Kirjoittaja Aihe: Kauppamopo -75 Sport  (Luettu 44623 kertaa)

Huhtikuu 15, 2015, 18:04:43 ip
Vastaus #120

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Ei ainakaa vielä oo pinnoja katkennu tai löystyny. 90mm etujarru on huomattavasti huonompi kuin 100mm :o tai sitten sielä on jotain vikaa.
Pakoputki viritys tuntuu onnistuneen. Kiihtyy tyhjäkäynniltä paremmin ja ottaa vähä paremmin rinkiä. Huippukierrokset ei silti laskenu tai noussu vaan kulkee siinä 55 kieppeillä aina vaan. 35-40 tietämillä vaan on vieläkin sellainen notkahdus, missä ei oikein tapahdu mitää.

Toukokuu 01, 2015, 17:35:36 ip
Vastaus #121

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
En tiedä onko papan, tomoksen, supersportin, vai minkä pytystä tehty toi putki mun pytyn sisälle, mutta ei se oikein tunnu sinne sopivan...
Mikähän pytty sitä kannattais hommata, jos suht vakiona kuitenkin haluais pitää?

Olisko tämä ok laatuinen
http://www.puchshop.de/catalog/airsal-50cc-38mm-aluminium-old-model-new-p-1898.html?language=EN
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2015, 17:42:13 ip kirjoittanut Juha Torala »

Toukokuu 01, 2015, 22:08:18 ip
Vastaus #122

Anssi Lindahl

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 244
jos ei mitään järisyttävää voimaa hae niin aivan ok,itellä oli 50 power one kyseisestä paikasta täyty aikalailla pirrailla ennen kuin syttyi edes jotenkin,alahelma taitaa olla 48 mm joten ei mene ainakaan 4 vaihteiseen puch lohkoon avartamatta.Kovakromissa on avarampi alapää mutta ei uskalla sanoa varmaksi sanoa meneekö heittämällä,jos rupee tilaan kannattaa kattoa sellanen setti mihin tulee kansi mukaan ja hinta kohillaan tarkemmin kun kattelee niin aukot aika samanlaisia kaikissa pytyissä. ;)

Toukokuu 01, 2015, 22:15:58 ip
Vastaus #123

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 125
Oliskohan jossain muutem saatavilla 4 vaihteiseen Puchiin sopivaa sylinterisarjaa edullisesti? Siinä taitaa alahelma olla 43mm, kun noissa yleisesti saatavissa sarjoissa alahelma on 48mm.

Jos saisi tosiaan noin halvalla uuden sylinterisarjan, ei paljoa kannattaisi porauttaa sylinteriä enää.

Toukokuu 03, 2015, 11:15:53 ap
Vastaus #124

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Oon käsittäny niin että SS koneessa on vain pieni kaulus mikä pitää vinguttaa tasaiseksi, että sopii noi isommat pytyt..

Tarkoitus olis pitää suht vakiona ja mahdollisimman vakion näköisenä, niin tuo näytti olevan ainut vaihtoehto tuosta liikkeestä. Muut 50cc oli erilaisilla rivoilla, tai sitten 6:lla aukolla. Se on nyt tilattu.

Toukokuu 03, 2015, 11:47:31 ap
Vastaus #125

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190

Toukokuu 03, 2015, 13:39:33 ip
Vastaus #126

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 249
Miten teit tuon tankin maalaussession? Mulla on nyt tsemppi päällä, pitäisi maalata tuon 76 Sportin tankki tuolla PB3 maalilla. Liimasitko teipit vaan maalin päälle, vai ruiskutitko lakkaa vielä koko komeuden päälle?

Terveisin Sakke

Toukokuu 03, 2015, 16:56:50 ip
Vastaus #127

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Tarrat on vain maalin ja lakan päällä. Ihan automaalikaupan paukkupulloilla maalasin. Ensi maali, ja kun se alkaa näyttää joka puolelta matalta niin sitten lakkaa. Lakka on 2k epoksi lakkaa, ja sitä on tuos reilusti puoli purkkia. Ohkaisia kerroksia ensi että alkaa tarttua, ja viimeisellä kertaa pitää yrittää saada koko pinta märäksi, ja sitte lopettaa ennenkö alkaa valua.
Hyvin on kestäny bensaa.
Pari valumaa mulle tuli. Ne sais kuulemma hinkattua pois, mutten ole vielä jaksanu.

2K Lakkapulloja on vissiin monenlaisia, mutta toi mun oli sellaista että se piti samanpäivän aikana maalata kun se tehtiin.

Toukokuu 03, 2015, 19:23:37 ip
Vastaus #128

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 249
Kiitos ohjeista, näillä mennään. Se on vissiin aika tarkkaa jos aikoo jättää tarrat lakan alle. Saattaa tarrat lähteä käpristymään jos liian paksuja lakkakerroksia yrittää ruiskuttaa. Kauppamopokategoriaan tääkin Sportti menee, siistiksi käyttökunnostettu.

Toukokuu 13, 2015, 11:01:38 ap
Vastaus #129

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Pytty tuli maanantaina, mutta en oo vielä keriinny paneutua siihen sen kummemmin.

Kysymys kytkimestä. Sielä on se pronssi holkki, minkä varassa kytkin on kampiakselilla. Kuuluuko se olla uiva?

Toukokuu 17, 2015, 11:13:39 ap
Vastaus #130

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Elikkä tuo laakeriholkki 521.903.60
http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/varaosat/tunturiuusi/42.jpg
Niin olisko jollain tietoa, että kuuluuko siinä olla välys sekä kytkinkruunuun että kampiakseliin, vai pitäisikö sen olla tiukkuudella kiinni kytkinkruunussa?

Toukokuu 17, 2015, 16:58:53 ip
Vastaus #131

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
On uiva kuuluu välystä

Heinäkuu 02, 2015, 11:50:44 ap
Vastaus #132

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Kiitos tiedosta. Sportilla ajeltu ilman ongelmia jo kauan. Kovin pitkiä matkoja en oo vielä tohtinu kokeilla. Pytyn ja kampiakselin vaihto taitaa jäädä ensi talven askareiksi.
Mielessä on pyöriny että pitäis löytää tälle kaveriksi -75 pappa. Köyhällä ei vaan meinaa olla varaa, mutta jos jollain on räystään alla joku muutaman kympin "suosta nostettu" metsälöytö raato, missä olis edes vähä keulan osia kiinni, ja/tai moottoria hahmollansa, niin voisin harkitakkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2015, 11:57:10 ap kirjoittanut Juha Torala »

Helmikuu 01, 2023, 20:00:55 ip
Vastaus #133

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 190
Eipä oo hetkeen tullu täällä mitään kirjoiteltuakaan. Sportti pääsi oikeastaan vasta viime kesänä kunnolla elementtiinsä, kun energiakriisin myötä aloin kulkemaan sillä työmatkoja. Alkukankeuden jälkeen tuli 1800km mittariin. Tankin sisustan peittasin sitruunahapolla, ja pyörittelin sisälle kaverilta ylijääneen por15 pinnoitteen loput. Kaasariin valuva polttoaine kirkastui kummasti eikä oo ollu enää suodatin eikä kaasari tukossa.

Pyttynä on airsalin perus 4 kanavainen 50cc, kampena tuo yllämainittu Rito, petilaakereina 6203 C3 joille jyrsin lohkoihin tilat, putkena Puchshopista ostettu piilotehopilli naapurityöpaikan taivuttelemalla 28millisellä yläkautta menevällä käyrällä, ja kaasarina 12mm SHA. Välitykset vakiot. Huippunopeus tälläisen satakiloisen ja 188cm alla 55-59kmh välillä, eli just sopivasti

Pussihousujen nyörejä kannattaa löysätä viimmeestään nyt :)
Sytytys on Rabasanista ja AM6:sta tuttu 6puolainen 12V Ducatin CDI. Jännitteensäädin on Derbin 5napainen vilkkureleellä. Vilkut Motonetin kromiset Arrowit. Virran riittämisen tyhjäkäynnillä takaa Yuasan 12V miniakku, jolle tehty kotelo takavalon rautaan. Digitaalinen nopeusmittari made in kiina, jolle kierroslukusignaali tulee valojohdosta "taajuusjakajan" kautta. -76Sport/SS Leleu navat.
Kaikki muutokset on purettavissa.
Haaveissa olisi nyt talven aikana vaihtaa superloonit tuonne penkkiin, kun vanhat alkaa varista pohjarei'istä ulos. Myös Dellorto ME15BS kaasaria on soviteltu, mutta saapa nähdä uskaltaako sitä laittaa kiinni.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2023, 20:07:16 ip kirjoittanut Juha Torala »

Helmikuu 01, 2023, 20:25:52 ip
Vastaus #134

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1353
Mie nostan hattua tuolle tekemiselle!  Saap olla erimieltä, ketkä haluaa.

Tuo alkuperänen pahvilaatikko akkukotelona on kanssa superhieno!  (vitsi, vitsi)

Jos ajopelinä haluat etupäässä pittää, niin saattas mukavuus parantua, jos joku ossais verhoilla samannäkösen, mutta viitisen senttiä korkeemman satulan, ja niin kovat vaahtomuovit sinne, ettei se istumakorkeus justkaan tipu painosta?

Jaakko