Kirjoittaja Aihe: Solifer 10 Liikkumisen vaikeus  (Luettu 7529 kertaa)

Kesäkuu 07, 2020, 17:24:01 ip
Vastaus #60

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Oiskoos antaa linkkiä mistä pääsee ihmettelemään noita. Mieliis ostaisin uudenkin jos sellaisen vaan jostain saa. Vai meneekö taas metsästämiseksi :)
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 07, 2020, 17:25:13 ip
Vastaus #61

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 598
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Tutkiskelin tuota takaratasta, pomminvarmasti sama ratas  kuin Piaggiossa ja  Mobyssä. Irroitus vastapäivään ,,siis ei polkusuuntaan 

Kesäkuu 07, 2020, 17:34:38 ip
Vastaus #62

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 598
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Laske ensin jenku mm.  ja hammasmäärä, Voimakoneella ei ole , mutta mopedrenovering .se.   ja Piaggion ketjupyörä löytyy 18 hampainen..

Kesäkuu 07, 2020, 18:46:19 ip
Vastaus #63

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 401
Omaan 207 Jawaan korjasin ne jouset kiilojen alta, uuret tein ihan vaijerin säikeestä. Vanhasta mopon esim. jarruvaijerista irrottaa yhtä säiettä sen verran että siitä voi tehrä ne jouset.

Kesäkuu 07, 2020, 18:59:54 ip
Vastaus #64

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 598
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Itse en edes ole ajatellut asiaa kun ovat n. 4,5 -9  euron osia !!

Kesäkuu 07, 2020, 19:02:03 ip
Vastaus #65

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 598
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Tutkiskelin äsken onko mulla itsellä  Mobyn vapaapyörää mutta löysin vain Jawan ja siitä ei ole apua !!

Kesäkuu 07, 2020, 19:48:57 ip
Vastaus #66

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Tilasin ruotsista vastaavan rattaan. Siinä on hammas vähemmän kun tässä mun omassa mutta muuten pitäisi olla oikea
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 07, 2020, 20:16:42 ip
Vastaus #67

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 598
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Tulee ainakin uusi  tilalle !

Kesäkuu 07, 2020, 20:50:51 ip
Vastaus #68

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Sitten kun alavudelta saa uuden mankkupyörän ja ruotsista tuon vapaarattaan se olisikin kokoonpanoa ja testiä vaille. Roiskeläpät tilasin finmoposta ja ne laitan kiinni. Lisäksi pitäisi umpion lasi löytää jostakin. On polttimo päässyt irtoamaan ja sulattanut sen kiinnityspaikan ihan muodottomaksi. Onko kellään tietoa onko tätä mallia tehty mittarillisena vai tilaanko suoraan mittarittoman umpion. Ainakin solifer automatissa on mittari ja valo näyttää muuten samanlaiselta. Niitä on sellaisia valoja myynnissä missä on mittarille paikka mutta mittari on korvattu peitelätkällä. Mulle riittäisi pelkkä ehjä lapsikin mihin tämä lamppu tulee kiinni
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 07, 2020, 21:13:31 ip
Vastaus #69

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Kuinkas muuten onko normaalia että pakoputkessa on niitattuna peltilevy johon on stanssattu samat numerot kuin runkoon. Aivan originelliltä näyttää mutta ihmetyttää vaan miksi siinä on sellainen
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 07, 2020, 21:15:50 ip
Vastaus #70

Anssi Tötterström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 610
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030

Kesäkuu 08, 2020, 00:43:16 ap
Vastaus #71

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Tarkoitukseni on pitää tämä kappale mahdollisimman alkuperäisenä eli vain hajonneet osat vaihdetaan. Vedin runkoon ja pyöriin säilöntävahan päälle että vähän hidastaisi tuota ruostumista lisäksi tällä yksilöllä on tarkoitus oikeasti ajaakin kun sen saa vain kuntoon ensin. Museokuntoiseksi tämä kelpaa näinkin ja vaikka ei kelpaisi niin minulle ei ole väliä kun käyttöön tämän hankin
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 09, 2020, 12:21:20 ip
Vastaus #72

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Mankkupyörän saapui laitoin heti paikalleen ja säädin ajoitukset ja ennakon. Nyt varrotaan vapaaratas ruotsista ja sen jälkeen tämä onkin kokoamista vaille valmiina. Kahvan ruuvi odottaa laittamista ja roiskeläpät. Ens viikolla olis tarkastus ja kilpien haku ja sen päälle ei muuta kuin kovaa ajoa. Ajovalon hankin jostain vielä kun löytäisi pelkän lasiosan kun orkkis runko tuossa on ehjänä
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 15, 2020, 18:20:16 ip
Vastaus #73

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Noniin nythän nytkähti tämäkin projekti eteenpäin. Vapaaratas tuli ja tämä on koottu. Ja nyt lisää kysymyksiä. Pienellä testilenkillä kävi kuin unelma ja kulkikin ihan kiitettävästi kunnes sammui. No tottakai tulppa irti ja piikkihän siellä kärkien välissä oli. Putsasin tulpan mutta ei näillä helteillä tuota pirukaan lähde polkemaan käymään. Mutta siis kysymykseen. Onko tulppa nyt liian kylmä vai kuuma kun tekee piikkiä. Bensat on uudet ja 3% öljöö seassa. Ngk oli tulppa merkiltään ja tarkistan numerot jos joku sillä tiedolla jotain tekee. Sytty on kohdillaan ja kärkiväli sytystä ja tulpasta säädetty ohjeiden mukaan. Vähän suurensin tulpan kärkiväli mutta en tosiaan enää viitti ny hikoilla tuolla paisteessa
Solifer 10 1969 "Laura"

Kesäkuu 15, 2020, 19:43:50 ip
Vastaus #74

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 401
Kokeileppas vaihtaa tulpan merkkiä, mulla ne ei ainakaan toimi.
Tänään yks motskari ei läteny käymään enne ku vaihto tulpan, arvaas minkä merkkine tulppa.