Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT380J 1972  (Luettu 91517 kertaa)

Joulukuu 13, 2016, 15:50:56 ip
Vastaus #60

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3423
  • Mamu
Just...Noin kolkytävuotta sitten tilasin St***lta Kawa 350:een kaasutinkorjaussarjan...Yksikään osa ei käynyt...Vaan vuosien varrella pyörät vaihtuivat ja osa sinne,nippeli tänne...Muutamassakymmenessä vuodessa kaikki meni käyttöön...Viilaajat heti kysyvät:Etpäs lähettänyt takaisin...Olivat niin halvat etten viitsinyt... ;)

Joulukuu 14, 2016, 14:33:00 ip
Vastaus #61

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tallissa käyty ja ne SRIS venttiilit tutkittu+putsattu,eipä noissa mitään kökköä ollutkaan.
Kuvassa 1 venttiili paikoillaan letku kiinni.

Tuo eturattaan tai ketjujen räjäyttämä "ilmareikä"kuvassa tukittuna ja jonkimoisessa pohjavärissä on paikoillaan tuommoinen eikä tyhmempi edes lähitarkastelussa herkästi erota mitään paikkakohtaa  jos nyt ketään haittaisi vaikka erottaisikin,eipä tuonne mitään näe kunnolla kun kaasarit joskus kiinni tulee ja harvemmin luultavasti joku syynää tuolla nenä bensaletkuissa kiinni jonkun vanhaa moottoripyörää eikä tämä muutenkaan mikään uusi+virheetön ole ettei senpuoleen.

Ne kumikurkut on pantu kemialliseen kokeeseen jossa jarrunestettä kurkkujen kaverina,olkoot siellä niin katsotaan mielenkiinnosta mitä tuleman pitää vaikka en niitä aio käyttääkkään tällä tietoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2016, 19:41:09 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 14, 2016, 15:37:45 ip
Vastaus #62

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Saitko tilattua kurkut siltä japanilaiselta myyjältä? Itellä on nimittäin sellainen ongelma, että en saa tuolta kaverilta tilattua mitään. Kun yritän lisätä tuotteita ostoskoriin saan tekstin "This seller will not sell to buyers that do not meet their requirements."

Kysyin tuolta myyjältä joskus kampiakselin huoltopaketista, jotta ovatko laakerit ynnä muut merkkituotteita, vai halpaa jälkituotantoa. Myyjä vastasi asiallisesti, jotta ovat made in Taiwan, no brand. Sen jälkeen en ole saanut tuolta myyjältä mitään ostettua enkä samaisesta syystä saa edes viestiä lähetettyä myyjälle. Olen lähettänyt firmalle viestiä firman omien nettisivujen kautta enkä saa vastausta. Liekkö suuttunut niin paljon siitä minun kysymyksestäni. En ole koskaan rikkonut ebayn sääntöjä, koska jos olisin niin luulisin että minua olisi siitä rankaistu. Pistelukuni on 200 eikä negatiivisia palautteita ole. Kai se on pyydettävä jotain kaveria tilaamaan minulle kun tuolla myyjällä olisi muutakin tavaraa jota tarvitsisin. Kuten jarruletkusarja ja etujarrusatulan huoltopaketti.

Joulukuu 14, 2016, 19:36:46 ip
Vastaus #63

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Nuo "ylimääräiset"kaasuttimen osat minulle löytyivät korjausoppaan L mallin(ja uudempien) kaasareiden kuvista,pitkä pökäle on ryyppyhommiin kuuluva ja niissä myös tuo 1 suutinmalli on erimoinen jossa kierteet paljonkin ylempänä kuin näissä vanhemmissa,myös tuo suutin on pidempi.
Se siitä,selvisi miksi niille ei paikkaa löytynyt.

Kyllä kumikurkkujen tilaaminen onnistui ongelmitta Ebaysta,myyjä jolta ostin oli cruzinimage-uk ja tuotteen sijainti Sanmu-Shi,Chiga,Japan
Hintaa 24,44e+10,61e postikuluja.
Siellähän niitä oli muutama muukin myyjä jotka moisia kauppasi samoihin hintoihinkin suurinpiirtein,tiedä oliko sinulla tuo vai joku muu mutta kokeile toista ellei joku myy,asia jota ihmettelen kovasti,tuntuu että myyvät ihan mitä tahansa kunhan luottokortti löytyy ja oikea osa, bisneksellähän nuo elävät.

