Kirjoittaja Aihe: Tiger S käynnistyspolkimen palautusjousen vaihto  (Luettu 842 kertaa)

Huhtikuu 11, 2021, 11:44:39 ap
Luettu 842 kertaa

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Moi,


Pitäis palautusjousi saada vaihdettua -85 Tiger S:ään (Puch).


Mikä on oikea marssijärjestys, että pääsen jouseen käsiksi?


Ymmärsin, että se tarttujan ”runko” pitää ensin irroittaa, jotta saa sen ketjun pois jotta saa sen itse käynnistyspolkimen akselin irti ja sitten vihdoin jousen vaihtoon. Onko prosessi oikein? Ja jos on, niin millä ilveellä saan auki sen tarttujan akselin leveän ruuvin?




« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2021, 12:43:57 ip kirjoittanut Vesa Kauppinen »

Huhtikuu 11, 2021, 13:57:50 ip
Vastaus #1

Olavi Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 140
Mene istumaan tuoliin ja ota koppa jalkojen väliin puristuksiin. Sitten moskalla ja jollain tampilla tai isolla meiselillä koputtelet sen auki, tähänkin auttaa lämpö. On monesti tiukassa mutta aina on auennut. Koppaa ei kannata laittaa ruuvipenkiin jos akseli on tiukassa saattaa haleta kun joutuu vähän väkivalloin irrottaan. Kun saat akselin pois niin kyllä se siitä selviää miten purkaa ja kasata.

Huhtikuu 12, 2021, 07:46:28 ap
Vastaus #2

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 790
  • Kawasaki A 1 R
   Olisko tollainen lyöntiruuvimeisseli mitään ?

Huhtikuu 12, 2021, 08:17:04 ap
Vastaus #3

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
On iskumeisselillä mäiskitty...tuloksetta. Alkaa vaan ruuvi hajoamaan.


En tiedä, onko iskuvoimaa ollut tarpeeksi, kun pelko että tuo poski hajoaa.

Huhtikuu 12, 2021, 09:22:20 ap
Vastaus #4

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1453
Kyllä se ryssäläisellä iskumeisselillä, kalapeeti ja vasara, pitäisi lähteä. Vikoja tulee ruuviin, mutta viilalla siliää.
Onko kierteen kätisyys varmistettu?

Huhtikuu 12, 2021, 09:43:44 ap
Vastaus #5

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Onko kierteen kätisyys varmistettu?


Äärimmäisen hyvä kysymys! Mites sen saa selville?

Huhtikuu 12, 2021, 10:05:19 ap
Vastaus #6

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Onko kierteen kätisyys varmistettu?


Voimakone.fi:stä kyselin äsken tuosta kierteestä. Eivät löydä mainintaa vääränkätisyydestä.

Huhtikuu 12, 2021, 18:24:06 ip
Vastaus #7

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Noniin....nyt on ruuvi saatu auki.


Mitäs sitten seuraavaksi? Itse jousen akseli ei lähtenyt vetämällä. Onko siinä vielä joku kikka että sen saapi irti?

Huhtikuu 12, 2021, 19:31:18 ip
Vastaus #8

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Siellä huulitiivisteen alla on jousiprikka. joudut poistamaan Stefan poljinakselilta. Niin ja hae suosiolla uusi stefa tilalle.


Eli onko stefan alla vielä oma prikka etkä (ethän) tarkoita sitä lukkorengasta, joka pitäisi sorkkia tuon pienen reiän kautta?  ;D

Huhtikuu 12, 2021, 20:21:40 ip
Vastaus #9

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Vidoinkin! Suuri kiitos kaikista ohjeista!


On kyllä niin yli-insinöörisoitu ratkaisu  ;D ;D ;D ;D

Huhtikuu 12, 2021, 20:53:15 ip
Vastaus #10

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Oliko jotain vinkkiä, miten nuo stefan jäänteet saapi pois ilman näyttäviä naarmuja poskessa?

Huhtikuu 13, 2021, 20:40:35 ip
Vastaus #11

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Noniin....vielä tarvitaan tietäjiltä tietoa


Mihin kohtaan tuo jousen alapää nyt sitten kuuluu viritellä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2021, 22:14:22 ip kirjoittanut Vesa Kauppinen »

Huhtikuu 14, 2021, 16:38:14 ip
Vastaus #12

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Itse asiassa nyt kun muistelen, niin rikki menneen jousen alaosa oli tuon ykkösen alapuolella (keltainen nuoli)

Huhtikuu 15, 2021, 10:13:27 ap
Vastaus #13

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1453
Yleensä jousen pää jättää näkyvän jäljen alumiiniin siihen kohtaan, jossa on nojannut alumiiniin.