moukka

Koska teillä on tietoa, niin mihin ne loput, jotka ei mahdu yksityiselle puolelle, työllistyy?

Lupaan edelleen tuupata linkkejä sivustolle niin paljon kuin ehdin.
Jos se harmittaa, niin modeen yhteys ja antaa heidän päättää, mikä on oikein ja mikä ei.

"Lupaan edelleen tuupata linkkejä niin paljon sivustolle kuin ehdin". Erikoinen sanavalinta tai erikoinen ajanviete.
 Itse asiaan.
 Hoitajilla on nyt melkoinen paine ja taakka, varsinkin tämän hetkisestä tilanteessa. Mutta niin se on monella muullakin alalla. Löysät on vedetty pois joka hommasta ja suoritus paineet kasvanut.
 Ruoho näyttää vihreämmältä aidan takaa,  mutta niinhän se yleensä näyttää aina, katsoopa sen aidan kummalta puolelta hyvänsä. Liittyen hoitajien joukkopakoon.
 Osa lähtee, osa jää, ja uutta tulijaa saapuu tilalle. Samanlaista leipiintymistä on joka alalla.

Joulukuu 17, 2020, 12:16:26 ip
Vastaus #74

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Fanien toivomuksesta ;D

Näin korona vaikutti sairaanhoitajiin: juuri valmistunut harkitsee jo alan vaihtoa ja liitto tuskailee koulutuksen puutteen kanssa
Sairaanhoitajaliiton mielestä korona on paljastanut räikeitä puutteita niin johtamisessa kuin sairaanhoitajien koulutuksessa.

https://yle.fi/uutiset/3-11696737

Sairaanhoitajaopiskelijat harjoittelevat Laurea-ammattikorkeakoulun Tikkurilan kampuksella kuva Kristiina Lehto / Yle