Samalla siis tilasin myös oikeanlaiset korjaus-sarjat noihin kaasareihin Taiwanista,hintaa niille kertyi 18,80e+5,64e postikuluja.

Tullevat joskus vuodenvaihteen tienoilla tai pikkasen jälkeen kun pyhiä ym postiongelmia kuulemma odotettavissa massiivisesti...mitenkän muutenkaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2016, 19:39:15 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 14, 2016, 19:44:09 ip
Vastaus #64

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Ne kaikki ilmoitukset ovat tuon cruzinimagen ilmoituksia. Muut myyjät eivät noita samoja kurkkuja myy. Jokaisella ilmoituksella sama homma, en kelpaa asiakkaaksi. Pitää laittaa kaveri tilaamaan. Sillähän tuosta selviää.

Joulukuu 19, 2016, 19:24:24 ip
Vastaus #65

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Niinpä oli,saman miehen ilmoituksia vaan enpä huomannut kun hintoja ja palautteita tutkin sekä tavaran laatua tai laaduttomuuta mietiskelin
enkä huomannut tuota.
Tämmöisen "sillisalaatin"kanssa meni Lauantai ilta rattoisasti ja syy toimivien johtojen irtirepimiseen oli eristesukkien lyhyys eli lampun sisäänvienneissä johtoniput jäi paljaaksi eikä ne oikein istuneet kunnolla silläviisin miten ne oli sinne joku aikoinaan tukkinutkin.
Johdot oli hyväkuntoiset ja liittimet myös eikä niitä ollut kukaan "Rane"kavereineen pätkinyt uuteen uskoon.
Vanhoja teipinpaloja numeroineen löytyi,tein kumminkin itse uudet kun voinut luottaa pysyikö ne kiinni puoliksi purkautuneet ja limaiset erkkarinpalat.
Erkkareiden liima samaten kuin varsinkin"jeesusteipin"liima on jotain aivan muuta kuin nimensä saannin aikoihin,se tahdo enää tarttua mitenkään kiinni eikä pysy kauan,toista se oli ennen.
Tietty joku merkkituote tyyriimmästä päästä voi ollakkin hyvä vielä,ei kokemusta kuin näistä market-tuotteista.
Samalla oli hyvä tutkia johtojen ja liitimien lisäksi maadoitukset kuin polttimoiden kuntokin.
Parkkipoltin oli katkaistu kantaansa ja luovuttu vaihtohommista,ainakaan sitä lasiosaa ei löytynyt ja tiukassa kanta kolossaan olikin,toki se kärkipihdeillä sieltä irtosi suht nätisti ja uusi poltin tallin hyllystä tilalle.
Ajovalopoltin oli teoriassa kunnossa,käytännössä ei ollen ihan musta jo,ei siis mitään järkeä laittaa takaisin kiinni.
Uutta moista ei varastoista löytynyt enkä kyliltäkään lähtenyt etsimään,Ebay ja Kiina luovuttivat 2kpl paketin postikuluineen hintaan 1,80e!
Tuoreempaa eristesukkaa koppuraksi kuivuneen ja puolirisan tilalle pikkasen pidemmän kaavan mukaan laittamalla kangasteippiä vielä kerros päälle niin tuli hyvän näköinen ja yhteneväinen noitten muitten johtojen kanssa jotka tässä nyt teipattu muutkin samoin näkyviltä kohdilta.
Pikkasen piti miettiä järkevämpiä ja tehtaan ajattelemia aatoksia miten ne virallisesti on tarkoitettu lampunkuupanan sisälle niin että sukat piisaa(suurin syyhän"lyhyyteen" olikin että ne oli väärin lajiteltu) ja niput ei väännä omituisesti eli jaotella ne 2 sisäänmenoreiästä jotenkin järkevästi eikä vaan survoa väkisin miten sattuu.
Aikansa kun ihmetteli ja eestaas värkkäsi niin ihan hyvä tuli,siinä se saa nyt olla sitä ajovalopoltinta odotellen ja sitten kansi kiinni.
Itse ajovalolasi oli onneksi ehjä ja kromikehyskin myös onneksi,onneksi siksi että moista "hevosenkenkä"lasia ja -kehystä käytetty vain 1972,kumpikaan ei siis ole pyöreä ja on pikkuisen hankalampi saada jo maailmaltakin.
Kuvassa näkyy myös jonkun MaGywerin millälie massalla liimaama vastamutteri paikoilleen vai onko korjattu jotain halkeamaa??,siisteys ja työnlaatu kyseenalainen,onneksi ei näy enkä rupea irti repimään kun hajoaa koko muovikuuppa maaleineen taatusti rajuista otteista.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2016, 19:34:23 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 19, 2016, 22:58:56 ip
Vastaus #66

Mikko Junttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 78
Nopsaan tulee ainaki tavara tuolta cruzin imagelta tms. Tilasin syksyllä kytkinlevyt, niin yheksän päivää ja ne oli mulla jo kädessä. Sisältäen viikonlopun toki välissä ja +1 päivän viiveen maakuntapostiin toimituksessa.

Joulukuu 22, 2016, 15:29:04 ip
Vastaus #67

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Japan Post on "pikkasen"tehokkaampi kuin Suomen Posti,kumikurkut saapuivat eilen ja pehmeät kuin tuore lakritsa verrattuna noihin vanhoihin koppurohin joihin ei tuo reilun viikon koeluonteinen jarrunestekylpy ole vaikuttanut ainakaan vielä millään lailla noin silmä&sormituntumalla.
Laadukkaan oloiset ja uudet siistit klemmarit päällä.
Kyllä nämä kelpaa kiinni ruuvata,eipähän tarvi epäillä josko vuotaa tämän kautta ilmaa ja sekoita käyntiä+seoksia.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 26, 2016, 20:21:43 ip
Vastaus #68

Lasse Auvinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Mielenkiintoinen projekti. Itellä samanmoinen työnalla. Tulossa vahvasti raaseri lookkiin. Ja hyviä vinkkejä osien metskaamiseen.

Tammikuu 14, 2017, 17:57:42 ip
Vastaus #69

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Homma edistyy hitaasti mutta..epävarmasti voisi sanoa.

Kaasuttimen sitä kunnollista korjaus-sarjaa odotellaan yhä,liekö toista tai kolmatta kertaa maapalloa kiertämässä tai ihan suomen postissa tulevaan kotimaahansa tutustumassa kunnolla ennen postilaatikkoon kolahtamista.
Siitä syystä tämä nyt jumittunutkin pikkasen paikoilleen kun kaasuttimista olisi oiva paikka jatkaa silleen niinkuin loogisesti tätä ähräämistä.
Etulamppu on nyt kiinni ja johdot survottu sisään niin siististi kuin taisin.
Polttimo(ja varapolttimo tietty samalla)tuli Kiinasta kun nuuka tilasi Ebaysta halvalla ja nopsaan paketti tulikin sisältäen juuri oikenlaiset mitä tarviinkin.

Johdot liitoksineen avattu,merkattu,johtojen kunto tutkittu ja ruiskaistu CRC:tä liitoksiin ennen kuin laitettu kiinni,tuokin odotteli polttimoa pari viikkoa tuossa törröttäen kuin risukasa.

