Kirjoittaja Aihe: Vetopakan kumit  (Luettu 5189 kertaa)

Joulukuu 09, 2023, 16:19:19 ip
Luettu 5189 kertaa

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Tervehdys.Työn alla Honda VF1000F-vm 88 ja takapyöränlaakereiden vaihdon yhteydessä huomasin vetopakan kumien olevan huonolla hapella.Onko nuo kumit kuinka merkkikohtaiset vai käviskö esim tonnisen cbr omat?Jotain "yleismallejakin" näyttäis olevan tarjolla mutta alkuperäisiä huonommin,onko vinkkejä miten edetä?

Joulukuu 09, 2023, 16:33:12 ip
Vastaus #1

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1525
Cmsnl:n sivuja selaamalla voi varaosanumerolla etsiä vastaavuuksia...  Sieltä löytyy hinnatkin. Ja paikalliselta diileriltä kannattaa kysyä tarjous hintavertailuun. Ainakin 600 CBR:ään on hyvin löytynyt osia ja sopuhintaan.
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Joulukuu 10, 2023, 09:39:47 ap
Vastaus #2

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Ok.Kiitos vinkistä.

Joulukuu 10, 2023, 13:02:45 ip
Vastaus #3

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1829
Se kummihomma on kokolailla tiivis paketti. Joutuu uudemmissa välillä liukkaria käyttämään, että saa rataspohjan nuijittua paikalleen.
Toisinsanoen ei kannata mitään sinnepäinkumeja laittaa, koska väljä paketti syö nopeasti kumit rikki.

Joulukuu 10, 2023, 14:34:35 ip
Vastaus #4

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Kiitos vinkistä,vähän jäi purkaessa epäselväksi kun tipahtivat kaikki pöydälle,että missä näitten kumien välissä ne metalliliuskat olivat.Ovatko olleet kumeissa kiinni vai laitetaanko ne sinne väliin kasatessa.Siis viisi kappaletta metallilevyjä tuli irtona sieltä kumien välistä.Selitinköhän nyt tarpeeksi epäselvästi.

Joulukuu 10, 2023, 15:02:42 ip
Vastaus #5

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1525
Kannattaa hommata korjausopas. Nettitilauksena alkuperäinen pdf, siitä voi sitten tulostaa aina tarvittavat kuvat ja tiedot. Tuossa yks esimerkki: https://www.motorcyclemanuals.info/motocycles-atvs/honda/
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Joulukuu 10, 2023, 15:29:31 ip
Vastaus #6

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
Joku on tilkinnyt kokoon puristuneita kumeja niillä levyillä . Laitan varmuuden vuosi linkin , kannattaa klikata kuva suuremmaksi erilliseen ikkunaan . Nuo kumit  eivät Suomessakaan Honda - myyjällä tuhottoman kalliita ole .
https://www.cmsnl.com/honda-vf1000f-1984-e_model50050/partslist/0228.html

Joulukuu 10, 2023, 16:35:19 ip
Vastaus #7

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Tilasin nuo kumit semosesta kuin EXABIKE.com, löytyi niiden sivulta kätevästi,ilmeisesti niitä metallilätkiä ei näiden uusien kumien kanssa kannata laittaa?

Joulukuu 10, 2023, 16:41:56 ip
Vastaus #8

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1525
Exabike.com
Motorcycles used parts specialist
More than 50,000 used parts available for all motorcycles


Myykö ne kuitenkin myös uusia osia?

Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Joulukuu 11, 2023, 04:47:57 ap
Vastaus #9

Pekka Koivu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 848
  • Jäsen 8930
Minulla voisi olla VF1000F2:n kumit, jotka vaihdoin uusiin. Mitään eroa en huomannut, eikä ollut metalliliuskoja missään. Jahka palaan reissusta voisin tonkia hyllyjä. Tietenkin uusi on aina uusi.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Joulukuu 12, 2023, 15:44:13 ip
Vastaus #10

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Ok,kiitos tiedosta,mutta kyllähän tämä surkea vieraankielentaito tais tehdä tepposet ja nuo ovat käytetyt mitkä tilasin....näkee kun tulevat,oppirahat on aina maksettava.Mutta käyttöä voi olla toisillekin kun on toinenkin vf 1000f  projektina,siinäkin ovat aikasta repaleiset,mutta tuo toinen saa nyt odottaa vuoroaan.

Joulukuu 16, 2023, 16:00:22 ip
Vastaus #11

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Kannattaa selvittää ekaks pyörän oikea malli, tuo vm. -88 ei oikein istu noihin Cmsnl:n listaamiin malleihin. Sen jälkeen voi katsoa ko. kumien saatavuuden ja varaosanumeron Cmsnl:n linkistä.
Jos kumeja on saatavilla Cmsnl:lla, niin silloin ne ovat myös tilattavissa lähimpään Honda huoltopisteeseen. Mitään patenttivirityksiä ei kannata tehdä.
https://www.cmsnl.com/honda-vf1000_model317/

Joulukuu 17, 2023, 17:49:29 ip
Vastaus #12

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Tuo exabiken paketti saapui ja kyllä nuo ovat käytetyt mutta näyttävät ehjiltä ja ok kuntoisilta,kokeillaan nyt aluksi noilla kumeilla.

Joulukuu 17, 2023, 17:54:22 ip
Vastaus #13

Oke Eerola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Tuon pyörän tiedoilla kun etsii osia niin en ole löytäny oikeestaan mitään osia,eivät tunne nuo luettelot -88 mallista VF1000 pyörää kun tämä on tyyppinumerooltaankin sc19 ja vanhemmat sc15.

Joulukuu 17, 2023, 18:23:02 ip
Vastaus #14

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1525
Mistä olet sen vuosimallin löytänyt? Wikipedian mukaan valmistus loppunut 87...
In Europe the "Interceptor" was launched as the FE model, in 1984 and reported engine power output was increased to 116 horsepower (87 kW). Features such as Honda's dive control system (TRAC) and adjustable suspension were still present. The VF1000F was discontinued in April 1985.
The evolution of the VF1000F(1) to the VF1000F2 began in April 1985 with the VF1000FF (and subsequent rare FG) model. The styling of the bike changed with new side panels and grab rail. The 16-inch (410 mm) front wheel was replaced with an 18-inch (460 mm) wheel
The VF1000FF was sold in Europe, Australia, South Africa and Canada. The VF1000FF was discontinued in August 1987.
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)