Muissa kilpamoottoreissa, tai siis muissa moottoriurheiluissa säännöt määräävät käytettäväksi polttoaineeksi bensiinin, aika monissa lajeissa vielä erikseen pumppubensiinin, sellaisen mitä kuka tahansa voi ostaa. Speedwayssä ja maaradan kilpakoneluokissa sallitaan metanolin käyttö, samoin Indy-autoissa kait. Ja sillä metanolilla saadaan saman kokoisesta moottorista enemmän tehoa; ei siksi, että se olisi polttoaineena tehokkaampaa, vaan siksi, että se kestää kovemmat puristukset syttymättä omia aikojaan.
Simppelein viritys on lisätä räjähdysainetta polttomoottorin polttoaineeseen - jos osaa laittaa oikeeta ainetta ja oikeen määrän - mutta se on säännöissä kielletty. Lämpövoimakone, ei räjähdysvoimakone, ja tarkasti määrätyllä polttoaineella, myös puristuksen kestoa lisäävät aineet on kielletty, tai yleensä mitkä hyvänsä omat litkut. Sillon kun ite olin muutamana vuotena Imatralla katastusryhmässä, piti muistaaksein kolmelta ensimmäiseltä ottaa maaliin tulon jälkeen polttoaineesta näyte. Ei niitä tutkittu, mutta jos joku ois tehny rotesteja, ois ollu mistä tutkia. Ite en oo ollu paikalla, mutta huhuja oon kuullu muutamasta tapauksesta, missä ois polttoaine loppunu enneko oli maalin kohalta päässy varikolle asti, eli ei ollu mistä antaa näytettä? Eipä niissä kukaan hirveesti ylimäärästä pensaa kuskannu, että on mahollista ihan oikeestikin loppua, mutta muutakin syytä saattaa mieleen tulla?