Ongelma oli oikea etuvilkku joka ei vilkuttanut,ei sitten millään vaikka virtaa tuli,polttimo ok ja kontaktipinnat putsattu.
Vika siis maadoituksessa ja kaikenmoista omaa sovellusta alkuperäisen version kontaktihäiriön putsaamiseen ilman kunnon lopputulosta.
No,virtajohtohan menee vilkun varren sisällä sieltä etulampun uumenista tullen ja reikä on mahdottoman pieni saada sopimaan ylimääräinen maadoitusjohto samasta reiästä vilkunvarressa jossa oisko 2,5 neliötä tuo aluperäisjohto mutta sitten niin  mahottoman paksussa kuoressa että,ennen oli näköjään varaa kuoreenkin satsata eikä ollut niin millinpäälle tuo tilakaan.
Aikansa yritin...äääh..perk....ja kunnon haava sormeen niin että koko projekti muistutti kohta kauhuelokuvan teurastuskohtauksen jälkimaisemaa.
Seuraavaksi oli pientä siivousta ja punainen hetki,siis rautapitoisuuden alennusta lampun seutuvilta kuin asentajan hemoglobiinissa.
Irrotin lopulta vilkun virtajohdon,vedin pois ja viritin tilalle 2 napaisen(vanhasta lisäjarruvalosta johdonpätkä) johdon joka oli tarpeeksi ohut että sain vedettyä sen rautalangalla läpi vilkunvarren ja tehtyä siitä toisesta piuhasta kunnon maadoituksen etulampun sisällä piilossa ja samaan liitokseen myös toisen etuvilkun maadoitus josta pitkä johto akun etupuolella olevaan maadoituspisteeseen runkoon jossa jo 2 johtoa ennestään.
Kutistesukka päälle näkyvään osaan ja hyvä kun mikä,myös tuo johdon paksuus riittänee,oisko nyt 1,5 neliötä molemmat,virta+maa.
Sitten kokeilemaan taas ja kyll...huh...nyt ne toimii niinkuin pitääkin kuten myös muut sähköt eli liitokset meni oikein vaikka aikamoinen risukasa tuo oli katsella ja survoa umpion alle
.
Pikkasen meinasi usko loppua jo näin yksinkertaisen jutun kanssa eestaas purkaen,viritellen ja kokeillen yhden vilkun maan kanssa.
Vertauksena niihin jotka tekee "oikeita entisöintejä"pelkän ruosteisen rungonjämien ympärille vehkeeseen joka rautakaudelta.

Puolien maadoitus oli myös sinnepäin toimivuudeltaan vaikka tehty ihan oikein alkuperäistyyliin siihen kannen Ram Air peltiin mutta lakkakerros,alumiiniseos tai joku estää takuuvarman kosketuksen vaikka johto ok ja kosketuspinnat putsattu eli jos ei maadoitusta ei myöskään kipinää ja masiina kaput.
Vedin samasta liitoksesta jatkojohdon piilossa tuohon aiemmin mainitun ruuvin alle jossa nyt siis etuvilkutkin.

Posti toi nyt paketin ,tai kirjekuoren oikestaan,Ameriikasta jossa on täydellinen Suzuki GT380 bensahanan korjaus-sarja tuorein alkuperäisosin ja pistin päivän kevennykseksi kuvan joka ei valitettavasti kovin terävä mutta ei ole kuvaajakaan :laugh: eli olkaapas hyvä.

Asennellaan tuo tuossa viikolla joutoaikana ja täytyy tuumia myös tuo pikkasen kärsineen värillisen lakka/maalikerroksen korjaus moottorissa kuin tuossa kohdassa isompikin läiskä johon itse tein tuon korjauspalan eturattaan yläpuolelle,josko sekoittaisivat mallin mukaan maalikaupassa pienen tilkan.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2017, 12:40:25 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 16, 2017, 12:46:19 ip
Vastaus #70

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Juuri kun pääsi postia haukkumasta niin lootaan kolahti tänään se kauan odoteltu "kunnollinen" kaasuttimien korjaus-sarja noihin 1972-73 GT380 malleihin.
Tuo aiemmin tilaamani ja saamani oli vääränmoinen ollen uudempiin malleihin ja aika tavalla omasi toisenlaista tavaraa kuin tässä nyt tulleessa joka näyttää just sellaiselta kuin pitääkin.
Puuhaa siis odotettavissa tuon bensahanan korjaus-sarjan ja näiden 3 kaasarisatsin kera,hyvä niin :)
Kuva kaasuttimien korjaus-sarjasta jossa 1 pussin sisuksia vähän levitelty näkysälle,loput 2 avaamatta vieressä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2017, 12:48:31 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 18, 2017, 19:06:24 ip
Vastaus #71

