Kirjoittaja Aihe: Sinisiä pyöriä...  (Luettu 19251 kertaa)

Helmikuu 10, 2013, 18:17:05 ip
Vastaus #15

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Moro Hiko
Olen lukenut innolla juttujasi mutta nyt petyin,ei löytynyt naista noita viimeisistä linkeistä,jaa mutta taitaa johtua ää:n pilkkujen puuttumisesta.

Ala yllyta hullua, jos haluat etta mina rupean rehvistelemaan minun  Kiinan naisushteilla niin tama sivu suljetaan,

Mutta kertomasi ongelma/puute on ihan asiallinen.

Maailmassa syntyy kai jotain 110 poikia enemmän kuin  tyttoja. Tama on pieni ongelma kun pojat haluavat paasta ”pukille”. Prostituutio hieman korjaa tilanteen. Tama suhde on hieman luonnoton  koska sperman X ja Y kromosomista suhde on fifty/fifty.

Miksi sitten syntyy enemmän poikia kun tyttoja. Jostain kai käsittamosta syystä niin mies siikiot parjaavat tyttoja paremmin sen naisen ruumissa. Sen syytä on tutkittu mutta vastausta ei ole saatu.
Toinen syy on kuulemma se että jotain 30/70% on suhde alkuraskauden leikkaus suhteen poikien voitoksi. Aärioikeistolaiset Amerikkalais/Australais Fox:n kanavalla ei tykkää tästä…
Aasiassa tämä on aika iso ongelma varsin Kiinassa ja Intiassa missa maapallon suurin osa ihmisistä asuu.

Kiinassa on tytto/poika suhde jotain 117 poikien hyväksi. Intiassa samoin kuin Kiinassa on se yhden tai kahden lapsen politiikka on purrut aika ankarasti, Intiassa kohtalaisen demokraattisin menetelmin (onhan Intia maailman suurin demokraatinen maa) tätä asiaa on hoidettu taloudellisin ”houkutuksin” Kiinassa vahan raaemmin. Jostain syystä avioparit haluavat jälkeläisinä kikkelivauvat.
Täällä Thaimaassa ongelma on pienempi, jos on raha saa harrastaa ulkopuolisia aviosuhteita mielen määrin, Jos joutuu ministeriksi niin niitäkin pitää jollekin komitealle ilmoittaa taloustietoineen. Aika hyvää systeemi. Ehkä sopisi joillekin Suomalaisille poliitikoillekin…

Suomessa se suhde taitaa olla 106 eli ei paha, mutta miksi miehen spermakalat ovat vahan vahvempia siinä uidessaan on minullekin pieni mysteeri. Ja Arvo Ylpon ansiosta on aika moni liian aikaisin syntynyt lapsi Suomessa jäänyt henkiin, Suomella oli joskus siinäkin hommassa maailman ennätys.
Mutta palatakseen aiheeseen, ilmeisesti olit kiinnittänyt huomioita siihen että ehkä rehvastelin naissuhteellani jutuissani. Niin varmaan olinkin se kuuluu vanhan miehen tautikuvaan kun enää ei oikein helposti….

Nöyrästi anteeksi niistä, ja varsinkin naisille jos olen heitä loukannut. Kuitenkin luulen että en kerro miten olen häikäilemättömästi Kiinassakin käyttänyt hyväkseen tätä 117 poika/tytto suhdetta, ja olen yrittänyt olla kohtalaisen kohtelias lievä sulhasehdokas.

Sen saa mita Tilaa,

MP-Terveisin HIKO

Ps. En jaksa kaikkia aa:t ja oot korjata,

Helmikuu 10, 2013, 19:23:39 ip
Vastaus #16

Matti Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
Hep,

Minultakin löytyy sininen pyörä, naisjutut jätän Hikolle...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2013, 19:28:34 ip kirjoittanut Matti Kaartinen »

Helmikuu 10, 2013, 19:39:22 ip
Vastaus #17

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 585
 tää on hieno! ,munakkaan näköinen moottori ja harvinainen peli suomessa.
Jawa 896, Jawa 889, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Helmikuu 10, 2013, 19:44:07 ip
Vastaus #18

Matti Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
tää on hieno! ,munakkaan näköinen moottori ja harvinainen peli suomessa.

Joo se on hauska pyörä! Kevyt, todella kierrosherkkä moottori, tiheät vaihteenvälit ja hyvä ajettavuus. Tykkään paljon!
Eipä ole montaa näkynyt?

-masa-

Helmikuu 10, 2013, 19:51:43 ip
Vastaus #19

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 585
 ai niin, olihan itelläkin sininen (muovi)pyörä viime kesänä..

