Kirjoittaja Aihe: Classic PRE-48 Lokarit  (Luettu 29339 kertaa)

Huhtikuu 26, 2012, 16:09:34 ip
Vastaus #45

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 305
Yksi rohkea "Steel Man" on ilmoittautunut Jurvan Classic kisan pre 48 luokkaan.
Jääköhän ainoaksi mohikaaniksi.

Kattellaan ja ihmetellään.

Huhtikuu 26, 2012, 17:26:23 ip
Vastaus #46

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Pirkkalasta olis asiaa,
Soitin tänään kahdelle Suomen moottoriliiton hallituksen jäsenelle, moottoriliiton puheenjohtaja Juhani Halme tiesi kyllä tämän aluminilokariasian.
Halme kuten myös toinen hallituksen jäsen sanoivat, että kun uusia päätäksiä tehdään jotka koskevat kilpamoottoripyöriä, niin tuleva ajokausi on YLIMENOKAUSI, joten eiköhän ajeta noilla vanhoilla säännöillä??
Poikkeus on jos kilpailija menee MM-kilpailuihin, silloin muutokset astuu voimaan tulevalla ajokaudella.
Ei kai tuo yhden sanan muuttaminen nyt amerikan konsti ole, (teräs pelliksi)
Kahta en vaihda, toinen on alumiinilokari ja toinen ?

Oisko kuitenkin sanonut, että Suomessa järjestettävissä kansallisissa mp-kilpailuissa sääntömuutoksissa on ylimenokausi? Kansainvälisiin kilpailuihin, kuten MM, EM, UEM ja PM muutokset astuvat voimaan tulevalla kaudella, jollei muuta ole päätetty. Myös kansallisissa kilpailuissa turvallisuuteen liittyvät muutokset tulevat voimaan heti.
En ymmärrä mikä tässä on oikea ongelma? Sääntömuutoksia on tullut ennenkin ja värkkeihin on tehty tarvittavat muutokset, joka lajissa.


Huhtikuu 26, 2012, 20:45:13 ip
Vastaus #47

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 543
  • vpkorte
Ismo hyvä, viitsitkö sanoa mikä tässä turvallisuus asiassa on tuo alumiinilokarien kestävyys eri kuin rautalokarin. Elo väitti alumiinilokareita pudonneen kisan aikana, sanokaa nyt koska ja missä näin on tapahtunut?
Olen kysellyt monilta alan harrastajalta asiasta, ei kukaan tiedä yhtäkään tapausta.
Ei edes jo viiskyt luvulla ajaneet kisakuskit.

Huhtikuu 26, 2012, 21:04:02 ip
Vastaus #48

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Hyvä Pekka, enpä ole tuota miettinyt ja hra Elon kirjoittama lausuma asiasta oli Suomennos herrojen Per Holmström ja Mats Bohlin lausumasta perusteesta, jolla SVEMO asian pöytään toi. Kuten tiedämme on ruotsi Suomea edellä näissä turvallisuusasioissa, senhän osoittaa jo tutkimus, että pipo on paljon kestävämpi suojaväline kuin kypärä (ns. pudotustesti).

Mutta oikeasti, miksi epäilisimme ruotsalaisten perusteita, upoaahan sieltä tuleva propaganda kuin häkä päähän, paremmin kuin kotimainen, julkisesti esitetty tiedonanto, jossa on nimi alla vakuudeksi.

