Kirjoittaja Aihe: Gold Star returns!  (Luettu 3954 kertaa)

Joulukuu 08, 2021, 09:04:46 ap
Luettu 3954 kertaa

Markku Salminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 136

Joulukuu 08, 2021, 10:35:15 ap
Vastaus #1

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Vääntyykö British Small Arms nyt sitten muotoon Bengali Small Arms ;)
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Joulukuu 08, 2021, 18:32:50 ip
Vastaus #2

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 283
Tuo on kyllä aika makee ja yksinkertainen. Hinnoittelusta en tiedä saatika maahantuojasta.
Bsa:han olen ollut heikkona siitä lähtien kun nöösinä kokosin muovirakennussarjan. Oikeaa en ole vielä saanut

Joulukuu 08, 2021, 23:14:28 ip
Vastaus #3

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062
https://www.youtube.com/watch?v=SCXt2gofmBM joskus 70-luvun alkupäässä Jyväskylässä Kuvan pyöräliikkessä innostuneena kyselin BSA pyörää,kommentti oli että jos haluut korjata niin osta mutta jos haluat ajella niin japsi                                                   
ei valistus tehonnut ostin BSA:n L 31 joka on vieläkin alotettu mutta aina vaiheessa

Joulukuu 09, 2021, 19:56:37 ip
Vastaus #4

nykanen jukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Olisi nyt näitä retro-pyöriä;   bsa, royal enfield, triumph, norton... Ja  se retro bmw 1800cc boxer. jne.
Miten on sähkö-, tai hybridi retrot?  Sellaisia en ole huomannut viel.

Vanha Bsa gold star,  ja ccm,  onkos niillä jotain yhteistä?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2021, 19:58:30 ip kirjoittanut nykanen jukka »

Joulukuu 09, 2021, 20:08:10 ip
Vastaus #5

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062
mielestäni paranneltu versio BSA.sta,olisko crossiin tehty ja muuhunkin myöhemmin

Joulukuu 10, 2021, 12:21:24 ip
Vastaus #6

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 603
Olisi nyt näitä retro-pyöriä;   bsa, royal enfield, triumph, norton... Ja  se retro bmw 1800cc boxer. jne.
Miten on sähkö-, tai hybridi retrot?  Sellaisia en ole huomannut viel.

Vanha Bsa gold star,  ja ccm,  onkos niillä jotain yhteistä?

Vanhalla B34 Gold Starilla ja CCM:llä ei ole mitään yhteistä. CCM (Clews Competition Machines) otti vuonna 1971 BSA:n B50 mallin moottorin ja rakensi sen ympärille pääasiassa crossipyöriä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clews_Competition_Motorcycles

Myöhemmin käytettiin mm. Rotaxin, Suzukin ja Kymcon moottoreita.

Nykyään CCM valmistaa kokonaan uudistettuja nykyaikaisia pyöriä:

https://www.ccm-motorcycles.com/
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Joulukuu 18, 2021, 13:10:35 ip
Vastaus #7

nykanen jukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Katselin tietoja, ja kyllä se oli vanhassa ccm:ssä goldstar kone kopio. Tai muunnelma.
( ja nämä uudemmat ccm on sitten monilla eri kone muunnoksilla).
Kauan sitten kyselin goldstar konetta, uustuotantoa, ja oli norton koneita myös. Sai jopa magnesiumsekoite valulla jne. mutta hinnat silloin oli niin hurjia, että jäi tilaamatta.
Tuo uusi vesijäähy bsa 650 tyyli on melko hyvä.
Samoin royal enfield 650.   Miten on hinnat, laatu?

Joulukuu 28, 2021, 00:56:32 ap
Vastaus #8

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 603
Katselin tietoja, ja kyllä se oli vanhassa ccm:ssä goldstar kone kopio. Tai muunnelma.
( ja nämä uudemmat ccm on sitten monilla eri kone muunnoksilla).

Gold Star ja Gold Star. Gold Star mallimerkintää on käytetty eri yhteyksissä. Kun puhutaan BSA Gold Starista, niin yleensä tarkoitetaan vuosimalleja 1954 - 1963. Viimeinen 350cc malli oli BD32 ja 500cc malli DBD34. Niissä oli BSA:n 1953 tullut swingi-runko ja viimeinen malli BSA:n erillisestä vaihdelaatikosta. Näiden Gold Starien valmistus loppui 1963.

Sitten tulivat unit-moottorit, siis moottori ja vaihdelaatikko samoissa kuorissa. Saivat nimen "munamoottori" ulkonäkönsä vuoksi. Ensimmäinen oli malli C15, jota konstruktiota sitten suurenneltiin vuosien mittaan, B25, B40, B44 ja viimeisenä B50 joka oli 500 kuutioinen, valmistus loppui 1972. Tätä moottoria siis CCM käytti.

Tätä viimeistä mallia, B50, myytiin myös mallimerkinnällä Gold Star, mutta se oli kokonaan eri pyörä kuin 1954 - 1963 valmistetut. Monet kokevat, että siinä yritettiin ratsastaa 1954 - 1963 mallien maineekkaalla historialla
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Joulukuu 28, 2021, 00:57:39 ap
Vastaus #9

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 603
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Tammikuu 18, 2022, 23:50:40 ip
Vastaus #10

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 603
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Syyskuu 03, 2023, 00:30:02 ap
Vastaus #11

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 603
Vanhat Gold Starit ovat arvossaan, vaikka ABSAFin moottorilla varustettuna.

https://bringatrailer.com/listing/1963-bsa-dbd-34gs-goldstar/

Sold for $35,000 on 8/31/23
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.