Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 696304 kertaa)

Syyskuu 03, 2010, 21:16:45 ip
Luettu 696304 kertaa

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Ennenkuin projekti lähtee kunnolla käyntiin niin kartoitellaan seuraavia:

Olisiko kenellä muotteja tai valmiita katteita 50cc kilpuriin vuosimallilla ja merkillä ei niinkään väliä. Aikomuksena olisi rakentaa replica lähinnä näytösajoihin.
Myös muut osat ja vinkit tervetulleita.
onko kukaan modannut valmisrungosta sopivan, vinkkejä ?

Mutta nuo katteet olisi tällähetkellä se tärkein.


« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2010, 22:16:30 ip kirjoittanut jussi veijalainen »
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Syyskuu 05, 2010, 11:50:14 ap
Vastaus #1

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron,
Yamaha TA125 kate kavennettuna? Niihin on kotimaassakin muotteja ( ei tosin minulla  :(  )
Saksasta ja Hollannista löytyy vaikka mitä replika-osaa!
T:KR

Syyskuu 05, 2010, 13:26:10 ip
Vastaus #2

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Hei,

Itselläni 2kpl. TA-kilpureita ja niiden katteista saisi kyllä tehtyä, muotitkin löytyy "kyliltä". Mutta valmiitakin pitäisi täältä löytyä.
Tankki on kyllä omalukunsa.

Lappeenrannassa oli muuten 2000-luvun alussa eräällä henkilöllä varmaan monet kymmenet eri muotit mm. 50cc. pyöriin mutta ne hävisi kerralla kaikki (muistanko oikein, ne myytiin johonkin rannikolle päin??) mutta niistä ei ole sen koommin kuulunut mitään. Itse myöhästyin silloin niiden pelastamiselta.

Maailmalta kyllä löytyy osia ja valmiita runkojakin, mutta kartoitellaan ensin kotimaan (heikot)?  markkinat, onhan niitä vielä mutta ovat vaan nämä mopot varastojen perukoilla ja tuntuu ettei niitä vieläkään arvosteta riittävästi, vai miksei niitä näy missään tapahtumissa. Tosin Imatran muistojen ajoloissa niitä näkyi, mutta taas pääasiassa ulkolaisilla :)
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Syyskuu 05, 2010, 17:11:29 ip
Vastaus #3

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1387
löytyy uudet katteet sekä van veen kreidleriin että monarkkiin.
harri 0415 832 650
ja muillekin tiedoksi, katteita useimppin kilpureihin, satuloita ja
tankkeja.

Syyskuu 05, 2010, 21:31:12 ip
Vastaus #4

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Apua voi löytyä Mustolan suunnalta. Siellä on vielä muotteja. Omaan HuVo Casal 80 -projektiini löytyi jopa alkuperäiset, viimeistelemättömät satula ja yläkate sekä alakatteen muotti. Kuvia osoitteessa http://kuvablogi.com/blog/10165/ . Harmi, että näitä pikkupyöriä (50-80 cc) näkee kotimaassa harvoin vaikka niitä täällä onkin.

Syyskuu 05, 2010, 21:36:15 ip
Vastaus #5

Ilkka Eronen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 835
  • 8 SPEED
renkaat Avon racing, pieniä kokoja t. lautapoika 0400648141

Syyskuu 05, 2010, 23:25:17 ip
Vastaus #6

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Nythän alkaa tulla mielenkiintoisia vinkkejä. Kiitoksia! Markulle laitettu yv.

Koneeksi olen kaavaillut Minarellin p6 mallia mutta tuo runko on hieman hakusessa.
Kuten totesin näytösajoihin tätä pyörää ensisijaisesti tehdään, että yleisö näkisi myös näitä pikkupirpattajia. joten aivan "aitoa" tehtaan replikaa ei ole tarkoitus tehdä.

Täältä löytyy muutamia kuvia vuosienvarrelta ja välillä kait ojistakin  ;D  http://picasaweb.google.com/juveracing

Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Syyskuu 06, 2010, 18:40:56 ip
Vastaus #7

teukka alarotu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Moi, Bemariin soveltuva kate...saa tulla hakemaan pois.

teukka alarotu Ikaalinen
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Syyskuu 06, 2010, 19:36:58 ip
Vastaus #8

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Itseä kiinnostaa Kreidlerin replica näytösajoihin. Tosin ensin pitää saada tuo AS3 kilpuriprojekti pois käsistä.

