Iltaa,
muutamia selvennystä vielä lokarikeskusteluun. Ismo ehti painaa Enter'iä hieman aikaisemmin, joten lyhennän hieman omaa vastaustani...
1. Tämän otsikon alla keskustellaan ainoastaan pre48 -luokasta eli Eikan Ducati sladit Alastarolla kuuluvat hieman eri osastolle. Selvennykseksi, että muissa classic-luokissa (pl. pre48) ei ole lokaripakkoa. Tosin niistä on selvästi hyötyä kilpakäytössä…FIM'in säännöt tosin hieman rajoittanee -> katteettomissa pyörissä tulee olla etulokari.
2. Jääräpäisyydestä on varmasti jokaisella oma käsityksensä - yleensähän se on aina muu kuin itse (ainakin mun tapauksessa). Väännetään vielä kerran - ME EMME VOI SOPIA RUOTSALAISTEN KANSSA KESKENÄMME MITÄ SÄÄNTÖJÄ NOUDATETAAN PM-SARJASSA. Syy yksinkertaisesti on se, että sarjaa pyöritetään 4 maan kesken ja ne ovat samat maat, jotka sopivat syksyisin millä säännöillä ajetaan. Samasta syystä emme pysty myöskään yksinään (tai ruotsalaiset) muuttamaan hyväksyttyjä sääntöjä.
Ruotsalaiset eivät ole tehneet ainoatakaan esitystä muuttaakseen alumiinilokaripykälää (tulee lähettää kaikille PM-maille). Päinvastoin viimeisessä Watz'in lähettämässä viestissä hän pääsi vasta samalle viivalle, mitä kokouksessa oli keskusteltu ja miksi päätös oli steel=teräs (ei ollut itse paikalla syksyn sääntökokouksessa).
Kysymykseen irtoavista alulokareista pyydän esittämään ruotsalaisille, koska heillä oli esittää painavat argumentit kokouksessa eikä heidän ammattitaitoa osattu epäillä.
Lainaus Ismon tekstistä:
"Hyvä Pekka, enpä ole tuota miettinyt ja hra Elon kirjoittama lausuma asiasta oli Suomennos herrojen Per Holmström ja Mats Bohlin lausumasta perusteesta, jolla SVEMO asian pöytään toi."
Vuoden päästä tilanne saattaa olla toisin, jos meillä on esittää riittävät todisteet alumiinin kestävyydestä kilpakäytössä pre48.
3. Paraatiluokkaan hyväksyttäneen alumiinilokarit pre48 pyöriin, olettaen että kiinnikkeet ja tuennat vakuuttavat katsastuksessa. Tosin, jos läpäiset katsastuksen alumiinilokaripyörällä (pre48), pääset ajamaan myös kilpalähdössä (olettaen, että kilpailun johtaja hyväksyy), mutta PM-sarjan pisteitä et tule saamaan näillä näkymin.
t. Juha