Kirjoittaja Aihe: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.  (Luettu 24639 kertaa)

Toukokuu 19, 2017, 19:15:29 ip
Vastaus #30

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
...Katsastuksessa tuntuu joka vuosi olevan joku teema, milloin foamit, ketjulukot, hainevät ja viimeisin oli takavalo.
keke
Tuosta takavalo katsastusteemasta pit kysymän. Pitääkös olla joku sadekelivalo takana?

Samaten on epäselvää nuo vaatimukset eri radoilla. Alastaro, Motopark, Ahvenisto jne. Ilmeisesti liikennevakuutus voimassa kun menee "harjoittelemaan" mutta jossain olin nähnyt sellaisenkin, että olisi vaadittu harrastelisenssi? Mites on?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 19:44:50 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Toukokuu 20, 2017, 22:11:51 ip
Vastaus #31

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Juu, viime vuonna tuli pakolliseksi sade-kisassa takavalo. Vissiin FIM:n sääntöjä, ei löydy noista vanhoista classic säännöistä.

Millään radalla ei vaadita lisenssiä tai liikennevakuutusta. Tapahtuman järjestäjä voi näitä vaatia. Yleensä lisenssiä tarvitaan vaan kisoissa...

keke

Toukokuu 21, 2017, 10:21:33 ap
Vastaus #32

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Okei. Koitin kaivella FIM:n sääntöjä jotta näkisi mitä "vaatimuksia tuohon takavaloon kohdistuu, mutta eipä ole ainakaan liian helpoksi tehty niiden löytäminen  :)

Toukokuu 24, 2017, 17:45:13 ip
Vastaus #33

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:23:13 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Toukokuu 29, 2017, 21:31:24 ip
Vastaus #34

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Exup:sta korvattu etujarrun pääsylinteri ja 17" takavanne.  :police:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:24:44 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Kesäkuu 07, 2017, 22:22:29 ip
Vastaus #35

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Keulaputkien purku tyssäsi.
Molemmat pää on avattu, jousi ulkona.
Vielä pitäisi saada putki ulos jotta stefat saisi vaihdettua, mutta putkipa ei tule.
Joku estää putken ulostulon pitäen metallisen kolahduksen...
Pitääkö sisäpuolelta "lyödä" jotain irti putken alapäästä vai käyttää enempi voimaa?
Putken läpi kun katsoo, aurinko paistaa läpi, mutta jotain putkeen nähden liikkuvaa siellä on ja se ilmeisesti myös estää putken irtoamisen.
 :police:

Kesäkuu 08, 2017, 08:34:49 ap
Vastaus #36

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2055
en ole tuollasen tietäjä mutta hondasta pitää saada liukulaakeri ja stefa ulos hakkaamalla iskarin alaputkea kun sisäputki on kiinni kolmiopaloissa
stefaa pitää vielä lukkorengas eli se ekaksi irti,eikö netistä löydy videoo yamahaan

https://www.youtube.com/watch?v=W2G-b66F3es jotain
https://www.youtube.com/watch?v=iNIDK3eObZw parempi?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2017, 08:41:46 ap kirjoittanut juha p salonen »

Kesäkuu 08, 2017, 10:53:30 ap
Vastaus #37

Anssi Krank

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 392
 Onko alapään kuusiokoloruuvit(jos on) irroitettu?

Kesäkuu 08, 2017, 12:45:08 ip
Vastaus #38

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Ongelma ratkesi. Stefan lukkorenkaan kun irroitti, tuli putki ulos stefoineen ja liukoholkkeineen päivineen ilman väkivaltaa.  :police:
Oletin että putki tulisi ulos jonka jälkeen stefat voi kaivella ulos kuten noissa USD-keuloissa joita olen aiemmin purkanut.
Alapään liukoholkki on tässä putken alapäässä olevassa kavennuksessa, joten en tiedä olisiko se mahtunut "pullahtamaan" irti putkesta jos olisi väkisin hakannut putken irti, vaikuttaa ainakin siltä, ettei olisi tykännyt ko. toimenpiteestä...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 14:27:08 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Kesäkuu 11, 2017, 22:10:36 ip
Vastaus #39

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen eturattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2017, 19:47:15 ip kirjoittanut Marko Hurme »

Kesäkuu 11, 2017, 23:24:21 ip
Vastaus #40

Jari.J.Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen etrattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
Tervetuloa testaamaan Botniaringille juhannuksena, to.-pe. pääsee ajamaan varmasti tarpeekseen & su. sitten kerhokisa  :)

Kesäkuu 12, 2017, 07:13:10 ap
Vastaus #41

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Näin kyllä tuon kerhokisa ym. ilmoituksen ja olisi tietysti ihan mukava juttu. Tarttee kysyä perheen juhannussuunnitelmia jne. Olen menossa Kemoraan nyt 16.-18. pv, Koeajamaan sivuvaunua sekä toimitsijaksi....

Kesäkuu 20, 2017, 10:04:27 ap
Vastaus #42

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Laita eteen 89-90 mallisen yläkolmiot ja 1999-2002 R6 Yamahan etuhaarukka. Vanne myös R6:sta. Etujarrusatuloita voi joutua hiertämään kun kaikki eivät hyväksy niitä "blue dot" jarruja kun ovat yhdestä palasta sorvattu.
Takana mulla YZF750 takahaarukka ja Exupin linkku. Pyörä siis sama kuin sulla. Saa enemmän vaihtoehtoja takaiskariksi kun ei tarvitse olla niin lyhyt. Harvassa uudemmassa, jos missään, on enää noi lyhyitä ja lyhytiskuisia iskareita. Tuli hiton hyvä alusta meinaan. Oli aluksi jonkun uuden gikserin iskarilla mutta se oli ihan paska, löysä jousi yms. Sitten löytyi Bitubon iskari exuppiin joka on hyvä.


Kesäkuu 20, 2017, 15:13:13 ip
Vastaus #43

Marko Hurme

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33

Kesäkuu 20, 2017, 15:26:55 ip
Vastaus #44

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Hyväkuntoisen näköinen aihio muuten. Laita nyt nuo katteet ainakin naftaliinin ja lasikuituiset tilalle. Ehjiä et saa enää mistään :-O