Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3314659 kertaa)

Marraskuu 18, 2017, 15:41:19 ip
Vastaus #7995

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joo, siinä olis kyllä hyvät aihiot, tuskin mitään ihan mahdotonta savottaa olisi saada takaisin ajokuntoon (Paljon työtä tietysti, mut ihan tehtävissä). Noistahan saisi ihan rahaakin...

Tässäpä toinen latolöytö, helppo tunnistaa tääkin. Sain vinkin paikasta joskus alkukesästä, silloin auto oli ladossa sen näköisenä että se oli varmaan ajosta jäänyt seisomaan. Tontti oli kuitenkin ollut tyhjillään pitkään, eli en tiedä miksi tuo oli sitten jätetty latoon... Joka tapauksessa nyt kun kävin muutama viikko sitten paikanpäällä, niin termiitit oli ehtineet jo iskemään, kun ainakin perä, listoja, maski ja etupuskuri, koneen yläkerta ja suurin osa sisustasta oli viety. No, joku sai tietysti omaan projektiinsa varaosia, mutta nyt rullaavasta varsin hyväkuntoisesta aihiosta tulikin varaosa-auto...







-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 18, 2017, 15:44:39 ip
Vastaus #7996

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Onpas hyvä belvedere jätetty heitteille...ei meiltäpäin vain tuollaisia löydy.

Marraskuu 18, 2017, 16:15:53 ip
Vastaus #7997

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1540
Dodge Coronet jostain 60-luvun puolesta välistä? Mopari kummiskin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 18, 2017, 18:01:46 ip
Vastaus #7998

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joo, '66 Coronet on oikea vastaus ja pellin alta löytyy 273 Mopsin pikkulohko. Hieno auto vaikka siinä pari ovea liikaa onkin.
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 23, 2017, 17:49:36 ip
Vastaus #7999

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Vanhoja hyttejä löytyy aika paljon Suomen metsistä, joten laitanpa seuraavaksi yhden sellaisen... Saa tunnistaa. ;)






-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 23, 2017, 17:55:21 ip
Vastaus #8000

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2359

Marraskuu 23, 2017, 17:55:48 ip
Vastaus #8001

teuvo venäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 634
Olisko 40-luvun keltanokka Ford kuorma-auto??

Marraskuu 23, 2017, 18:30:37 ip
Vastaus #8002

Pekka Nyman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 244
Nokkapelti ja tulipelti on keltanokka-Fordista vm. 46-47, mutta hytti ei ole Fordin tekemä.

Marraskuu 23, 2017, 22:38:26 ip
Vastaus #8003

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
'47 Keltanokka Fordihan se tosiaan on, ja hytti taitaa olla Ruotsalaista valmistetta ainakin tyyppikilvestä päätellen. Tää kyseinen yksilö on rullannut tehtaalta 100 hp Lättis-Kasilla ja pisimmällä akselivälillä mitä oli saatavilla.
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 25, 2017, 17:54:04 ip
Vastaus #8004

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 90
Tämäkö jäi kokonaan tunnistamatta? Itsekään tierä mikä tämä lopulta oli 8).

Mahtaako olla että tämä löytö on jo "uhrattu Hot Roddauksen alttarilla"??
Jo irroitetut peltiosat vihjailevat sellaisesta toiminnasta :o.







Marraskuu 25, 2017, 19:19:18 ip
Vastaus #8005

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Tämä jäi vaivaamaan minuakin, äkkiä veikaten epäilys osuisi jonnekkin 30-40 luvun taitteen studebakeriin. Ainakin kylkilistat ovat samanlaiset uritetut kuin 38 commanderissa ja puskurin kävyissä on oikea määrä uria.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2017, 19:36:47 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Marraskuu 25, 2017, 21:52:02 ip
Vastaus #8006

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Moo.

Ei sovi oleen Studebaker Commander. Vesirännit ei ylety noin alas ja takimmaisen sivuikkunan alareuna on Bakkerissa kaareva. Ja kävyissä on uria vasta vuonna 1940. Bakkerin pensatankki on oikealla, tässä raadossa vasemmalla. Ja bakkerin luukun saranat on sisäpuolella. Tässä näkyy sarananpulttien reiät ulkopuolella.

Ehdotan ja veikkaan Nash 1939-40.
Varmaan olen väärässä niinku yleensä mutta veikkaan silti.



Marraskuu 25, 2017, 22:15:35 ip
Vastaus #8007

Henri Riekki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 757
Pikagoogletuksen perusteella ja mistään tietämättä voisi hyvinkin olla 1939 Nash (LaFayette). Takavalojen ja bensakorkin paikat täsmää

Marraskuu 25, 2017, 22:20:46 ip
Vastaus #8008

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Hemmetti vie...sekoitin itsekkin jo nämä kaikki kun googlen kuvahaulla kävin oikeastaan kaikki merkit&mallit 30-luvun lopusta läpi. Studebakerin commanderissa on samanlaiset kylkilistat mutta ikkunalinja+saranat, takavalot yms ei täsmää. 1939 nash tuo tosiaankin on.

Marraskuu 26, 2017, 10:09:43 ap
Vastaus #8009

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 90
Kiitoksia kommentoineille. Itse en tunnista oikein hyvin tuon aikakauren ameriikkalaisia, mutta kai se Nashi sitten on.
Alla vielä kuva kyseisen auton rintapellissä olleesta peltilätkästä, ehkä joku asiasta minua paremmin tietävä pystyy tulkitsemaan siitäkin jotain "järkevää".

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 10:23:09 ap kirjoittanut Joni Kaunisto »