Tämäkin aika urbaani legenda jotta kumiletkut sulaa ym kamalaa...
No joo,on mahdollista mutta vettä on viemäreissä virrannut jo senverta kauan viinabensojen ilmestyttyä että eiköhän sulamiset pääosin tapahtuneet jo ja letkut muutenkin uusittu monenkin laitteissa uusiin jotka kestää vielä paremmin nykybensaa.
Saattaapi joku muistaa kun liuottelin lasipurkissa sieltä täältä hyllystä tallista löytämiäni kumiosia,oli letkunpätkiä,tiivisteitä ja muovinpaloja...nille ei tapahtunut silmämääräisesti yhtikäs mitään,ei liuennut purkin pohjalle näkyvää tai muuttuneet tahmeaksi tms vuodessa mutta pidempiä kokeita en tehnyt josko olisi vaatinut useamman kuunkierron.
Toki oliko sattumaa vaiko ei vaan osuneet kaikki kumi ja muovilaadut purkkiin(eikä tietenkään ollutkaan)mutta turha kiihkoilu pois ja esim 98:ssa senverta vähän alkoholia että riski minimaalinen..yhtä hyvin voi vanha hapero letku levitä aineella kuin aineella mun mielestäni.
Kukin tyylillään tokikin ja kyllä,hienoja kanistereita kerätäänkin olipa öljypänikkää,bensaa tai jotain muuta nestettä alunperin.
Onko pienkonebensakannut semmoisia...en minä tiedä kun en kerää mitään.
Muutaman tyhjän pienkonebensakanisterin kylläkin taas tälle kesää ojanpientareilta kerännyt pois kuleksimasta,kummasti putoavat käsistä siinä kuin pullotkin ym tyhjettyään.
Eikä millään pahalla jos loukkaannuit,saa toki pienkonebensaa ostaa ja käyttää,markkinat tarvii ostovoimaa
mutta ei siihen mun mielestä mitään tarvetta ole käynnin tai säilyvyyden kannalta ellei joku erikoistapaus mutta mikä se olisi,kertokaa?