Huhtikuu 26, 2012, 21:52:25 ip
Vastaus #49

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro.
Ruotsalaisiinhan kannattaa luottaa turvallisuus asioissa esimerkkejä löytyy.
Wasa laiva seilasi 300m ja upposi.
Jas hävittäjä halusi heti maahan kun vähän lennettiin ja yleensä ilman kenttää.
Tuntuu vaan hullulta vaikken ko.lajia harrasta että joku "viisasten"kerho päättää että jumalauta jätkät mutta alumiinilokarit vasta vaarallisia
on niin eikun kieltämään.Joku on ehkä ajanut ko.lokareilla ikänsä kilpaa oikein tosissaan eikä ikinä ole pudonnut.Eiköhän se ole kuskin syynättävissä onko se murtunut vai ei???
Ihmettelee Jarmo

Huhtikuu 26, 2012, 22:22:58 ip
Vastaus #50

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 305
Mulle on tullut sellainen kuva että Kortelaisella ei ole tarkoitus edes ajaa Jurvan pre 48 lähdössä. Ei vaikka lokasuojat saisivat olla visakoivusta tai vaskesta.
Pekka nyt vaan kinaa kinaamisen ilosta.

Huhtikuu 27, 2012, 07:24:23 ap
Vastaus #51

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1596
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
 ;) Heh! Ei liity aiheeseen mitenkään muuten, mutta kuvassa on ilmeisesti ruottalainen alastarossa
ilman alumiinilokkareita. ???

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Huhtikuu 27, 2012, 07:54:49 ap
Vastaus #52

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Eijoo, Ecca on Pietarsaaresta ja jatko tosta matkaa vielä kahdella pyörällä, tuli toisex. Kuvaaja oli kyllä tunnettu ruotsalainen, Esso Gunnarsson. Itellä meni ravat bögaan ja hellitin kamerasta ratkaisevalla hetkellä...

edit:asiatietohan olikin kuvassa mukana

Huhtikuu 27, 2012, 22:19:14 ip
Vastaus #53

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 543
  • vpkorte
Alumiinilokarimieskin kuvassa on, vasenmalta laskien seitsemäs heppu ja kamera roikkuu kaulalla, eli kuvaahan ei otettu, niin kuin ei Ismokaan ottanut. Erik antoi tasoitusta työntöstartissa kun kaasari putosi heti kun mylly paukahti käyntiin, työnsi kaasarin paikalleen ja menoksi, vielä kun olis kierros ajettu olis ykköspalli tullut.
Tästä näkee että kyseinen kuski on kilpaillut speedwaypyörällä sekä pitkäpiikkisellä.
Juu ei näy aluminilokaria, olisko pudonnut?
Ei kai niitä keltään ole pudonnut, Penan höpinöitä.

Huhtikuu 27, 2012, 23:11:40 ip
Vastaus #54

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
... Erik antoi tasoitusta työntöstartissa kun kaasari putosi heti kun mylly paukahti käyntiin, työnsi kaasarin paikalleen ja menoksi, vielä kun olis kierros ajettu olis ykköspalli tullut...

Hys hys Pekka, kohta kielletään alumiinikaasarit jos ne ei kestä putoilematta paikoillaan. ;D


Huhtikuu 28, 2012, 12:19:56 ip
Vastaus #55

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 969
Asiahan ei minulle kuulu mutta mielenkinnosta kysyn onko ne lokarit yleensä pakko olla?

Huhtikuu 28, 2012, 13:09:49 ip
Vastaus #56

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1926
  • Cum On Feel the Noize
Asiahan ei minulle kuulu mutta mielenkinnosta kysyn onko ne lokarit yleensä pakko olla?

Terve,

Ymmärtääkseni. Kyllä. Ainakin Kansallisissa säännöissä se on mainittu http://www.svkmk.com/lomakkeet/tek_maaraykset_08.pdf
Aikakauden ja mallin mukaisesti.

MP-Kisat:
Pre -48 malleissa seuraavasti:
Petrol tank, seat, mudguards and fairings.
Petrol tank: Period styling and made of steel.
Saddle: Only solo saddle and bum pads are approved. If a long saddle was
originally fitted then this is also approved.
Mudguards: Period styling and made of steel.
Fairing: Only a fly screen is approved.
Number plates: May not be made of plastic.

Ihan selvä asia, josta jaksetaan jauhaa kuin olisi jokin iso juttu.
Lokkareita löytyy joka nurkista ja niiden asentamisessa ei kauaa nokka tuhise.
Alkaa olemaan jääräpäistä jänkäämistä. (kysymyksesi oli sinällään hyvä  ;))

Tervetuloa PM-kisoihin. Tehdään siitä hyvät kisat. 101 ilmoittautunutta 28.04. Lisää tulee.
BSA "Buzy Beeza"

Huhtikuu 28, 2012, 13:13:24 ip
Vastaus #57

Pertti Sorvari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 425
  • SVKMK#371 VMPK#4155
Lokasuojat on oltava pre-48 luokassa sääntöjen takia.


Viimeisin päivitys.
"PRE-48 luokka:
Yleistä, moottoripyörän pitää näyttää aikakauden mukaiselta yleisilmeeltään (ns. viiden metrin sääntö)."
"Lokasuojat pitää olla teräksestä valmistetut ja aikakauden mukaiset."

Se 2008 lähtökohta:
2.1.8. TANKKI, SATULA JA KATTEET
......
"Sokeripalan saa asentaa takalokasuojan päälle. Takaistuin on kielletty.
Lokasuojat: Muoto ja tyyli tulee olla aikakauden mukainen, valmistusmateriaalina ei hyväksytä
lasikuitua. Lokasuojat tulee olla asennettu eteen ja taakse."

Lähde: www.svkmk.fi

Kuva: Salon TT-ajot, Vilho Himmelroosin Nostalgiamotoristeille luovuttamastaan kokoelmasta.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2012, 13:54:15 ip kirjoittanut Pertti Sorvari »
-pertsa-

Huhtikuu 28, 2012, 20:28:46 ip
Vastaus #58

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 543
  • vpkorte
Kysellään taas lisää, saanko ajella alumiinilokaripässillä paraatilähdöissä ?
Leo, miksi et suomentanut tuota sääntöjuttua, näin kansakoulupohjalla en saanut selvää siitä.
Pena, koska ja keneltä on pudonnut alumiinilokari kisan aikana?
Leo, jääräpäisiä olette te jotka ette voi sopia ruotsalaisten kanssa, että lokarit saa olla metallia.Sillä heidän ehdotuksessaan oli yhden sanan virhe.
Raimo, mitä sinä epäilet minua, olemmehan tunteneet jo neljäkymmentä vuotta.Jätinkö koskaan kisoja tai eriä ajamatta kun olit tuomarina.

Huhtikuu 28, 2012, 21:19:17 ip
Vastaus #59

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Pekka, yritän kirjoittaa Suomen kirjakielellä. Ruotsalaisilla ei ollut virhettä sääntöehdotuksessaan, koska: 1. Heillä oli perustelut sääntömuutosehdotukseensa, eli tämä turvallisuusaspekti lokareiden rikkoontumisesta, jota koitat sälyttää Penan keksimäksi. 2. Heidän sääntömuutosehdotuksensa esipuheessa he tähdentävät sääntöjen ymmärtämistä sanatarkasti.
Leon ei tarvitse sitä Suomentaa, koska olen sen jo tehnyt, näkyy SVKMK:n sivuilta: Ajankohtaista:Sääntömuutoksia kaudelle 2012.
Sääntöjä ei sovita, eikä tehdä, niinkuin puna-armeijassa, huutoäänestyksellä, ei varmaankaan edes ratalajeissa.
Rami saa vastata oman osuutensa, mutta ehkä 40 v. on opettanut jotain?
Kuinka hra Halme evästi Sinua, näistä sääntömuutoksista?
Oliko Börje Ivarson yhtenä tämän sääntömuutoksen takana?
Miksi et moiti ruotsalaisia, vaan meitä, vaikka olemme tiedottaneet asiasta heti, kun tajusimme, etteivät he aio tehdä asialle mitään?

Nim. täyttä ymmärrystä vailla.

ps. kirjakielen sivusta: toi svedujen asslicking alkaa nostamaan ärtymystä huippuunsa