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jawa 896, Jawa 889, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Helmikuu 11, 2013, 09:34:31 ap
Vastaus #20

john eriksson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 87
Onks toi kuva  missä likka ? istuu trumpan päällä otettu götin aikoina A.kivenkadulta?

Helmikuu 11, 2013, 12:01:01 ip
Vastaus #21

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Perhaana John

Vaitatko etta mina olen amman nakoinen?

Kuva on otettu ennen Gottin aikoja Toolontorilla oikeastaan 100 metria Finnairin nykyisesta kaupunkiterminaalin kohdalla. Mama Rosa ravintola on kadun toisessa paassa. Kuvaajan takan oleva talo on kai Lihayhtyman/Valion omistama talo missa kaverini Henrik Nieminen asui.

Pyora on Triumph TT100SS missa koneen paalla oli viela virranjakaja ja karjet ja sielta se aina vuosi oljya. Pyoran ostin Ajan Osa Oy:lta  koska kun vein ihan uuden Yamaha YDS-5 Electric pyorani huoltoon sinne Arwidssonin pajalle Rafun Luolaan niin Rafu peloitteli minua niin paljon ja heitteli jotain rikkinaisia mantia minuun pain ja sanoi: "Minka hemmetin takia sina raahaat tanne niita paskoja Yamahoita tanne huoltoon osta Engelsmanni moottoripyora" Rafulla oli kai silloin viela Triumph Norton vaihe paalla ja Rafun asiakaspalvelufilosofia oli aika erikoinen. Kun sitten vein Triumphin Rafulle vaihdelaatikko huoltoon kun Henkkakaverini ei muistanut etta jarru oli eri puolella kun hanen Gilera Sei Giarno 175 cc pyorassa niin taas Rafu haukkui minua taas pystyyn: miksi ostat naita vanhoja englantilaisia paskoja kun Yamaha on olemassa...

Luola oli legendaarinen paikka ja vahan oppiloulu monelle nuorelle pojanklopille...Niin minullekin

Kuitenkin pyoran selassa ei ole likka vaan mina kai 16-vuotiaana. Olen aina hieman myohasti kehittynyt mutta yritan sita jalkimatka kovasti ottaa kiinni,

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 11, 2013, 16:49:58 ip
Vastaus #22

john eriksson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 87
Sori Hiko!!!   tsiikasin kuvaa aamurähmäisillä silmillä jä ilman rillejä sen takia laitoin kyssärimerkin perään. on noi öögat ei nyt vanhat, mut paljon käytetyt. Toi talo näytti pirusti götin viereiseltä talolta ja kartsaki leveeltä ku A.KIven katu. Assositaatio tuli siitä trumpasta ja yhdistin sen mielessäni Karjalaisen Markkuun ja göttiin. ps En mä sanonukkaan et kuvassa olis ämmä vaan likka , iso ero.
Mun frendillä tölikassa oli kans -66 TT100  punanen Trumppa missä oli virranjakaja, se oli ihan toimiva laite paitsi konkka petti kerran ja piti hätäpäissä korjata se raaalla perunalla, päästiin himaan.
Terv. John
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2013, 17:14:36 ip kirjoittanut john eriksson »

Helmikuu 11, 2013, 17:41:32 ip
Vastaus #23

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Mikähän lienee Hikon kuvakavalkadissa viides alhaalta lukien,pikkupyörä(mopo?)yläputkella?Jotenkin nätti...

Joo se kuva taitaa olla Yamaguchi  ja Autopet merkkinen malli. Tehdas on aika tuntematon mutta se on yksi Japanin vanhemmista pratkatehtaista perustettu joskus 1940 luvun alussa. Se ei ole hirvean tunnettu omasta tuotemerkeistä vaan enemmän HODAKA tuotemerkistään jolle se teki kai moottorit ainakin, ehka kokonaiset pyoratkin.

’Tassa vahan Yamaguchi kuvasatoa:















HODAKA on se firma joka lanseerasi ”enduroprätkäilyn” USA:han. Satakuutioiset Hodakat myytiin mielettömiä määriä ennen kuin Husse tuli ja  näyttivät miten huonoilla tiellä ajetaan Thorsten Halmannin henkilökohtaisella opastuksella.

Tassa vahan Hodaka kuva satoa:












Mutta Hodaka oli halpa ja se hieman avasi prätkäilyn suurille massoille USA:ssa.

Hodakan historiakin on aika värikäs ja olen siitä jossain joskus kirjoittanutkin  mutta taitaa olla Lontoon murteella ja en muista missä.

Minulle on jäänyt ehkä epaselväksi oliko Hodakakin tehdas japanissa joka kasasi Hodakapyorät Japanissa Yamaguchin moottoreilla vai kasattiinko Hodakat japanilaisilla osilla Japanissa:ssa jo. Layoutin ainakin jenkit antoivat ja  moottoriteknologian Yamaguchi.

: http://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/history-of-hodaka.aspx#ixzz2KUPrknjL


Siellä USA:ssa niin maahantuoja, ehka joskus valmistajana esiintynyt yhtio oli Pabatco Inc, joka oikeastaan oli maatalouteen tarvikkeisiin keskittyvä yhtiö, siemeneita, traktoreita ja lannoitteitta vähäsen samalla tavalla kun SUMEKO/SGN NIEMINEN Suomessa. Pabatco tarvitsi joskus 1960 luvulla kipeästi uusia tuotteita ja päätyivät moottoripyöriin, koska moottoripyörä oli oivallinen kulkuneuvo maatalouden hoidossa. Asiakkaat olivat valmiina. Yhtion nimi oli silloin Farm Chemicals of Oregon ja se oli iso yhtiö ja silla oli laaja jakelu varsinkin maaseudulla. Yhtiön pääpaikka oli Athenassa koillis Oregonissa.

Alun perin idea oli kai myydä arkikäyttöön sovelias kulkuneuvo. Vaikka  päätiet olivat USA:ssa silloin erittain hyvia niin sivutiet olivat surkeassa kunnossa. USA:ssa kavi vahan samalla tavalla kun esimerkiksi Suomessa kun Turun moottoritieta rakennettiin.  Veikkolan TB (Union?) joutui lopettamaan ja eihän kukaan enää Salossakaan käynyt kun Salon ohikulkutie rakennettiin. USA:ssa oli silloin vielä aika paljon huonokuntoisia hiekkateitä.

Mutta USA:n Interstate Highway systeemin rakentaminen on lukemisen arvoinen projekti.

Sita kai aloitti vanhempi Roosvelt, etunimeltaan Theodore. Han tajusi etta jotta tama loysa ehka hieman ”Eu-mainen” loysa” valtioliitouttuma nimelta United States of America tarvitsee Nokian slooganilla sanottuna ”Connecting People”. Han pisti valtion rahat likoon ja rakensi teita ja siltoja tulevaisuuden varalta. Tama tapahtui kai joskus 1910 luvulla ja melko varmaan työttömyyden kukistamiseksi ja siitä seuraavien levottomuuksien välttämiseksi. Theodore rakensi tai hänen muistolle rakennettiin, rannikolta rannikkoon ulottuvan 6500 km pitkan Theodore Roosevelt International Highway,

Muistaakseni Theodoren aloitustyöstä sitten myöhemmin syntyivät Presidentti Woodrow Wilsonin aikana sitten alla mainitut lait:

Federal Aid Road Act of 1916,

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Aid_Highway_Act_of_1921_(Phipps_Act)

Ideana oli silloin  että johonkin hyvälle tielle piti vain olla maksimissa 2 Ameriikan maileja, idea joka Harry Truman presidenttinä myöhemmin vahvasti ajoi. Harry Trumanin jalkeen Rooseweltin Serkku vai olikohan se  serkku serkku serkku, Franklin D Rosewelt jatkoi ntieverkoston kehittamista

Loppusinetin USA:n  Interstate Highway Syysteemille antoi kai Dwight D Eisenhower joskus 1956. Eisenhower oli ihastunut Aautun luomaan Autobahnasyteemin ja halusi samanlaisen USA:han ja samalla saisi tyottomyyden kurin kuten Aatukin teki Saksassa.ensimmaisen maailman sodan jalkeen.

interstate highway system

Federal Aid Highway Act of 1956

http://www.gbcnet.com/ushighways/history.html


Yksi syy miksi mina olen hieman kiinnostunut USA:n Interstate Highway Systeemista on se etta olen taalla Kaakois Aasiassa saanut aika läheltä seurata miten Kambodjassa ja Laosissa on 20 vuoden aikana tieverkosto kehitetty, aika paljon kehitysmaa apurahoilla. On kuitenkin hienoa todeta kuinka talous elpyy kaiken maailman syrjäkylissä kun sinne rakennetaan kunnon päällystetty tie joka ei pölyä. Kyllä kunnon tie infrastruktuurin luominen on rauhan ja hyvänvoinnin edellytys.



Joka tapauksessa USA:n High Way Systems on kai maailman suurin julkishallinnoivilla varoilla rahoitettu projekti ihan tunnetun lamantorjujan Cambridgelaisen ekonomistin Maynard Keynesin oppien mukaisesti. Sama poika on ehkä syypäänä monen muun maan joko kukoistukseen tai tuhoon hänen oppien mukaan toteutuneilla  toimenpiteillä

Sinänsä Maynard Keynes oli ihmisinä aikamoinen sika, pedofiili joka tykkäsi pikkupojista ja oli maailman ensimmäisen kansainvälisen  Rotuhygienian järjestön puheenjohtajana mutta oli siinä myöskin Winston Churchillkin mukana. Tämä aihe on minullekin ehkä hieman arka koska Isoäitini yksi veli Alfred Overton oli Ruotsissa maailman ensimmäisen rotuhygienian instituutin alulle pistäjä. Ja Ruotsi oli maailman etevin maa sotien välissä rotuhygieniassa. Siellä mitattiin ihan tieteellisesti Lappalaisten kallojen muodot ja verrattiin niitä oikeaan arjamaiseen kalloon muotoon  Luulen etta veljelläni on joku kirje jäljellä missä Aattu kiittää isoäitini veljeä ansiokkaasta työstä. Ja kyllähän sitä Suomessakin harrastettiin, olihan rehti urheilumies Lauri Pihkala ihan julkisesti rotuhygienian kannattaja.

Tänä päivänä Ruotsin valtio kylläkin joutuu maksamaan miljoonakorvauksia minun isoäitini veljeni töppäyksistä. Jos joku on kiinnostunut niin minulla on muutama tuhat sivua tekstiä siitä Aatun aikana tapahtuneesta eugenetiikka (Eugenics, en ole varma mita se on Suomeksi) jutusta yhdellä kovalevyllä joka kylläkin on tällä hetkellä Bangkokissa pelastettavana.

Itse olen kai enemmän Keynesin kriitikoiden kanssa samaa mieltä. Friedrich Hayek, Joseph Scumpeter ja jossain määrin Milton Friedmann ovat minun mielestä ehkä hieman pätevämpiä talouspoikia ihan Nalle Wahlroosin oppien mukaisesti. Mutta täytyy myöntää että Asmo Kalpala on ehkä saanut pääni hieman kääntymään tai mielipiteeni hieman hiotuksi.Ja ehkä se mikä talousoppi sopii parhaiten hieman riippuu siitä sen hetken taloustilanteesta ja aina pitää muistaa että historiasta ei voi ennustaa tulevaisuutta mutta historian oppimisella voi ehkä hieman vaikuttaa tulevaisuuteen.

No se siitä USA:n tieverkostosta,maailmantaloudesta ja rotuhygieniasta ja takaisin varsinaiseen tärkeään aiheeseen Yamaguchiin ja Hodakaan.


USA:ssa oli todella 1960 luvulla valtavan hyvä tieverkosto, lännestä itään. Mutta maaseututiet olivat surkeassa kunnossa ja siihen rakoon Hodaka iski. Sitten kun tiet parantuivat niin Pabatco/Hodaka keksi sen etta tehdään ”endurosta” perheharrastus. Poika ja isä lähtevät pienelle prätkäajelulle metsään yhdessä. Family Fun. Yamaguchi/Hodaka olisivat voineet olla tänäkin päivänä huomattava tekijä. Yamaguchi meni valitettavasti konkurssiin tai lopetti liian aikaisin ja Husqvarna lähetti Thorsten Halmanin USA:han lentokoneella ja mukana koko kone tays Huskyja ja Hallmann näytti miten ihan oikeasti enduroa ajetaan. Hän taisi voittaa kaikki kilpailut ylivoimaisesti ja Husqvarnan USA menestys oli taattu.

Mutta Hodakan loi pohjan sille enduroharrastukselle tassa muutama mainos:










Yamaguchi tehdas on kai vielakin pystyssa mutta tekee polkupyoria jotka ovat pirun kaliita. En ole varma onko se sama firma edes.

Seka Jenkeissa etta Philiphineilla myydaan myos nykyaan 150cc Yamaguchia en tieda missa se tehdas on mutta pyora on ihan natti. Maahantuoja Jenkkeissa on Marshall Sports Bike Inc ja heilla on pirun hyvia mainoksia

Tassa vahan threadeja:

Yamaguchi Hurricane Riders Group

Yamaguchi Hurricane 150 - Motorcycle Safety

Yamaguchi Hurricane 150 - Ride like the Wind
.
http://www.youtube.com/user/MarshallSportsBikes?feature=watch




Etelä Afrikassakin on saman niminen firma mutta en luule että silla on mitään tekemistä tämän alkuperäisen Yamaguchin kanssa.

MP-TERVEISIN HIKO

PS. Sainpas väännetty mitättömästä kuvasta pirun pitkän tarinan….

Helmikuu 11, 2013, 18:34:49 ip
Vastaus #24

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Sori Hiko!!!   tsiikasin kuvaa aamurähmäisillä silmillä jä ilman rillejä sen takia laitoin kyssärimerkin perään. on noi öögat ei nyt vanhat, mut paljon käytetyt. Toi talo näytti pirusti götin viereiseltä talolta ja kartsaki leveeltä ku A.KIven katu. Assositaatio tuli siitä trumpasta ja yhdistin sen mielessäni Karjalaisen Markkuun ja göttiin. ps En mä sanonukkaan et kuvassa olis ämmä vaan likka , iso ero.
Mun frendillä tölikassa oli kans -66 TT100  punanen Trumppa missä oli virranjakaja, se oli ihan toimiva laite paitsi konkka petti kerran ja piti hätäpäissä korjata se raaalla perunalla, päästiin himaan.
Terv. John

John

-66 Triumph TT100:ssa ei enaa ollut virran jakajaa enaa, se taisi olla vain siina 1962 mallissa jolloin oli vain yhdet karjet ja kipinan jakoi virranjakaja samalla tavalla kuten 4-pyytysissa engelsmanni autoissa. Mies joka keksii taydellisen pimeyden, nimelta Lucas, sen oli kai kehittanyt taman nerokkaan Triumphin hassakan joka oli kai koneen paalta "kuningas akselilla liitetty" kampiakseliin. Sielta se oljyn stefakin aina vuosi. Mutta ajoinhan minakin silla pyoralla muutama kymmenentuhatta kilometria ja korjasin sita aika paljon....
Konkka oli kyllakin molemmissa mallissa mutta sen toimivuus sai tarkistettu suun kielella samalla tavalla kun joskus niitten 9 voltin paristoja tarkistettiin aikoinaan.

Gotti oli hieno paikka mutta enemman tykkasin siita Markku Karjalaisen Ruskeasuon hokkelista. Siella jos jossain oli moottoripyorailyyn liityvaa luovuutta.

Kun kavin Suomessa runsas viikko sitten niin tormasin Timo Karjalaiseen, Maicon entiseen maahantuojaan ja hieman maisteltiin niita jaloja juomia siella pratkamessuilla ja puhuttiin laakeista, sairauksista, laakareista ja sairaaloista. Tottakai me yritettiin myoskin muistaa niita vanhoja pratkajuttuja ja ja ehka jotain hamevakijuttujakin ja tietysti siita miten me joskus niita Suomen Viranomaisia jujutettiin. Timo on hauska tyyppi.

Minakin opin jotain uutta Markku Karjalainen ja crossiveteraani Timo Karjalainen ovet veljeksia, asia mita en ennen tiennyt ja kun
katsoi naamoja niin ihan samanakoisia he olvat...

Olisikohan jollain Markku Karjalaisen E-mail osoitteen, jos Markku osaa sellaista kayttaa,,,

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 12, 2013, 06:30:47 ap
Vastaus #25

john eriksson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 87
Moi Hiko
Kyl Markku on vmpk: n jäsen, ainakin se mainitaan v.-11 kalustoluettelossa jonka mukaan sillä olis vielä tallessa 6 1/5 nortti ja 500
matikka jonka ostin siltä joskus .-75 ja pidin sitä n.10 v ja myin sen takas markulle.

Terv. John

Helmikuu 15, 2013, 21:35:15 ip
Vastaus #26

Juha Monto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 104
Kyllä Husqvarnakin voi olla sininen:


Kuva: Teijo Heistola

Helmikuu 16, 2013, 06:22:40 ap
Vastaus #27

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1596
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Minäkin näin sinisiä pyöriä viime kesänä Misanossa.
Niissä oli jopa siniset valotkin, sellaiset vilkkuvat!  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2013, 06:24:27 ap kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Helmikuu 17, 2013, 09:30:34 ap
Vastaus #28

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2995
  • Napakelkkamopoilija
Sirkun enduro. Vai oliko hän Tuija nykyisin.

Napahulluna on hyvä olla.

Maaliskuu 08, 2013, 16:31:22 ip
Vastaus #29

Jorma Mitro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 741
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22
Sininen on nyt pyörä mullakin... JAWA 350 Style vm 2003. Ajettu edellisen omistajan mukaan vain mittarissa olevat 751km!!

[ylläpito on poistanut liitteen]