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tänään lioteltu,putsattu,puhalleltu ja tutkiskeltu kaasuttimia kunhan ensin oli vanhat vaihdettavat osat purettu..ja oikeastaan kaikki muukin mitä niistä irti lähti ruuvaamalla.
Uudet samanmoiset sisuskalut laitettiin tilalle,pääsuuttimet vaihtui tuossa uudessa korjaus-satsissa mukana olleisiin vaihtoehtoisiin 87,5 kokoisiin kiinni olleiden 80 tilalle koska niillä saa menemään enemmän bensaa :D
Mukana oli myös 75 kokoiset vaihtoehdot.
Näyttää kuuluneen korjausoppaan mukaan ihan nimellä "optional" tuo 87,5 koko kuin myös koko 75 mutta tuo 80 lie normaalikoko millä ne oli varustettu ainakin täälläpäin maailmaa alunperin jos kyseessä J ja K malli?
L mallille kirja näyttää vain yhtä kokoa =80 mikä ei tietty ole mikään syy olla käyttämättä muitakin kokoja jos tarve mutta tuon mallin kaasuttimethan ovat jo hieman erimoiset kuin näissä vielä vanhemmissa vaikka Mikunit yhä ovatkin toki.
380 GT mallissa kaikissa kolmessa kaasuttimessa on sama suutinkoko myös korjauskirjan mukaan toisin kuin vaikkapa GT 550:sessä,syytä en tiedä.
Bensapinnat oli mitä oli,kaikissa erilaiset ja ei sinnepäinkään kuin pitää,ihmettelen miten se toiminut tuollaviisin mutta eikait se häävisti ollutkaan kun tuohon lisää pielessä olleen sytytyksen,väärin säädetyt kärjet ja puhdistamattomat+säätämättömät kaasuttimet.
Kaiken kruunasi yhden kohon rikkinäisyys jota joku joskus kylläkin oli yrittänyt korjata,ravistaessa kuului että jotain nestemäistä tavaraa sisällä oli joten pieleen oli korjailut menneet koska ainakin 1 reikä(kuvassa nuoli) löytyi tinalla korjatun kohdan vierestä...voi niitä "mikroreikiä" toki olla muitakin.
Tuon kaasuttimen kohokammio oli liejumaista haisevaa mönjää,kuin vanhaa ruskeaa lakkaa puolillaan eli ihan viime aikoina vika ei ollut tullut kun vehje on seisonut vaan kyllä tuo oli vuosia vaivannut ja ajettukin aikansa tuollaisenaan yksi kaasutin tulvien..
Tinuriksi en enää ruvennut ja tuhertamaan(sitähän se yleensä enempikin on..) tehottoman kolvin kera joten ratkaisin ongelman 2 komponenttisella pikaepoksiliimalla jota levitin ohuen kerroksen kaikkien epäilyttävien kohtien yli ja lienee vika korjattu noinkin,toivotaan ja koitetaan.
Hommataan uusi muovi tai messinkikoho ellei tepsi,löytyyhän noita kun mitään harvinaisuuksia eivät ole saati kalliitakaan.
Eipä noihin liimoihin ole bensat tai muutkaan tavallisimmat liottimet enää keinoa tuntuneet saaneet aikapäiviin kun on joskus oikein yrittämällä yrittänyt saada moista irti vikapaikasta,kyllä se työlääksi mekaaniseksi poistamiseksi on mennyt.
Jos huomenissa kasaisi tuon viimeisenkin ja säätäisi bensapinnan siinäkin ohjeiden mukaan oikeaksi(kuvassa työntärissä lukema joka toleransissa ja ok eli tuo jäi noin)
Mitattu ja mitataan tiiviste pois,tuossa kuvassa jo laitettu paikoilleen.
Karkeat pohjasäädöt muihin ruuveihin ja sitten siirrytään ryyppyosastolle sekä luisti,neula ja siis kaasuttimien yläosaan jotka riippuvat pyörässä kiinni vaijerien varassa ja saa laiteltua siinäkin kun en viitsinyt irrotella kaasukahvasta,ovat jopa jotenkin helpommin käsillä tuossa roikkuessaan.
Bensahana saanut ehjäys-satsin myöskin sisuksiinsa ja niinhän nuo sopi kuin pitääkin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2017, 20:25:09 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 20, 2017, 21:38:13 ip
Vastaus #72

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
No niin,sen siitä taas sai kun lämpimässä vaan siltikin puolikylmässä ja vetoisassa tallissa konttii vanha mies talvella=räkätaudin alkua pukkaa  >:(

Kaasuttimet on kiinni uusine kumikurkkuineen ja vaijerit laitettu luisteineen kuin ryyppysysteemitkin paikoillaan,paitsi että kaasuvaijeri menee vaihtoon koska öljypumpulle menevä haara on huonossa kunnossa,säikeitä näyttää olevan poikki ja kuori puhki sieltä täältä.
Ne jarrunesteeseen kukausi sitten likoon laitetut vanhat kumikurkut on kivikovat yhä eli enempi höpöjuttuja moinen kikka muka niitä noin pehmennellä ainakin jos kiire...ehkä ensi tai seuraavana kesänä olisivat jo pehmenneet hivenen tai ehkä ei mitään ikään tapahdukkaan?

Ei tuo vaijeri muutenkaan kokonaisuutena ihan priima ole,näyttää jääneen voitelut väliin sitten asennuksen kauan sitten,ruosteista ja ruskeaa tavaraa kuoren välissä mutta ehkä olisi kunnon putsaus+öljyäminen auttanut jos tuo 1 haara olisi ollut kunnossa.
Kuvasta tuota ei tietty näe ja olisi ehkä tovin toiminutkin mutta kun nyt auki on niin vaihtoon tuo menee kun aikaa on ja onhan tuo kulutusosa.
Tietysti tutkitaan mahdollisuutta voisiko tuon öljypumpun haaran vaijerin vaihtaa tuohon haarapalaan asti josta siis 1 vaijeri kaasukahvalta jakaantuu 4 osaan(3 vaijeria kaasuttimille+1 öljypumpulle).
Tuo haara tai jakopala,miten vain, tarviisi saada niin auki että sen saa kasattuakkin mutta tässä tapauksessa ei enää paljon menetä jos tutkii miten se aukeaa vai hajoaako tyystin vaikka jotain metallia tuo haarapala onkin ja kierteellä aukeaa kahteen osaan mutta se ei riitä siihen että tuon uuden vaijerin saa kiinni siihen niin että päät ja varsinkin myös kuoren saa ujutettua oikeaoppisesti tuonne sisään,muuten siitä ei tule takertelematonta ja säädöissä pysyvää.
Pistän kuvia "kohteesta" jahka pääsen värkkäämään ja katsotaan miten kävi vai tuleeko kuva roskakorista mihin palat paasattu heti kättelyssä.
Tuo tehdään siis ihan uteliaisuudesta ja tekemisen ilosta(puutteesta) onnistuuko idea luotettavasti,se ei niin vaarallista jos 1 kaasuvaijeri pettää...mutta öljypumpun vaijeri pois pelistä/säädöistä aiheuttaa katastrofin eikä sitä ajossa edes huomaa ennenkuin liian myöhäistä.
Tarkoittaa sitä että uusi vaijeri laitettiin hakuun koska tahtoo olla varma että se on kunnollinen ja kestääpä sitten vuosia kun kerralla laittaa.
Jääkööt ikijemmaan tai laitetaan lasivitriiniin tuo korjattu jos siitä jotain saa tehtyä...jos.
Tiesinkin että tuo vanhan mallin "one to four "vaijeri on tyyriinpuoleinen ja harvinainenkin jo nykyään verrattuna siihen uudempaan malliin eikä tarvikeosia ole pahemmin tyrkyllä.
Joo,uteliaisuuden vuoksi katsoin mitä se Nakkilan pyörä&mopossa moinen maksaa...arvatkaa?
Älyttömät 69,45e ja postikulut päälle yhdestä kaasuvaijerista!
Hyvät on voittoprosentit.
Sitten mentiinkin Ebayhin ja tutkittiin mitä löytyy ja löytyyhän sieltäkin kaikenhintaisia niin tuota uudempaa jos jopa vanhempaakin versioita joka sama GT380 sekä 550 suzukin varaosanumerolla 58300-33001.
750 GT on eri varaosanumeroin 58300-31001 ja jotain eroa siis on,todennäköisesti kumminkin käyttökelpoinen ja lie pikkasen pituuseroa kait pidempään suuntaan??
1 ilmoitus järkevällä myyntihinnalla kiinnitti huomion mutta kuvasta ei oikein saanut selvää kuuluuko öljypumpun vaijeri tuohon koska näytti olevan sellaisiakin versioita kaupan jossa ei ole ,silti varaosanumero oli sama(?)
Otin yhteyttä myyjään ja kysyin.
Aamulla kone auki ja Amarillosta,Texasista oli moottoripyöräliikkeestä tullut vastaus että just semmoinen kuin etsin ja hintaa euroina 26,71e+postikulut 6,91e=33,62e alkuperäisestä,uudesta NOS suzukin orkkisvaijerista joten vastaus oli luonnollisesti :kyllä kiitos.
Siinä on Nakkilassa pientä mietittävää kun tokko nuo tappiolla maailmallakaan myyvät ja lähettävät toiselle puolen maapalloa ollen silti puolet halvempi!!
Tullee parin viikon päästä vaan niistetään ja koitetaan parannella kuntoa niin kauan ellei sitten aiemmin tuota jatkopalaa pääse värkkäämään...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2017, 10:04:38 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 21, 2017, 03:09:51 ap
Vastaus #73

