Kirjoittaja Aihe: Classic Superbike  (Luettu 20759 kertaa)

Marraskuu 14, 2013, 14:37:50 ip
Vastaus #15

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Huhupuheiden mukaan asia olisi edennyt siihen suuntaan, että Classic Supebike-luokka olisi tulossa ensi kaudelle.

keke#409

Marraskuu 14, 2013, 19:30:29 ip
Vastaus #16

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Huhupuheiden mukaan asia olisi edennyt siihen suuntaan, että Classic Supebike-luokka olisi tulossa ensi kaudelle.

keke#409

Tarkennan huhua. Säännöt ko. tulevaisuus luokkaan ovat tulossa ensi kaudelle, jos Moottoriliitto suo (sama koskee classic-lisenssiä,  liiton hyväksynnän jälkeen, jos vakuutusyhtiö suo). Luokan nimi on 7D. (7C luokka on mielestäni käsitteen classic racingin kulminaatiopisteessä*. 7D:ssä se on ylitetty.)

* "Kulminaatiopiste.Kulminaatiopiste on tilanteen esim. asennon äärimmäinen piste, jossa kuvattu olento tuntuu pysyvän paikoillaan. Erityisesti barokin taide vei hahmonsa dramaattisiin ääriasentoihin. Kulminaatiopiste voi olla minkä elementtien välisessä tahansa esim. pisteiden etäisyydessä se voisi olla äärimmäinen kohta, jossa kuva vielä toimii mielenkiintoisesti. Kun elementit siirtää toisistaan yhtään kauemmas, jännite niiden välillä lakkaa, eikä kuva ole enää mielenkiintoinen. On ylitetty kulminaatiopiste."(http://www.uiah.fi/akk/kuvasom/four.htm)

Marraskuu 15, 2013, 14:49:02 ip
Vastaus #17

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1596
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Joo, hienoa että tulee uusia luokkia ja toivottavasti myös harrastajia RR:ään.
Mutta tuo Classic sana alle 25v. kilpureista tosiaan joutaa pois.
Normilisenssin hinta muuten tippuu ensivuodeksi tasan 400:n euroon ja sillä saa ajella melkein millä vaan
härvelillä kesät/talvet mp:llä ja kelkalla yms..(kaikkilajit lisenssi)
Se etu vuosilisenssissä on että vakuutus on voimassa myös harjoitellessa ja matkoilla, kun taas esim. kertalisenssillä
sinut on vakuutettu vain kyseistä kilpailua varten.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 15, 2013, 14:53:32 ip
Vastaus #18

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Ismolle. Sinun mielestäsi, mutta oletko ajatellut mitä muiden mielestä? Lajilla on harrastajia paljon muitakin kuin Sinä.
... Huomasin tuon joitakin vuosia sitten kun yritin
käynnistää Classic superstar kisoja. Voi mikä äläkkä nousi SVKMK:n taholta, Hakamäki, halvalla lisenssillä ajosta, ihan
alkoi tuntua että se olis ollu joltain pois.
..............................

Kun ilmaisen mielipiteeni, pitäisikö minun kysyä Muilta mitä mieltä minä olen?

edit: kysyin meidän muijalta, mä oon samaa mieltä

.......................................................................................

Niitä aikoja en voi häpeämättä muistella....
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2013, 15:30:23 ip kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Marraskuu 15, 2013, 15:49:41 ip
Vastaus #19

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tervehdys,

Ensinnäkin, minun roolini tässä jutussa on ollut vain ja ainoastaan tökkiä hommaa eteenpäin ja ottaa se paskan/hankalan  jätkän leima otsaan.
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista paloa luokkaa kohtaan, enkä ota kantaa siihen onko classicia vaiko ei. Minun ajatus on saada lisää pyöriä classic lähtöihin. Käytännössähän nämä 7D vekottimet tulisivat todennäköisesti ajamaan formuloiden kanssa samassa lähdössä, ja siellä on kyllä tilaa ja osallistumismaksut tietty silloin samat. Mitä lisenssiin tulee, niin toivottavasti hyväksytään halvempaan kategoriaan. Ainakin PM kisoissa classic lisensillä ajetaan super-monoilla sekä GP-250 pyörillå, vauhdillisesti eroa näihin ei ole. Edellä mainitut pyörät ovat jopa ilman konekorttia, eli eivät omaa classic statusta kuten tulevan luokan pyörät.

