Äänestys

Saa äänestää.

Valta kuuluu kansalle
0 (0%)
Liike Nyt
1 (3.1%)
Siniset
0 (0%)
Piraattipuolue
0 (0%)
Perussuomalaiset
11 (34.4%)
Vihreä liitto
0 (0%)
Vasemmistoliitto
3 (9.4%)
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
2 (6.3%)
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
0 (0%)
Kansallinen Kokoomus
11 (34.4%)
Suomen Kristillisdemokraatit
0 (0%)
Suomen Keskusta
3 (9.4%)
En äänestä
1 (3.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättynyt: Tammikuu 24, 2022, 09:27:27 ap

Kirjoittaja Aihe: Sote, maakunnat ja aluevaalit  (Luettu 5956 kertaa)

Tammikuu 19, 2022, 10:21:15 ap
Vastaus #75

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi tällä sotesopalla olla sellanen tasa-arvoa lissäävä vaikutus, että myös Pohjanmaan ruotsinkielisissä pikkukunnissa lakkaa saamasta lääkäripalveluita omalla kielellään... meillähän tää tilanne on ollut jo pitkään.

Tammikuu 19, 2022, 10:32:04 ap
Vastaus #76

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin- enimmäkseenhän se palvelu tulee nykyään vironsuomella- tai venäjänsuomella-
joskus myös ihan tunnistamattomalla suomella...

t. Markku

Tammikuu 19, 2022, 10:45:29 ap
Vastaus #77

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaaliarvaus koko maata ajatellen:

1. Kokoomus 22%
2. PS 19,5%
3. SDP 19%
4. Keskusta 15,8%

t. Markku

Tammikuu 19, 2022, 10:46:41 ap
Vastaus #78

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 19, 2022, 10:53:35 ap
Vastaus #79

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt olit,Ari, turhankin antelias! ;D

t. Markku

Tammikuu 19, 2022, 11:38:19 ap
Vastaus #80

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Oon kai mä jo kantaa ottanut, mutta toistan sitten itseäni.

Mun silmissä tää koko höskä on uuden byrokratiahimmelin raknnusta tyhjästä, vaikka paljon hyvää, olemaasaolevaa jo on.
 Vilpitön tarkoitus EI OLE ihmisten palveluiden parantaminen, vaan ihan joku muu.

Meilläkin tässä on toimiva KEUSOTE, muutaman kunnan yhteistyöorganisatio ja jos tarkoitus olisi esim. lyhentää lääkärille pääsemisen aikaa, pitäisi palkata lisää väkeä.  Ihan varmasti halvempi ratkaisu kuin kokonaan uuden, toimipisteitä lopettavan ja keskittävän järjestelmän luominen.
 Lisää virkanimikkeitä, lisää  byrokrtiaa ja lisää kuluja. Kansalaiselle pidempiä matkoja hoitoon, isompia ruuhkia jne. Näin luulen, enkä pidä.  :P

Entäs pelastuslaitos. Meillä Keksi-uudellamaalla pari isompaa, toinen Jpäässä ja toinen Tuusulassa, hyrtsin ja keken välissä.
 Ko. kunnat siirtyy uusiin himmeleihin ja Tuusulan asema "jaetaan kahtia", koska Kerava ja Vantaa solmivat uuden liiton.

Perkale tästä ei mitään hyvää sikiä, muuta, kuin että saadaan tämä ikuinen vatulointi jollekin ladulle, jonka määränpää nähdään, vaan ei sinne johtavien latujen mutkia ja kuoppia.

Ei vaikuta suuntaan ei toiseen, mutta 50% kansasta jättää oikeutensa käyttämättä ja se on mielipide siinä kuin nr x, tai aku/kirkkovene.
 Minä kuulun tähän mielipiteen omaavaan, mutta äänestämättömään kansanosaan.

... ois pitänyt olla äänestettävissä vaihtoehto, jossa nykyinen systeemi kehitettynä jatkaisi taivaltaan... Sille !

ps. en äänestänyt tässäkään, koska se äänestämättä jättäminen puuttui listalta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2022, 11:42:58 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Tammikuu 19, 2022, 12:37:08 ip
Vastaus #81

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Pyyntöön on vastattu.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 19, 2022, 13:02:25 ip
Vastaus #82

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
Pyyntöön on vastattu.

