Kirjoittaja Aihe: GL1100 kiinnitukset  (Luettu 4811 kertaa)

Marraskuu 13, 2020, 14:01:52 ip
Luettu 4811 kertaa

Hannu Aaltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Tai oikeammin alatakakiinnitys. Käsiini on tullut Finntour tai kopio, ei ole valmistelätkää ainakaan. Ollut kiinni GL1000:ssa, joten voisi olettaa, että heittämällä tähän GL1100. Tai niin itse oletin... Sivuvaunussa ei itsessään ole alakiinnityksille säätöjä, ei korkeuden eikä auraksen. Yläkiinnitykset ovat vanttiruuveilla, joten kallistuksen säätö onnistuu kyllä. Kun sovitin ensi kertaa paikalleen alatakakiinnitys osui pakoputken kannakkeen reikään, jossa edellinen omistaja väitti sen myös olleen. Kävi vaan niin, että sen verran eri paikassa oli reikä, ja piti pakottaa paikalleen, että tässä eräänä päivänä olikin kiinnike jännityksestä repeytynyt irti rungosta. No eihän se olekaan kuin pellinpala parilla pistehitsillä kiinni... Olisiko lukijoilla tietoja ja kokemusta yleensä kiinnikkeistä GL1100:aan, miten jäsenien eri vaunut ovat kiinni. Kaikki kolme muuta kiinnityskohtaa ovat aivan kunnollisen tuntuisia ja vahvoja. Kiitos jo etukäteen!

Marraskuu 13, 2020, 14:02:50 ip
Vastaus #1

Hannu Aaltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Anteeksi, otsikkoon tuli virhe, täytyy siis olla kiinnitYkset!!!!!

Marraskuu 13, 2020, 16:36:29 ip
Vastaus #2

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä nimenomaisesta asiasta en mitään tiedä, mutta eikö siinä pikkuisen hitsaamalla ja askartelemalla saisi onnistuneen ratkaisun. Pari valokuvaa voisi auttaa asian ratkaisuehdotuksien keksimisessä...

Marraskuu 14, 2020, 07:22:44 ap
Vastaus #3

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran on vaunun kiinnityksestä kokemusta, että olen Velorexin vaunun Jawa-kiinnikkeillä sovittanut Suzukin GSX:n neliöputkirunkoon. Vaunua ei voi kiinnittää pakoputken kannakkeisiin, vaan suoraan runkoputkiin. Kuorman, joka sivusuunnassa ei ole pieni, pitää välittyä molemmin puolin pyörän runkoa. Joko niin, että rungossa on välituki kiinnityskohdassa tai niin, että sellainen tehdään erillisenä. Hitsauksia runkoon ei saa tehdä, vaan kaikki kiinnikkeet puristus/pulttiliitoksilla. Toisessa alakiinnikkeessä pitää olla vanttiruuvisäätö, jotta aurausta voi säätää. Ja ellei mukana tullut ohjausiskaria, sellainen kannattaa hankkia.

Heinäkuu 07, 2021, 07:04:57 ap
Vastaus #4

Hannu Aaltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Olen pahoillani, en ole muistanut kertoa, että neuvon tarve meni jo ohi. Ja vaunukin myyty. Ei tullut sivuvaunuilijaa... vielä. Ja tosiaan, kyllä se taka-alakiinnitys oli siinä GL1000 toteutettu siihen pakoputken kannakkeeseen, eikä siinä ollut mitään vanttiruuvisäätöä. Itse viritin ja kokeeksi säädin aurauksen yksinkertaisesti kiinnityspallon alle tulevilla prikoilla. Ja toki olin vahvistanut kiinnityskohdan kolmella klampilla, joista kaksi runkoputken ympärille ja kolmas vielä yläosastaan takajarrusylinterin kiinnitykseen. Tämän aiheen voi siis unohtaa, tai vaikka poistaa.

Heinäkuu 17, 2023, 21:06:00 ip
Vastaus #5

Jere Kaarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei kannata poistaa, koska näistä on apua kyllä myöhemminkin. Olen vasta aloittelemassa harrastusta ja mietin juuri sivuvaunua ja kiinnityksiä, tätä foorumia parempaa paikkaa tiedonhakuun ei ole löytynyt. Tuntikausia voi selata ja nyt pääsin kirjoittamaankin lopulta  :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2023, 15:58:13 ip kirjoittanut Jere Kaarinen »