keke#409

Marraskuu 15, 2013, 19:33:24 ip
Vastaus #20

jari heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 36
"Emmää tiär mistä kilorioist ja kalorioist mittä, mut sen mää tiärä, et niit o mahrottoma vähä". Niin taisi Hietanen lausua Tuntemattomassa Sotilaassa. Tämä vertaus sopinee hyvin tähänkin aiheeseen. Jos olen oikein ymmärtänyt, on kerhossa jäseniä yli kuusi tuhatta.
Tästä huolimatta kesän kisoihin osallistui vissiin vajaat nelisenkymmentä pyörää!?
Minä ainakin koen asian niin, että olisi mahtavaa, jos kilpailutoiminnan pariin saataisiin runsaslukuisesti lisää ajajia!!
Tällä uudella luokallahan voitaisiin mahdollisesti tämä tavoite saavuttaa...jos se tavoite on!?

Marraskuu 15, 2013, 20:08:27 ip
Vastaus #21

Petri Ravi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Hienoa, lisää pyöriä vaan viivalle.

Joulukuu 03, 2013, 08:34:55 ap
Vastaus #22

jari heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 36

Tammikuu 07, 2014, 16:57:41 ip
Vastaus #23

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Vielä kerkeää hankkia / rakentaa kilpurin ensi kesäksi luokkaan 7D !

http://www.svkmk.com/lomakkeet/tek_maar_13.pdf

keke#409

Tammikuu 12, 2014, 11:50:26 ap
Vastaus #24

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2053
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2014, 11:56:35 ap kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 26, 2014, 20:11:48 ip
Vastaus #25

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Uudet säännöt löytyy SML:n sivuilta: http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1063924/CLASSIC+ROAD+RACING_1.3.pdf

Tarkoittaa siis sitä, että luokka 7D eli Classic Superbike on virallisesti hyväksytty kotimaan kisoihin 2014. Mitkään yhteis-pohjoismaiset säännöt nämä eivät sitten ole, eli Jurvan PM-kisoista en tiedä.

Nyt alkaa olla jo kiire kaluston hankinnassa ja rakentamisessa ! Siinä mallia pojille ;)



keke#409
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2014, 22:22:07 ip kirjoittanut Keke Pietilä »

Helmikuu 27, 2014, 20:31:48 ip
Vastaus #26

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Tarkennuksena edelliseen: lisenssiasia on vielä auki.

keke

Helmikuu 28, 2014, 07:26:23 ap
Vastaus #27

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Hienoa! Thumbs up. Paitti onko Kekestä tullut takinkääntäjä kun Kawasakiin ryhtyy  ;D

Helmikuu 28, 2014, 22:23:55 ip
Vastaus #28

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 193
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin, classic lisenssin järjestäminen 7D-luokalle tälle kaudelle on jokseenkin epävarmalla pohjalla. Ongelma johtunee siitä että ikärajaksi classic pyörille on määritetty 25 vuotta, siis SML:n ja Pohjolan taholle.

Konekortteja 7D-luokan laitteille voi hakea ja niitä myös myönnettäneen jo tälle kaudelle.

Se miten pyörillä pääsee kisaamaan on avoinna. Periaatteessa jos laite vaatii kaikki lajit lisenssin, sillä ei voi osallistua samaan lähtöön jossa on rajoitetulla lisensillä olevia kuskeja. PM-kisoissa jostain syystä voidaan toimia toisin ....
Mutta jokamiesluokan lähtöihin näillä voi joka tapauksessa mennä ja ajaa siellä omaa kisaansa muita classic superbikejä vastaan. Varmaan SVKMK-cup pisteet voitaneen poimia tuloslistoilta?

keke#409

Sami, ei ole takki kääntynyt! 7/11 Suzukilla mennään F1-luokassa, siis ainakin muutama kisa kun tuo lapin matkailu ei oikein nappaa...

Maaliskuu 18, 2014, 09:17:02 ap
Vastaus #29

Petri Ravi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Ajankohtaista osiosta:

Classic Superbike (julkaistu 18.03.2014)

Suomen Moottoriliiton päätöksen mukaan Classic Superbike luokan
pyörää voi ajaa rajoitetulla lisenssillä Classic lähdössä.
Pyörässä on oltava voimassaoleva konekortti.