Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 684691 kertaa)

Lokakuu 28, 2010, 12:01:08 ip
Vastaus #15

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Täältä löytyy myös etu- ja takanapa sekä Kreidlerin alakerta väliin. Loput sitten puuttuukin vielä. :(

Ei ihan vielä varata kuitenkaan  :)

Jouko

Lokakuu 29, 2010, 09:01:05 ap
Vastaus #16

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron,
Täältä löytyy Van Veen replika-runko ja kuituosat, kaksi Kreidlerin alakertaa, sähkölaite, etuhaarukka lyhenettävänä sorvarilla kuin myös takanapa kavennuksessa. Kolmiot menossa toivottavasti pian jyrsintään. Vanteet ja etujarru tulossa saapasmaasta. Takaiskarit saa kun pätkii vanhoista Koneista liiat pois! Runkoa varten pitää tehdä jigi, moottorin asennus muuten mahdoton kun ei ole rungossa yhtään suoraa pintaa! ( Ja muutenkin taitaa olla kiero! ) Tavoite on saada helmikuussa "rullaava runko" pyörilleen ja sitten keskittyä luistiohjauksen tekoon ja sylinterin hankintaan. Toiseen koneeseen on rajun kokoinen ilmasylinteri mikroautosta...jäähdytysrivat kuin norsun korvat  :) Aikataulua ei ole muuta kuin ensi vuonna valmis, jollei keväällä niin sitten kesällä, jos ei sittenkään niin syksyllä ehkä.  ::)
T:KR

Lokakuu 29, 2010, 14:42:48 ip
Vastaus #17

jorma vilppolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 521
Toiseen koneeseen on rajun kokoinen ilmasylinteri mikroautosta...jäähdytysrivat kuin norsun korvat  :)

Ohi otsikon anteeksi, mutta tuosta tuli mieleen 70-luvun puolivälin 50cc Sahcs mitä näki mini krossareissa ja mikroautoissa jonkun verran.

Siinä ei ollut ainakaan jäähdytys ripojen materiaalissa säästelty, kun leveytensä puolesta se muistutti lähillä kaksipuolikkaan pyttyä..

Lokakuu 29, 2010, 21:57:43 ip
Vastaus #18

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Terve,
juu ihan oikeanlainen etujarru jos tarvitaan, on aika suolainen hinnaltaan!  :'(
Samanlainen tässä mielessä itselläkin, pitänee tehdä  low-cost versio, malli "Paasio" oli jokseenkin täydellinen replika mutta tyyris.
T:KR

Moron,
Täältä löytyy Van Veen replika-runko ja kuituosat, kaksi Kreidlerin alakertaa, sähkölaite, etuhaarukka lyhenettävänä sorvarilla kuin myös takanapa kavennuksessa. Kolmiot menossa toivottavasti pian jyrsintään. Vanteet ja etujarru tulossa saapasmaasta. Takaiskarit saa kun pätkii vanhoista Koneista liiat pois! Runkoa varten pitää tehdä jigi, moottorin asennus muuten mahdoton kun ei ole rungossa yhtään suoraa pintaa! ( Ja muutenkin taitaa olla kiero! ) Tavoite on saada helmikuussa "rullaava runko" pyörilleen ja sitten keskittyä luistiohjauksen tekoon ja sylinterin hankintaan. Toiseen koneeseen on rajun kokoinen ilmasylinteri mikroautosta...jäähdytysrivat kuin norsun korvat  :) Aikataulua ei ole muuta kuin ensi vuonna valmis, jollei keväällä niin sitten kesällä, jos ei sittenkään niin syksyllä ehkä.  ::)
T:KR

Se sitten Kallelta karkasi tuo mopo käsistä...  ;D

Lokakuu 29, 2010, 23:43:13 ip
Vastaus #19

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Nää kyl karkaa, ja vie mennessään  ;D

Nyt olisi runko jigi työn alla ja rungon testikappale hallin lattialla (pätkinä tosin)

Mutta, mikä hienointa nyt huhupuheitten perusteella olisi oikea "mopo" buumi, sillä nyt olisi Suomessa rakenteilla 6-7 kpl. näitä pikkuisia ja kiukkuisia pirpattajia Kreidlereitä sekä Minarellejä. Loistavaa !

-Juve






[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Lokakuu 30, 2010, 10:46:12 ap
Vastaus #20

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Tere,
ei vielä, vasta sitten kun se kun ajetaan radalla!  :embarassed:
Oli kiitos vaan aika osuva kommentti! ;D
T:KR


8<----klips
Se sitten Kallelta karkasi tuo mopo käsistä...  ;D
8<----klips

Lokakuu 30, 2010, 23:41:52 ip
Vastaus #21

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Rungon jigi olisi valmistumassa ja vielä pitäisi saada emäputken kohdistus putket oikeaan kulmaan.

tehdään koe vedos ja katsotaan mitä tulee....

Vinkkejä ??

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Lokakuu 31, 2010, 22:10:03 ip
Vastaus #22

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Tiedätkös Markku kuskin?

Edit: löytyihän se kuvan lisäys linkki!


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 22:16:45 ip kirjoittanut Jouko Pajunen »

Lokakuu 31, 2010, 22:46:49 ip
Vastaus #23

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron Jouko ja muut,
tuleepa teille high-tech jigi. Itse luotan ruosteiseen rautaan! ;D
Pitäiskö avata oma säie 50:n rakennukselle yhteisesti, varmaan kiinnostusta riittäisi?
Onnittelut meni perille lauantaina. Laitan viikolla skitsiä mitoista jos ehdin. Otin jigin suuruuden määritystä varten noin mitat...
T:KR

Marraskuu 01, 2010, 08:58:29 ap
Vastaus #24

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2368
Huomenta.

Lievästi off topic..... Milloin noiden "kiisselikulhojen" käyttö jäi pois? Nuo Jarnon Van Veen Kreidler kuvat on otettu v.1971. Käyttikö Jarno ko. vuonna "kulhoa" vain tuossa 50cc luokassa?

Marraskuu 01, 2010, 20:27:57 ip
Vastaus #25

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Muistanko oikein:
 Jarno oli ensimmäisten kuskien joukossa jotka ottivat käyttöön umpikypärän, mutta tuohon 50cc kilpailuun Jarnon
oli pakko ottaa avomallinen, jotta mahtui katteen taakse ja pään tarpeeksi alas ??   ;D
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Marraskuu 01, 2010, 21:32:21 ip
Vastaus #26

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2368
Lainaus
                   jotta mahtui katteen taakse ja pään tarpeeksi alas                                         

Kun katsoo Jarnon ajoasentoa, tulee mieleen että normi puolikypäräkin olisi ollut tiellä.

Marraskuu 01, 2010, 22:00:41 ip
Vastaus #27

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Hups, anteeksi paha mokani. Tiedän kyllä, että Jarno ajoi näillä, mutta enpä tunnistanut kuvasta.

Marraskuu 01, 2010, 22:18:51 ip
Vastaus #28

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Otsikko muutettu paremmin sisältöä vastaavaksi.

Muutaman päivän suunnittelu (lue: tupakki) tauko, jos nämä runkoasiat sitten loksahtaisivat kohdilleen....  ;D
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Marraskuu 01, 2010, 22:24:55 ip
Vastaus #29

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Lainaus
Kun katsoo Jarnon ajoasentoa, tulee mieleen että normi puolikypäräkin olisi ollut tiellä.

 ;D  ;D  ;D
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope