Äänestys

Saa äänestää.

Valta kuuluu kansalle
0 (0%)
Liike Nyt
1 (3.1%)
Siniset
0 (0%)
Piraattipuolue
0 (0%)
Perussuomalaiset
11 (34.4%)
Vihreä liitto
0 (0%)
Vasemmistoliitto
3 (9.4%)
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
2 (6.3%)
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
0 (0%)
Kansallinen Kokoomus
11 (34.4%)
Suomen Kristillisdemokraatit
0 (0%)
Suomen Keskusta
3 (9.4%)
En äänestä
1 (3.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättynyt: Tammikuu 24, 2022, 09:27:27 ap

Kirjoittaja Aihe: Sote, maakunnat ja aluevaalit  (Luettu 5613 kertaa)

Tammikuu 18, 2022, 15:43:01 ip
Vastaus #60

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kuuluu se "kankiheppu" olevan tulossa valiriehaa
huomenna tuohon kylille pitämään.

Meinaan mennä
kysymään,että vaikka nyt keskusta kieltää halukkuuden
maakuntaveroon,niin sitten kun sitä vero sitten
aletaan valmistella,voiko ministeri tässä ja nyt vastata
kysymykseen yhdellä sanalla: Aiotteko olla kannattamassa maakuntaveroa
jos-ja kun- se tulee?

Vastaukseksi käy ainoastaan sanat "Kyllä"  tai sitten "en".

No- luultavasti saan vastauksen,joka alkaa jostain Rooman senaattiajoista-
mutta yritän ainakin,jos saisin ihan yhden sanan vastauksen-mikä lienee ehkä kuitenkin
haavetta vaan.

t. Markku

Tammikuu 18, 2022, 16:32:07 ip
Vastaus #61

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No, miun ehdokas voi olla 50v ja se on silti minua nuorempi... ;D

Naiseus ei ole kriteeri, vaan minun tapauksessa on perinne, jota en ole halunnut katkaista.
Olen minä pressavaaleissa äänestänyt minua vanhempaa miestä.

Samaa mieltä ollaan siitä, että töitä on pitänyt tehdä politiikan ulkopuolella, yksityisellä sektorilla, eikä niistä johtotehtävistäkään haittaa ole.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 18, 2022, 16:33:28 ip
Vastaus #62

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuuluu se "kankiheppu" olevan tulossa valiriehaa
huomenna tuohon kylille pitämään.

Jaa.
Meijän kylälle ei Annika eilen tullut, kun korona...

Tammikuu 18, 2022, 16:41:40 ip
Vastaus #63

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Oli siellä persujenkin telttatapaus eilen- oikein kiinnostuksella
seurasin,kun tuuli meinasi koko teltan viedä ennenkuin edes
saivat pystyyn mokoman.

En jaksanut jäädä kuunetelemaan,kun se teltta ei vaan
meinannut valmistua  - mutta onnea vaan heillekin vaaleihin.

Mutta ilman jäin- kunnon lihaisia makkaroita.

t. Markku

Tammikuu 18, 2022, 17:40:31 ip
Vastaus #64

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Nyt Sinä voit päättää, missä on terveyskeskus, palvelutalo ja paloasema!"

Onko tuo lause:

a. aluevaaliiteema

b. päiväkodin piirustustunnin aihe

Tammikuu 18, 2022, 20:00:49 ip
Vastaus #65

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaihtoehtoja on monia...

Perinteisten eduskuntapuolueiden lisäksi aluevaaleissa valtaa tavoittelee joukko pienpuolueita. Tässä jutussa esittelemme kymmenen pienpuoluetta ja niiden tavoitteet.

Aluevaalien Pienpuoluetentti näytetään tänään tiistaina kello 21 TV1:llä ja ja Yle Areenassa. Studioon saapuu yhdeksän puheenjohtajaa tai muuta edustajaa pienpuolueista. Valta kuuluu kansalle -puolue ei halunnut osallistua Pienpuoluetenttiin.
Tentin juontaa toimittaja Pirjo Auvinen.

https://yle.fi/uutiset/3-12273392

Tammikuu 18, 2022, 20:08:23 ip
Vastaus #66

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuuluu se "kankiheppu" olevan tulossa valiriehaa huomenna tuohon kylille pitämään.

Naapurin ukko...😁

Sen verran on kankihepulla kokemusta politiikasta, että kovin suorasanaista vastausta tuskin saapi mihinkään. Mutta taitaa olla nykyisen hallituksen ainoa kanisteri, joka on hoitanut tonttinsa suht kunnolla.

Liittyen noihin pienpuolueisiin: jotkut (tai siis ainakin minä) funtsii tuota äänestyspäätöksentekoa vähän silleen strategisestikin. Sinisillä on nykyään semmoinen nuijankoputtaja kuin Roininen, on entinen pörssiyhtiön toimari. Ja mitä nyt olen ympäri ATK:ta hänen sanomisiaan lueskellut, niin vaikuttaa hämmentävän järkevältä kaverilta.

Vaan voipi olla, että Sinisessä puolueessa edes äänikynnys ei ylity, kun jo koko puolueen syntyhistoriakin on aika kyseenalainen ja tuoreehko tapaus. Näissä olosuhteissa sitä tulee miettineeksi, että kantsiikohan semmoista puoluetta äänestää ollenkaan, vaikka henkilö olisikin sopiva? Voipi mennä ääni vähän niinkuin hukkaan, ja silloin niiden haitallisimpien puolueiden suhteellinen status näyttää entistä pahemmalta.

Muoksis: justiinsa luin ATK:sta, että Siniset on muuttanut nimensä, se on nykyään "Suomen korjausliike". Epäilen, että ei vaikuta äänestystulokseen se.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2022, 20:10:58 ip kirjoittanut Teemu S. Lindfors »

Tammikuu 18, 2022, 20:18:01 ip
Vastaus #67

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Muoksis: justiinsa luin ATK:sta, että Siniset on muuttanut nimensä, se on nykyään "Suomen korjausliike". Epäilen, että ei vaikuta äänestystulokseen se.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008549206.html

Tammikuu 18, 2022, 21:48:19 ip
Vastaus #68

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa vanhan vitosen varrella vähän Mikkelistä Juvan suuntaa on sellanen paari, minkä nimi on Olokorjaamo; liekkö näillä mittään yhteistä?

Olohuoneessa taas nojatuolissa just äsken istuin ja puhuin puhelimessa.  Telkkari oli auki, mutta ilman ääntä.  Siellä oli pienpuolueet tentissä, painoarvoltaan merkittäviä näyttäs olevan osa puheenjohtajista.

Onneks oon jo äänestäny, eli ei mitään väliä.  Juhlatunnelma muutenkii, ko sain sen jo aikasemmin jossain yhteyvessä mainitsemani kameraseuran kirjanpidon tehyks.  Suunnilleen kaks viikkoa se on painanu mieltä, yhtenä päivänä keräsin tarvittavan rekvisiitan ja tää päivä meni vientien naputtamiseen, tosin muun toiminnan, niiko syömisen ja kahvin keiton ja juonnin, ohessa.  Kone teki lopun homman alle minuutissa, tulostuksissa ja talletuksissa meni miulta puolisen tuntia.  Että pittää olla tuo ryhtymisen kynnys korkeella kaikkiin hommiin... aika myöhä on jo, mutta taijan naukasta viskilasillisen; no korkeintaan kaks.  Erityinen juhlan aihe on se, että kaikkien vientien jälkeen tulostettu tase näytti yhistyksen pankkitilin saldoa samaks mikä se on pankin tiliotteessakin, eli joko on kaikki viennit naputeltu ilman näppäilyvirheitä, tai sitte on virheet sattunu niin ovelasti, että kumoavat toisesa.

jv
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2022, 21:51:34 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 18, 2022, 22:06:18 ip
Vastaus #69

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Mtv3=(valtapuolueet) Älämmölöä ja väliin huuteluja
Tv1=(pienpuolueet) Kukin kunnioittaa toisensa puheenvuoroa..

Kyse siis "vaalitententeistä"..

Tammikuu 19, 2022, 00:01:39 ap
Vastaus #70

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Tammikuu 19, 2022, 06:07:57 ap
Vastaus #71

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, se maakuntavero: "Jonkun korvat tässä nyt heiluu". "Miksi tätä valmistellaan?".

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maakuntaveroa-ei-tule-sanoo-annika-saarikko-orpo-jonkun-korvat-tassa-nyt-heiluu/8335490#gs.m9v05d

Olisi aika tyhmää olla valmistelematta maakuntaveroa.
Minä ainakin toivon, että päättäjät ei lukittaudu yhteen vaihtoehtoon ja sitten vedetään läpät silmillä sivuille vilkuilematta.

Montaa asiaa pitää valmistella ja tutkia, vaikka ne ei tulisikaan käyttöön.
Mutta jos ei tutkita eri vaihtoehtoja, niin mistä sitä tietoa sitten saa. Googlesta?

Tammikuu 19, 2022, 06:20:44 ap
Vastaus #72

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yritä tässä sitten sotea pyörittää, kun aina joku taho ruinaamassa lisää rahaa ja pilaamassa hyvät suunnitelmat.

Pelastajia tarvitaan tuhat lisää, mutta mistä rahat? Pieni pelastuslaitos olisi kaivannut lähes tuplasti työntekijöitä, mutta kaikkia ei saatu palkata
Moni pelastuslaitos joutuu palkkamaan lisää ammattilaisia tiukentuneiden säädösten vuoksi.
Vastassa on kuitenkin kuntien ja tulevien hyvinvointialueiden rahapula.

https://yle.fi/uutiset/3-12275155

Tammikuu 19, 2022, 08:07:12 ap
Vastaus #73

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, se maakuntavero: "Jonkun korvat tässä nyt heiluu". "Miksi tätä valmistellaan?".

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maakuntaveroa-ei-tule-sanoo-annika-saarikko-orpo-jonkun-korvat-tassa-nyt-heiluu/8335490#gs.m9v05d

Tämä on vähän sellainen kaksipiippuinen juttu. Meikäläinen on sitä mieltä, että ei tarttis mihinkään koko maakuntia. Vaan kun sellaiset nyt näyttää kaikesta huolimatta tulevan, niin pakkohan ne jotenkin on rahoittaakin. Lähtökohtaisesti voisi olla hyödyksi, että verotusoikeus olisi maakunnilla itsellään.

Homma kuitenkin toimisi vain, jos kokonaisveroaste ei ainakaan kasvaisi, vaan pikemminkin pitäisi käydä päinvastoin. Koska en tähän jaksa uskoa, niin olen päättänyt vastustaa maakuntaveroa.

Tammikuu 19, 2022, 09:57:59 ap
Vastaus #74

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No ehkä verot ei nouse mutta palvelut huononee ja paljon.