Kirjoittaja Aihe: Ei mitään iloa ILOsta  (Luettu 713 kertaa)

Maaliskuu 31, 2021, 21:02:00 ip
Luettu 713 kertaa

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Nyt alkaa jo pikkuisen ihmetyttää tämä kapistus. Potilaana Monark jossa ILO G50 moottori. Lähtee laakista käyntiin, käy 5-15 min ja sammuu kuin saunalyhty. Pienen odottelun jälkeen sama homma, laakista käyntiin ja sammuu. Käy hyvin kun suostuu käymään.


Tähän mennessä tehtyä: kokeiltu kahdella eri kaasarilla, tuoreita kiinan binggejä, toimineet aikaisemmin. Kärjet, konkka ja puola vaihdettu. Polttoainesuodattimessa näkyy koko ajan polttoainetta. Kaksi kesää ajettu mäntä, sylinteri ja kiertokanki/kampi paketti. Silloin laitettu koneeseen myös laakerit, stefat jne.


Viimekesänä hajosi vauhtipyörä ja jotenkin ongelmat on sieltä alkaneet. Tilalle laitettiin samoilla numeroilla oleva vastaava käytetty. Kiilaurat ja kiila ehjät. Sytytyksen säätämisen kanssa ollut aina pientä haastetta. Sytystä ei saa kohdalleen mikäli säätää kärjet suurimpaan suositeltuun vaan joutuu säätää johonkin 0.25mm että ajoitus täsmää.


Mitäs sitä lähtisi seuraavaksi tutkimaan?

Huhtikuu 01, 2021, 05:48:07 ap
Vastaus #1

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Oisko tulppa loppu. Kun lämpiää riittävästi niin lakkaa antamasta kipinää.
Solifer 10 1969 "Laura"

Huhtikuu 01, 2021, 07:00:00 ap
Vastaus #2

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Kolmella tulpalla kokeiltu

Huhtikuu 01, 2021, 08:33:15 ap
Vastaus #3

Jimi Koivisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
Kolmella tulpalla kokeiltu
Onko puola minkä merkkinen? Mulla oli Tigerissä sama ongelma, kävi hetken ja sammuu. Puolan vaihdoin alkuperäiseen niin johan toimii, toki vähän varmaan eri vuosikymmeltä mutta silti.
Tunturi Maxi -72
Tunturi Tiger -84

Huhtikuu 01, 2021, 14:14:52 ip
Vastaus #4

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Laitoin sen tarvikepuolan mitä saatavilla oli... Tuohon Stefan sytkään en löytänyt kuin tuota yhtä tarviketta.

Seuraavaksi olisi tarkoitus koittaa laittaa kapistus käyntiin ja katsoa ajoituslampulla katoaako kipinä samalla kun kone sammuu, josko sitten olisi vähän viisaampi.

Huhtikuu 01, 2021, 16:05:32 ip
Vastaus #5

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 167
Mites tulpan hattu? Lämmetessään aiheuttasko katkosta tai johtaisi maihin. Onko sammutusnappi käytössä ja jos on, niin ottas senki pois kokeilumielessä pois käytöstä ja tarkistaisi magneeton johdotuksien eristeet.....

Huhtikuu 01, 2021, 17:25:12 ip
Vastaus #6

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Sammuttimen johdot on poistettu kokonaan. Kaikki johdot uusittu. Tulpan hattu ja johto taitaa olla ainoat mitä ei ole vielä vaihdettu.

Kävin kokeilemassa ajoituslampulla katoaako kipinä mutta en saanutkaan vikaa päälle... Kävin vielä heittämässä parin kilometrin lenkin ilman ongelmia. Pitää varmaankin lähteä kauemmas kotoa että se taas temppuilemaan.

Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan, luottamus kapistukseen on aika matalalla ja tarkkoitus olisi tuota edelleen ihan ajomopona pitää.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2021, 17:27:05 ip kirjoittanut Petri Haapoja »

Huhtikuu 01, 2021, 17:36:02 ip
Vastaus #7

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 167
Vaikuttaa aprillipilalta..... ;D ....  Huomena taas toimii ILOisen  normaalisti, eli ei toimi....

Huhtikuu 01, 2021, 17:50:18 ip
Vastaus #8

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Vaikuttaa aprillipilalta..... ;D ....  Huomena taas toimii ILOisen  normaalisti, eli ei toimi....

Siltä se vähän vaikuttaa...

Huhtikuu 08, 2021, 20:05:29 ip
Vastaus #9

Petri Haapoja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Jaahas, ota tästä nyt sitten selvä. Jokunen pikku lenkki on nyt tullut tuolla ajettua. Toimii paremmin kuin koskaan, parivuotta hukassa ollut tyhjäkäyntikin löytyi jostain. Joko tuollainen stropo on parasta valohoitoa tai sitten tuli kerrankin kirosanat oikeaan järjestykseen.