Tuohon Van Veen Kreidleriin löytyi netin syövereistä rungon mittapiirustuksetkin, tekijä (ja rahaa) vaan puuttuu.


Syyskuu 06, 2010, 21:11:06 ip
Vastaus #9

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Hyvä Etelä-Karjala! Täältä löytyy innostusta (lähes) joka lähtöön. Ei muuta kuin pyöriä rakentelemaan. Itselläni valitettavasti nuo kaksi muuta mopoa (Honda RS250 -97 ja Aprilia RSR125 -00) vievät lähes kaiken 2-pyöräisiin käyttämäni ajan, mutta kyllä HuVo Casalin putkesta vielä savut nousee!
Näistä pikkupyöristä kertovia nettisivuja löytyy varmasti huru mycket, mutta www.emot.nl kannattaa ainakin vilkaista.

Syyskuu 06, 2010, 21:30:00 ip
Vastaus #10

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Joken kanssahan näitä ollaan hieman hahmoteltu ja tutkailtu, ja eikös hyvin suunniteltu ole puoliksi tehty  ;D
Nyt pitäisi tehdä päätös rungosta mistä modataan vai tehdäänkö itse??

Tuo Markun kuvissa esiintyvä Arin aikoinaan tekemä runko on kyllä hiano, kiertojäykkyyttä siinä on ainakin riittävästi!
Juuri tuollaista aitoa rakentelua ja tekemistä RR oli aikoinaan, jota ei tänäpäivänä oikein arvosteta,
nyt vaan tilataan netistä osia :(

Pidetäänhän keskustelua yllä  :D
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Syyskuu 11, 2010, 19:48:18 ip
Vastaus #11

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Terve,
juu ihan oikeanlainen etujarru jos tarvitaan, on aika suolainen hinnaltaan!  :'(
Samanlainen tässä mielessä itselläkin, pitänee tehdä  low-cost versio, malli "Paasio" oli jokseenkin täydellinen replika mutta tyyris.
T:KR

Tuohon Van Veen Kreidleriin löytyi netin syövereistä rungon mittapiirustuksetkin, tekijä (ja rahaa) vaan puuttuu.

Syyskuu 11, 2010, 21:23:56 ip
Vastaus #12

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Terve,
juu ihan oikeanlainen etujarru jos tarvitaan, on aika suolainen hinnaltaan!  :'(
Samanlainen tässä mielessä itselläkin, pitänee tehdä  low-cost versio, malli "Paasio" oli jokseenkin täydellinen replika mutta tyyris.
T:KR

Aika "economy-replica" oli kyllä mielessä. Jos aloittaisi ihan mäntäohjatulla ilmapelillä ja keksisi kujeita sitten myöhemmin. Näytösajopyörähän tässä on mielessä, pieni vihellin ja paljon ääntä..

Jarruiksi kaavailin ihan Kreidlerin omia 160mm rumpuja tai sitten AS3:n rumpua eteen.

Kunhan nyt selviää tuo runkotsydeemi ensin niin sitten...


Jouko

Lokakuu 25, 2010, 22:51:40 ip
Vastaus #13

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Nyt ois projekti nytkähtänyt taas eteenpäin, moottorin alakerta olisi tallissa, minarelli/ fantic 6 speed. Ja katteetkin tuloillaan, kiitos monien ystävällisten kavereiden!
Jarrunavat (edessä tuplanokka 160mm. takana normi 120mm. )odottavat kehiä ja pinnoja, nyt ei puutu kuin runko   :-\
Etupumpuiksi ehkä ilmeisesti jammun 28mm. kolmiot otetaan tai tehään jostain.

Sylinteri aihio ja sytkät (inrotor) on vielä hakusessa. no, pitkä talvi edessä ( joka loppuu aina yllättäen)  ;D

Eli tosi "model economy"

Vinkkejä osista yms. otetaan edelleen vastaan.
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Lokakuu 27, 2010, 21:01:28 ip
Vastaus #14

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Hienoa! Laitetaan pienet 2-tahtiset laulamaan! Jokohan voitaisiin varata Motoparkista päivä ensitestejä varten?