äänioikeus käytetty

Tammikuu 19, 2022, 13:15:10 ip
Vastaus #83

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Höh.. >:( ??? ??? :police: :angel:

Mikä se semmonen äänestys on kun kesken kaiken aletaan säätämään ja vatuloimaan???
Meni maku koko sotesotkusta ja maakunnat ihan sekaisin

Minä äänestän kreivin aikaa takaisin..

Tammikuu 19, 2022, 13:30:40 ip
Vastaus #84

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne oli ennakkoääniä... ;D

Miksi isoin vaalitentti pidetään vasta sitten, kun ennakkoäänestys on päättynyt...

Tammikuu 19, 2022, 14:24:07 ip
Vastaus #85

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)

Miksi isoin vaalitentti pidetään vasta sitten, kun ennakkoäänestys on päättynyt...

koska ennakkoon äänestää ne jotka on varmoja kannastaa eikä siihen kantaa mitkään vaalitentit vaikuta.

vaalitenteissä yritetään kalastella epävarmojen ääniä ja houkutella välinpitämättömät uurnille.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Tammikuu 19, 2022, 18:09:58 ip
Vastaus #86

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
HS-gallup: Kokoomus aluevaaleihin ykkösenä
19.01.2022

Kokoomus 20,7 (20,7)
SDP 19,0 (18,3)
Keskusta 16,7 (16,8)
Perussuomalaiset 15,6 (15,2)
Vasemmistoliitto 7,4 (7,2)
Vihreät 8,3 (9,1)
RKP 4,7 (4,7)
KD 3,7 (3,9)
Liike Nyt 1,9 (1,3)
Muut 2,0 (2,8)

(Suluissa kuntavaalien 2021 kannatus.)

Tammikuu 19, 2022, 19:58:34 ip
Vastaus #87

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt olit,Ari, turhankin antelias! ;D

t. Markku

Ari ei vaan löytäny sitä promillemerkkiä näppikseltä...😁

Tammikuu 19, 2022, 21:54:07 ip
Vastaus #88

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit

koska ennakkoon äänestää ne jotka on varmoja kannastaa eikä siihen kantaa mitkään vaalitentit vaikuta.

vaalitenteissä yritetään kalastella epävarmojen ääniä ja houkutella välinpitämättömät uurnille.

Ja perinteisestihän ennakkoäänestysmahdollisuus on ollut sitä varten että jos on ollut tiedossa este varsinaisena vaalipäivänä kotipaikkakunnalla äänestämiselle, niin voi kansalaisvelvollisuutensa hoitaa postissa, lähetystössä tms paikassa. Vaalitentit varmaankin ovat ”aina” olleet vasta vähän ennen vaaleja, koska useimmat äänestivät varsinaisena vaalipäivänä. Nythän ennakkoäänestämässä käydään ihan vaan huvikseen tai kauppareissun yhteydessä.

No, onpa meille perinteitä kunnioittaville lyhyet jonot kunnantalolla sitten sunnuntaina :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2022, 21:55:43 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 19, 2022, 22:04:33 ip
Vastaus #89

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miepäs veikkaan yhtä tulosta.  Äänestysprosentti jääp lähemmäks 40 ko 50.  Siirtymää ennakkoäänestämisen suuntaan on ollut koko ajan, ja nyt korona laitto siihe kehityksee lissää vauhtia.  Myö ko mentii heti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä tuoho Anttolan kirjastoon äänestämmään, ni ei voi vähempää jonoa olla, ko ei siel ollu kettään muita.  Yks kyl tuli pihal vastaa ko tultii pois, mut en tiijä oliks kirjastoo menos vai äänestämmää...

Oli ne aikoja, ko laitettii solmio kaulaa ja mentii perhekunnittain äänestämmää.  Tai oon kuullu silleekii toimitun, nähny en oo.  Mut seitkytluvulla sen ensimmäisen öljykriisin jälkee ko pensan hinta pompsahti melko nopsasti ja melko runsaasti ylöspäi monta kertaa, ni yks tuttu kerto laittavasa ain krakan kaulaa ko mennee tankkaamaa, oli hänen mielestää sen verran juhlava hetki... en sitäkää kyllä nähny.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2022, 22:06:43 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »