Kirjoittaja Aihe: Triple Kawasakit  (Luettu 20598 kertaa)

Lokakuu 27, 2013, 09:31:57 ap
Luettu 20598 kertaa

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Olisi mielenkiintoista lukea triple Kawoihin liittyviä juttuja 70-luvulta.

Kaikki lehti- ym. kirjoitukset ja tiedot mm. kilpailuihin osallistumisista/tuloksista, virityksistä ja kuskeista sekä  kuvamateriaali kiinnostaisi.
Myös linkit.

Kovin vähän olen itse onnistunut löytämään aiheeseen liittyvää.
Esim. Keimolan rataennätyksestäkin vuodelta -75 vain yhden kuvan ja vähän tekstiä.

Vaikka kirjoituksia / juttuja ei liene niiltä ajoilta turhan paljon tehtykään, niin  Aiheesta tietäviä uskoisin täältä kyllä löytyvän.

Kiitos jo etukäteen!
t.Pirjo

Lokakuu 28, 2013, 11:35:03 ap
Vastaus #1

Pekka Ahonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Toin pyörän ajamalla Helsingistä Kuopioon lauantain vastaisena yönä, perillä Kuopiossa olin aamukuudelta.
Harjoitukset ja aika-ajot mentiin samoilla silmillä, tuloksena kolmanneksi paras aika. Edellä olivat 400cc Suzukeilla Pekka Miettinen ja Ilkka Heinäaho.
Aika-ajoissa ajamani aika on kovin 750cc pyörällä ajettu kierrosaika Väinolänniemellä.

Ajoin myös 250-luokassa Yamahalla ja kisassa tuli kaatuminen jossa käsi murtui, joten 750-luokan kisa jäi väliin.

Lokakuu 28, 2013, 20:30:57 ip
Vastaus #2

Kari Karttiala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Toin pyörän ajamalla Helsingistä Kuopioon lauantain vastaisena yönä, perillä Kuopiossa olin aamukuudelta.
Harjoitukset ja aika-ajot mentiin samoilla silmillä, tuloksena kolmanneksi paras aika. Edellä olivat 400cc Suzukeilla Pekka Miettinen ja Ilkka Heinäaho.
Aika-ajoissa ajamani aika on kovin 750cc pyörällä ajettu kierrosaika Väinolänniemellä.

Ajoin myös 250-luokassa Yamahalla ja kisassa tuli kaatuminen jossa käsi murtui, joten 750-luokan kisa jäi väliin.
Ja lopuksi tallipäälikkö joutui itse ajamaan pyörän kotiin Helsinkiin:)

Lokakuu 28, 2013, 21:36:20 ip
Vastaus #3

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1387
Kartturi kerro sää Pirjolle, Pirjo on innokas triplefani, omistaa useita triplejä, Piekäsämäeltä. Sulla olis varmaan paljon tarinaa kerrottavana
mm. H2 alkuajoista Suomessa, olithan Sumekolla töissä ja pääsit aina ensimmäisten joukossa niiden kimppuun.

Lokakuu 28, 2013, 22:49:08 ip
Vastaus #4

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Isot kiitokset jo tähän mennessä tulleista tiedoista /julkaisuista/linkeistä ym.

Kuten Harri jo mainitsikin, niin hyvinkin innokas triplefani, tietoa vaan tarvittais  lisää.

Kiitos  :)

Lokakuu 29, 2013, 19:43:56 ip
Vastaus #5

Kari Karttiala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Kartturi kerro sää Pirjolle, Pirjo on innokas triplefani, omistaa useita triplejä, Piekäsämäeltä. Sulla olis varmaan paljon tarinaa kerrottavana
mm. H2 alkuajoista Suomessa, olithan Sumekolla töissä ja pääsit aina ensimmäisten joukossa niiden kimppuun.
Sen verran vielä, että Vesterisen Ankka ajoi myös mun H2:lla -72 Savonlinnan kisoissa hyvällä menestyksellä (voitto).
Se Savonlinnan kisakin hoidettiin samalla tyylillä.
Eli ajoin emäntä kyydissä aamuyöllä Somerolta Savonlinnaan ja kisan jälkeen taas kotiin Helsinkiin. (Tallipäälikön ura ei ollut pelkkää glamouria.)

Siitä innostuneena Ankka hommasi oman H2:sen seuraavaksi vuodeksi millä ajoi 11 kisaa niistä 7 voittoa.
Ankka oli varsinainen mister Kawa. Ajoi koko nuoruuden kilpailut Kawasakeilla.

Lokakuu 30, 2013, 12:08:52 ip
Vastaus #6

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22

Minua neuvottiin kysymään seuraavaa asiaa suoraan maailman parhaalta tallipäälliköltä Kari Karttialalta.

Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Oliko tuota  750 Kawaa viritelty tuolloin minkä verran?


Tuolle toiselle ketjulle, Kawasaki H1RA 500, olisi mukava saada nostoa.
Siellä on tosi paljon mielenkiintoista luettavaa, vaikka nyt liitteet onkin poistettu ylläpidon toimesta.

Lokakuu 30, 2013, 16:32:40 ip
Vastaus #7

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3835
Vähän asian ulkopuolelta, oletko Arville sukua?
(Oli edesmennyt työkaverini).


Kyselee L&K.

Lokakuu 30, 2013, 18:02:32 ip
Vastaus #8

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Vähän asian ulkopuolelta, oletko Arville sukua?
(Oli edesmennyt työkaverini).


Kyselee L&K.

En tietääkseni ole.
t.Pirjo

Lokakuu 30, 2013, 18:11:36 ip
Vastaus #9

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3835
Asia ok.

L&K.

Lokakuu 31, 2013, 18:42:20 ip
Vastaus #10

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1387
pirjo kyseli ison kawan virityksistä. ei niitä tarvinnu virittää ku harva ukko pystyi viemään sitä peliä sellaisenaankaan.
keskituki pois, rautalangalla varmistuksia ja valot joko teipattiin tai otettiin pois, siinä oli viritykset.
kyllä se opli Ankka joka tollasta kawaa vei, muut kesselit ei niinkään.
Sivvaunumiehet viritteli isoja kawoja sivarikäytössä, mm. Kenneth Kaunda Calenius oli lähes pitelemätön sellaisella.
Josko kartturi näet tän jutun niin kommentoi tallipäällikön ominaisuudessa.

Lokakuu 31, 2013, 19:35:06 ip
Vastaus #11

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22

 ei niitä tarvinnu virittää ku harva ukko pystyi viemään sitä peliä sellaisenaankaan.
keskituki pois, rautalangalla varmistuksia ja valot joko teipattiin tai otettiin pois, siinä oli viritykset.


Ja jos rattaiden ja suuttimien kanssa "pelataan", niin se lienee paremminkin säätämistä...

Kaikkiko ajajat miehiä silloin ?

Lokakuu 31, 2013, 22:19:58 ip
Vastaus #12

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1387
ihan kaikki olivat miehiä, suomessa tais olla naiskuskeja 50-60 luvulla, 70-luvulta en muista ainuttakaan. ruotsalaisia naisia
oli jokunen, mm. Pia Westin, tunnetun prätkätarvikekauppias lelle westinin tytär, mutta hänkin tais ajaa 125 ksm vakiopiikilllä.
Taru Rinne avasi naiskuskien aikakauden uudestaan 80-luvulla ja hyvin avasikin. Tarun imussa tuli sitten jo useampiakin tyttöjä radoille.
eteläisessä naapurímaassamme eestissä oli 70-luvulla naisille jopa oma luokka, siellä kingi oli Luule Tull myös latvialaisia ja liettualaisia naisia  oli mukana, erityisen hyvin muistan Lolita Sotakan liettuasta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2013, 17:36:27 ip kirjoittanut Harri Rintamäki »

Marraskuu 01, 2013, 08:03:44 ap
Vastaus #13

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
ihan kaikki olivat miehiä,

Tätä vähän jo arvelinkin.

Eipä ole tullut naisia vielä liiemmälti vastaan  mm. vanhoissa käsiohjelmissa.

Hyvä kun mainitset noita nimiä, pääsee googlettelemaan  :)

Marraskuu 01, 2013, 09:18:09 ap
Vastaus #14

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1387
tarkottaako että saamme Pirjon viivalle ensi kaudella. otat vaan yhden triplen rivistä ja lähdet alkuun vaikkapa näytösajoihin paraatiluokkaan ja sen jälkeen onkin jo peli menetetty ja huomaat jo ajavasi kilpaa ja ismo mekaanikoksi.