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Mopo Sportissa on vanhaa Jämerin varastoa, jossa on paljon 60, 70, ja 80 luvun vaijereita. Hinnat on kohtuulliset ja laatu hyvä - orkkis että TSK tarvikevaijereita.

Tammikuu 21, 2017, 10:44:11 ap
Vastaus #74

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 917
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos Tapsalle hyvästä vinkistä niin minulle kuin muillekkin joilla joku päristin :D
Vilkaisin ja tutkiskelin mitä tuohon Suzukiin löytyisi vaan kuvat sivuilla auttaisi kovasti,nyt joutuu tyytymään suoraan hakuun/osanumeroon eikä voi ns soveltaa
ja käyttää mittoja tai kiinnityksiä ym vertailukohtana koska monestihan lähes samanmoinen voi olla vaikka eri merkkisessäkin saman aikakauden pyörässä(jota vähempi ehkä harrastetaankaan joten hintakin voi siksi olla halpa) saati saman merkin jossain eri mallissa.

Tämä on minusta ainakin aika tärkeä asia niiden kohdalla jotka touhuavat vanhojen vehkeiden kanssa ja kovasti auttaisi jos löytyisi käyttökelpoinen lähes vastaavakin osa mutta eihän arvaamalla,kuvatta ja ilman infoa voi mitään tilata.

Valitettavasti Gt380 tai 550 ei minkäänmoista kaasuvaijeria löytynyt ja silti tuo kuva olisi auttanut kovasti jos olisi ollutkin tietämään onko se uudempaan vai vanhempaan versioon ja löytyykö tuo öljypumpun haara koska tuntuu että samalla varaosanumerollakin tavara voi olla eri.

Tietysti kysyvä ei tieltä eksy mutta kuitenkin.

Gt750 näytti löytyvän kaasuvaijeri "palautus" 58300-31200 yhtäkkiä ajatellen järkihintaan 15,90e,mutta numerohaun perusteella kyse on vain ihan tavallisesta yhden vaijerin pätkästä numero 1 ja löytyy siis myös numero 2 eli kyseisellä kaasuvaijerilla ei pelkästään tee mitään,on vain yläosasta toinen pätkä ja kuulunee uudempaan Gt750 kuin 72-73.
Muuta ei siihenkään kaasuvaijeripuolelta löydy.

Gt250 ja T250 kylläkin löytyy kuten Gt500 mutta se ei tässä tapauksessa auta koska ovat 2 sylinterisiä.
Kierrolukumittari kuin kytkinvaijerikin löytyy pikkutripleen,hyvä tietää ja ei ollenkaan pahaan hintaan a 16,90e.
Paljon siis auttaisi jos itse pääsisi tutkimaan tai näyttämään mallikappaletta...tai olisi edes nettisivuilla kuvaa+enemmän tietoja tuotteesta eli valitettavsti kyse taas kotimaisista nettisivuista joiden päivitys nykyaikaan ei paljon maksaisi jos myyntipuolta haluaisi lisätä ja yksi syy miksi porukka tilaa osiaan muualta.

Pikaisesti kuvattuna jakokappale kaasuvaijerissa mistä puhe,puolinaamarommi tuntuu auttavan ja antavan lisävoimia pikku lunssaan...
Tuo toinen saman-näköinen jakokappale kuuluu ryyppyvaijereille.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2017, 15:57:27 ip kirjoittanut Petri J Kokko »