Kirjoittaja Aihe: TIGER S -85 (puch) kondensaattorin vaihto  (Luettu 465 kertaa)

Huhtikuu 15, 2021, 18:19:13 ip
Luettu 465 kertaa

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
Nyt kun käynnistyspolkimen jousi on saatu vaihdettua, niin siirrytään eteenpäin.


Millä/miten tuo konkka on kiinni tuossa pohjalevyssä? Vaatiiko minkälaisia kevätjuhlaliikkeitä, että saapi irti?

Huhtikuu 15, 2021, 21:48:27 ip
Vastaus #1

Juha Keski-Petäjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
Se on prässätty siihen reikään.

Ota koko pohjalevy irti niin on takapuolelta helpompi painaa irti.
Sitte passaat uuden siihen reikään sopivasti, ei saa olla liika tiukka ettei mene
oikkariin.
Roope KP

Huhtikuu 16, 2021, 05:32:58 ap
Vastaus #2

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Ite just kymppiin vaihdoin uuden konkan. Vanhan vääntelin pihdeillä irti ja uus meni paikalleen papukaijapihdeillä painamalla kun ensin teippasin sen hylsyyn kiinni kun ei sitä konkka sais iha kauheesti murjoa. Vähän jouduin hiomaan konkan reikää avarammaksi mutta se lopunviimen hitaasti nytkyttämällä meni paikalleen.
Solifer 10 1969 "Laura"

Huhtikuu 17, 2021, 19:31:12 ip
Vastaus #3

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
En vielä vaihtanut konkkaa, mutta ongelmana on nyt kipinän puuttuminen. Sytytyspuola ja kärjet on vaihdettu. Tulpanjohdosta mitattuna polkaisu antaa 20-50 volttia ac. Eli aika paljon voltteja puuttuu. Tämä siis mitattuna ilman hattua.


Mistä aloittaa vianetsintä?

Huhtikuu 18, 2021, 20:15:49 ip
Vastaus #4

Vesa Kauppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
...ja kun laittaa kärkien eristysprikat oikein, niin alkaa kipinäkin löytymään  ::)