Kirjoittaja Aihe: Classic TT Yamaha  (Luettu 101847 kertaa)

Kesäkuu 11, 2014, 21:49:29 ip
Vastaus #15

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
No ei ollut kytkimen keskiön mutteri auennut vaan akseli oli tullut muutaman millin ulos jolloin se osui kytkinkoppaan ja aiheutti äänen. Analyysi oli se että koneen edellinen kasaaja oli jättänyt laakerin urassa olevan lukitusrenkaan pois ja koettanut ilmeisesti jollakin lukitteella saada laakerin pysymään paikallaan.

Kesäkuu 11, 2014, 21:59:09 ip
Vastaus #16

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 940
  • Kawasaki A 1 R
    Eli se Jannen neuvo edellä oli ohan osuva, älä luota kehenkää ketä et tunne, on ollut kavereita jotka eivät luottaneet edes Yamahan tehtaaaseen vaan purkivat ennen ensimmäistä käynnistystä motin.

Elokuu 13, 2014, 20:24:07 ip
Vastaus #17

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Nyt on sitten toinen kone kasassa ja kiinni. RD:n kone näytti hyvältä, vaihteisto ehjältä ja kampura aivan tehtaan mitoissa. Ensiöveto ja kytkin piti ottaa R5-koneesta mutta ne sopi hyvin. Pantiin kasaan ja  Leksa sääti sytkän, ennakoksi pantiin 1.8 mm. Vaikka varsinainen vaihdelaatikko ainakin näytti ehjältä, vaihteen siirtomekanismissa joku kangertaa. Ilmeisesti se ulkopuolinen hilpatin, olisiko sihifteri oikea nimi, vaatii tarkkaa säätöä. Esim. ykkösvaihde meni itsekseen paikalla huudattaessa päälle. Ja koko vaiheensiirto tuntuu pirun jäykältä. Tosin keppikin on lyhyt. Vai voisiko olla niin että R5-koneen shifteri ei toimi RD:n rummussa, sehän on vähän isompi kuusivaihteisessa laatikossa. Onkohan joku perehtynyt RD 250 koneen vaihteenvalitsimen säätöihin?

Elokuu 29, 2014, 21:02:03 ip
Vastaus #18

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Kaasuttajan säätöjä lukuunottamatta erdeen kone toimii hyvin. Ensin epäilin että sytkä on liian aikaisella, pantiin ennakoksi 1,80 jota alan miehet suosittelivat. Saksalaisilta sivuilta löytyi kuitenkin suositus samasta ennakosta. Joten kaasuttajan säädöistä vikaa on alettava hakemaan. Ilmeisesti kaasuttajat ovat R5-koneen kaasuttajat ja saman koneen säädöissä. Mutta kun Mikunissa ei ole mitään tyyppimerkintää ei voi olla varma. Ainakin neula ja neulaputki ovat silloin väärää kokoa. Mistähän kannattaisi kysellä vanhan Mikunin osia? Onko kokemuksia? Moottori on muuten vakio mutta ilmanpuhdistajat puuttuvat ja pakoputket ovat vesikoneen kilpaputket. Ilmeisesti. Tai ainakin jonkinlaiset tehoputket.

Elokuu 29, 2014, 22:30:23 ip
Vastaus #19

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062

Elokuu 30, 2014, 17:50:25 ip
Vastaus #20

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tuolta olen tilaillut mikunin osia, jos ei löydy tarvittavaa osaa listoilta niin kannattaa kysyä.

http://stores.ebay.co.uk/nichecyclesupply/Carburetor-/_i.html?_fsub=348506012

keke#409

Syyskuu 01, 2014, 17:40:33 ip
Vastaus #21

Kari hannukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Kiitos neuvosta. Sillä konstilla yritin mutta ei toiminut. Pitää vaan jatkaa yrittämistä.

Aioin laittaa kaappauskuva sarjan kuvien liittämisestä foorumiin, mutta minusta sallittujen liitekuvien koko tänne 150 Kt on naurettavan pieni.
Keksin kierto tien.
;) :)

Eli lähde kuvien kaltaisessa järjestyksessä liittämään tiedostoja kun kirjoitat viestiä.
 Kuva saa olla näemmä 150 Kt tavun kokoinen....











Jos noista on apua niin OK!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2014, 18:13:18 ip kirjoittanut Kari hannukainen »

Syyskuu 08, 2014, 08:48:11 ap
Vastaus #22

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Tämän näköinen karpuraattori on kiinni nyt RD 250 koneessa. Mikähän mahtaa olla tyyppi?

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2014, 21:01:12 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen »

Syyskuu 08, 2014, 08:54:14 ap
Vastaus #23

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Kaasuttaja sylinterin puolelta kuvattuna.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 08, 2014, 13:29:20 ip
Vastaus #24

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Tämän näköinen on pakoputki. Mitta on metrin pituudessa että voi hahmottaa vähän putken kokoa pituutta. Halkaisija on paksuimmalta kohdalta 120 mm. Äänenvaimentajat kotitekoiset.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 08, 2014, 22:24:09 ip
Vastaus #25

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Jyräkät putket vakio koneeseen  ;D, Laittelin yv viestiä.

- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Lokakuu 27, 2014, 22:17:54 ip
Vastaus #26

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Nyt on koeajot ajettu ja RD 250 moottori hyväksi havaittu. Kaasuttajan säädöt ovat vielä vähän pielessä. Paksua saa sekä ylhäällä että alhaalla. Suuttimia ei saanut joten päätin jättää tulevaan kesään enemmät hienosäädöt. Pyörää vaivannut voimattomuus isoilla vaihteilla selvisi ainakin osittain. Kun ei ollut RD250-koneen ensiövetoa, laitoin R5-koneen ensiövedon joka on paljon harvempi, yli kymmenen prosenttia.
Pyörän purkamisen jo aloitin ja rungon, jousituksen ja pakoputkien muutostyöt on tarkoitus talven aikana saada tehtyä. Se R5-kone joka oli pyörässä kiinni kun ostin sen, on koneistajalla jyrsittävänä. Tarkoitus on jyrsiä kytkinakselin kytkimen puoleisen laakerin lukkorenkaalle ura myös toiseen lohkon puolikkaaseen. Kun mulla on osia kahteen moottoriin, ajattelin tehdä siitä varamoottorin tai myydä tarvitsevalle. Kaikkia tarvittavia osia ei ole mutta yritän löytää.

Marraskuu 16, 2014, 12:08:50 ip
Vastaus #27

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Hiano pyärä ennen kuin alettiin särkemään.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 16, 2014, 12:16:07 ip
Vastaus #28

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Tämän näköinen se oli kun oli pari päivää käytelty rälläkkää, rautasahaa ja metrimittaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 16, 2014, 13:33:40 ip
Vastaus #29

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Pihainsinöörit, jotka kävivät arvostelemassa keskeneräistä työtä, epäilivat pakoputkien sijoitusta. Että "siinä suattaapi pallaa ukkoloihe perskarvattii" kuten Rahikainen asian ilmaisi. Rokka se oli joka asian noin muotoili.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2014, 13:49:06 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen »